Favoriete bierglas

Gestart door Adrie, 04-04-2009 20:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas G

Mmm, dan moet het inderdaad aan de samenstelling van het water en het wasmiddel liggen.
Nou ja, kleine moeite om mijn glazen met de hand af te wassen, bovendien ben ik niet anders gewend, dus daar hou ik het maar bij.  :)

Oscar

Citaat van: Gerb op 05-04-2009  12:52 umijn bieren schuimen goed en ik heb geen last van luchtjes.

Daar ging het mij niet om...juist wel om de logo's. Toch een beetje zonde vind ik om die er af te wassen.

Caspar

Ik heb ook nog een zelfde glas met logo... mijn vriendin wordt zelfs helemaal gek van al die bierglazen van me ;D. Ik heb ook geen problemen met vreemde luchtjes of een slechte schuimkraag. Ik gebruik "Sun all in one" :duimop:.

William

Heren  >:D dit topic ging over favoriete bierglazen niet over schoonmaken, geurtjes, logo's die vervagen.... ;D

Nerro

Mijn Pul, gewoon omdat er lekker veel in past ;) (enorm veel schuim bijvoorbeeld :P)


stoffel

Het oude glas van het bierpassie weekend.
Er geraakt maar 20 cl in, maar ik vind het een perfect glas dat ik voor zowat alle bieren kan gebruiken :biersmile:

Drents Hopbier

Citaat van: Adrie op 04-04-2009  20:17 uWat is jouw favoriete bierglas om jouw hobbybrouwsels uit te drinken?



De meest linker (pilsglas) omdat het het glas was waaruit ik mijn eerste bier dronk (in mil. dienst), het tweede glas roept vakantieherinneringen op en is kwa grootte geschikt voor (heel) zware bieren, het derde is geschikt voor een favoriet (Weizen) en het vierde roept associaties naar mijn oudwerkgever op.

Hopbier

RobinB

Ik ga ook voor de All-Style-Duvel, waar inmiddels geen logo meer op zit!
Ook vaatwasser dus en ook zonder nare luchtjes gelukkig.

Reden:
Lekker groot, drinkt fijn en je schuimlaagje blijft!

Ook heb ik eigen glazen die qua formaat en vorm een beetje tussen de duvel en chouffe in zit, maar zonder wijd uitlopende opening.

Herman

Duvel, uiteraard met logo. Afwassen? 1*per week, voor de rest na gebruik afspoelen met heet water. Hoezo vaatwasser eigenlijk? Spoelen jullie je glazen dan wel goed om voor gebruik?

RobinB

Citaat van: Herman op 05-04-2009  23:56 uHoezo vaatwasser eigenlijk?

Tja, alleen voor 't gemak.
Ik spoel het glas wel even voor gebruik om (niet altijd) maar heb verder nergens last van.
Ik heb ook wel duvel glazen mét logo, dis gaan natuurlijk niet de vaatwasser in (net zoals alle andere glazen met)!

Menno

Citaat van: William op 04-04-2009  20:51 uHet Chouffeglas; valt door de bolling fijn in de handpalm terwijl de wijduitlopende kelk prettig drinkt



Same here!  :lekkerbier:

Brouwbedrijf

Citaat van: Menno op 06-04-2009  15:27 uSame here!  :lekkerbier:

Ook ik heb het chouffeglas als favoriete glas. Het is een practisch glas en elegant van vorm.

Jeroen

René K

Mijn favoriete bierglas lijkt hier wel wat op.
Mijn glas (Rother Brau) heeft ongeveer hetzelfde model. Kon zo snel geen plaatje vinden dus vandaar dit voorbeeld:



Maarten

Ha! eindelijk een nuttige draad ;) ik heb wel een paar favorieten, al boeit het type me niet zo.

Ik heb zo'n palmglas met een paardje in de voet (heb er ook 10 zonder paard met oude en nieuwe logo's, maar die zijn niet favoriet), de vorm van het glas is goed om vast te houden en bier uit te proeven, en ik frunnik graag met mijn vingers aan dat paardje als ik met mijn biertje aan het zitten ben.
Ik heb (vooral voor bier uit eigen tapvaatje) ook een .5L stenen pul. Drinkt erg lekker door de enorrum dikke rand. Hier gaan ook de bieren in die hard willen schuimen. Of limonade/water, want deze pul is natuurlijk ook meteen de grootste beker in huis. :lekkerbier:
Als ik naar een bier wil kijken pak ik natuurlijk een glas.
Mijn derde favoriet is dan ook mijn glazen pulletje, die is maar .3L, en is slecht afgewerkt dwz de gietnaad is goed te voelen aan de buitenkant, vooral bij het handvat, dus daar kan ik ook lekker aan pulken. Eigenlijk ben ik best wel een neuroot. Hieronder staan ze dan.



Ik heb nog bergen andere glazen, maar eigenlijk gebruik ik die allemaal nauwelijks. Waarschijnlijk als ik de andere helft van mijn glazen ophaal bij mijn ouders ontstaat (herontdek ik) wel weer een andere favoriet.

Ik heb geen vaatwasser, maar wel 1x een paar glazen met glansspoelmiddel afgewassen (waarom hebben we dat spul eigenlijk?) en dat proef je meteen. Dat is denk ik inderdaad het 'vaatwasserluchtje'. Ook als je je glas nog omspoelt voor je een biertje erin stopt.

Oscar

Citaat van: Maarten op 07-04-2009  10:27 uEigenlijk ben ik best wel een neuroot.

Ik begrijp je avatar steeds beter... :D

Maarten

Citaat van: Oscar op 07-04-2009  11:15 uIk begrijp je avatar steeds beter... :D
:weetniet: Hier kan ik volgens mij maar beter niet op reageren... ;D

heijligers

Mijn favoriet #1 blijft toch wel mijn vissenkom, uh Duvelglas :groots:. Gaat gemakkelijk een flesje in met veel schuim, is lekker dun en drinkt prettig. Ook voor het uitzicht op het gerstenat is het glas erg geschikt. Voor weizens heb ik een mooi Erdinger glas staan, ook lekker dun en die laatste slok kun je zo lekker naar binnen laten klotsen  :lekkerbier:.

Anton

Citaat van: Maarten op 07-04-2009  10:27 ueen .5L stenen pul. Drinkt erg lekker door de enorrum dikke rand.

Ik heb een echte porseleinen Beierse Krug, met tinnen deksel maar met een drinkrand van nog geen millimeter. Dat drinkt pas fijn.
Ook prima geschikt voor op mijn terras, het bier wordt niet te gauw warm en geen last van insecten die mee willen drinken.

Maarten

Citaat van: Anton op 08-04-2009  22:24 uIk heb een echte porseleinen Beierse Krug, met tinnen deksel maar met een drinkrand van nog geen millimeter. Dat drinkt pas fijn.
Ook prima geschikt voor op mijn terras, het bier wordt niet te gauw warm en geen last van insecten die mee willen drinken.

Ik wil er inderdaad nog graag 1 met een deksel. Lijkt me ideaal!

Booz

Leuk! Een topic waar ik ook wat inbreng in kan hebben  ;)

Vind het wel sjiek staan om een bier uit zijn originele glas te serveren en te drinken.
Toch zijn onderstaande glazen waar ik tot nog toe het meest uit drink.

Waarvan het Das-glas mijn feest- of bbq-glas is. Lurkt lekker door.
Mijn blikbrouwsel heb ik gebotteld op .3 flesjes, de Hertog Jan glazen laten zich hiermee mooi vol schenken.

Echter, niets is zo veranderlijk als een mens Edwin. Als ik morgen een lekkerder glas vind is dat al snel mijn favoriet.

edit: Moet je wel de foto bijvoegen;

Booz

Oscar

Momenteel het glas waar ik graag uit drink:




Een glas van 33 cl. Dus er kan ruim voldoende in. Ik heb er 3 van gekocht. :)
 :biersmile:

arluijen

Wat een geweldig topic dit.
Moet ik ook even op reageren, zat namelijk laatst net naar mijn glazen voorraad te kijken en me af te vragen of iedereen dat heeft: zoveel verschillende bierglazen en toch altijd een paar voorkeursglazen die ook nog eens wisselen. Nog afgezien van het feit dat er af en toe een sneuvelt en dat is altijd de favoriet op dat moment (want die gebruikte je dan het meeste).

Mijn voorkeursglazen:
- Duvel (ik heb er zes van), prima allrounder voor dubbels, trippels & blondes en ook redelijk stevig.
- Het Paulaner 0.5 voor de weizens
- Het Pint glas (de mijne van Guinness) voor de 0.5 pilseners
- Het (nieuwe) Grolsch pils glas voor de 0.3 pilseners

en tot slot...
- Een 0.3 glas op een steeltje van "dom blondje"; heel dun randje & smaller: ideaal om jong bier mee te testen, kun je goed doorheen kijken en door de vorm kan ie ook precies onder het kraantje van mijn lagervat om het glas met een bodem te vullen.

O ja, ik vrees dat ze wel in de vaatwasser gaan: dat heeft meer te maken met het feit dat glazen die op het aanrecht staan een grotere kans hebben om te sneuvelen en omdat ik te lui ben om af te wassen. Geen last van geurtjes, wel op den duur witte uitslag op sommige glazen....tja, ik zou ze natuurlijk met de hand....ach

seed7

Heel vaak in gebruik, het oude Cuvee de Ciney glas, lekker grote bel, kort pootje en een laag zwaartepunt. Mooi dun glas.


hobbybob



0.5 ltr Gambrinus glas voor de lichtere biertjes

Voor de dubbels/tripels en de quadrippels gewoon het vertrouwde Duvelglas

heijligers

Mijn favoriet blijft het Duvelglas. Indien aanwezig gebruik ik het originele glas. Voor sommige (smalle)bieren gebruik ik het Wielderke van Brand.

Voor bij het kamperen heb ik een Chouffe proefglas van 25 cl in een verstevigd doosje, zodat het reisbestendig is.  :biersmile:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.