Ha! eindelijk een nuttige draad

ik heb wel een paar favorieten, al boeit het type me niet zo.
Ik heb zo'n palmglas met een paardje in de voet (heb er ook 10 zonder paard met oude en nieuwe logo's, maar die zijn niet favoriet), de vorm van het glas is goed om vast te houden en bier uit te proeven, en ik frunnik graag met mijn vingers aan dat paardje als ik met mijn biertje aan het zitten ben.
Ik heb (vooral voor bier uit eigen tapvaatje) ook een .5L stenen pul. Drinkt erg lekker door de enorrum dikke rand. Hier gaan ook de bieren in die hard willen schuimen. Of limonade/water, want deze pul is natuurlijk ook meteen de grootste beker in huis.

Als ik naar een bier wil kijken pak ik natuurlijk een glas.
Mijn derde favoriet is dan ook mijn glazen pulletje, die is maar .3L, en is slecht afgewerkt dwz de gietnaad is goed te voelen aan de buitenkant, vooral bij het handvat, dus daar kan ik ook lekker aan pulken. Eigenlijk ben ik best wel een neuroot. Hieronder staan ze dan.

Ik heb nog bergen andere glazen, maar eigenlijk gebruik ik die allemaal nauwelijks. Waarschijnlijk als ik de andere helft van mijn glazen ophaal bij mijn ouders ontstaat (herontdek ik) wel weer een andere favoriet.
Ik heb geen vaatwasser, maar wel 1x een paar glazen met glansspoelmiddel afgewassen (waarom hebben we dat spul eigenlijk?) en dat proef je meteen. Dat is denk ik inderdaad het 'vaatwasserluchtje'. Ook als je je glas nog omspoelt voor je een biertje erin stopt.