Magneetroerder op marktplaats

Gestart door De-Geert, 23-03-2009 15:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

De-Geert

Ik kwam deze magneetroerder tegen op marktplaats, voor 40 euro. Lijkt me geen slechte prijs. Ik vind dat deze wel naar een hobbybrouwer moet gaan. 

Jacques

Op e-bay zijn ook magneetroerders te koop voor niet al te veel geld. Zie hier.

De-Geert

Klopt, maar ik heb die een tijdje in de gaten gehouden en de prijs loopt in de laatste paar minuten toch altijd aardig op. De verzendkosten zijn meestal ook nog een stukje duurder.

Jacques

Dat gebeurt inderdaad vaak maar soms heb je gewoon geluk. Een kwestie van een uiterste prijs met je zelf afspreken en een tijdje bieden op verschillende aanbiedingen. Als je het spel goed speelt kun je echte koopjes hebben.

Het voordeel van e-bay is dat je weet wanneer je je het laatste bod kunt doen en dat als je dan het hoogste bod hebt gedaan je het object ook echt gekocht hebt. Bij Marktplaats is dat vaak maar afwachten.
Een ander voordeel is dat bij e-bay veel vaker aanbiedingen zijn. Je kunt vaak een dag later het nog een keer proberen.

weed

Citaat van: Jacques op 23-03-2009  15:35 udat je weet wanneer je je het laatste bod kunt doen

Daar zijn software programma's en websites voor zoek maar op "ebay sniper".

Het voordeel is dat je in de laatste seconden je bod plaatst een ander heeft niet meer de tijd om eroverheen te gaan.
Verondersteld dat je met de autobod mogelijkheid wel de hoogste bent.
Tweede voordeel je hebt zelf ook geen tijd meer om in de verleiding te komen hoger te bieden.

Een bod doen terwijl de veiling nog een aantal uren of zelfs dagen loopt is niet handig. In de praktijk sta je tegen je zelf op te bieden omdat er in de tussen tijd weer iemand in paniek er overheen gaat.

Groet, Ronald

Jacques

Citaat van: weed op 23-03-2009  19:36 uDaar zijn software programma's en websites voor zoek maar op "ebay sniper".

Goh, dit wist ik allemaal niet. Blijkt er zelfs een gratis add-on te zijn voor Firefox. Zie hier.

wimn

Citaat van: Jacques op 23-03-2009  15:35 uDat gebeurt inderdaad vaak maar soms heb je gewoon geluk. Een kwestie van een uiterste prijs met je zelf afspreken en een tijdje bieden op verschillende aanbiedingen. Als je het spel goed speelt kun je echte koopjes hebben.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Toegegeven, soms is het verleidelijk om op het laatste moment het bod nog iets te verhogen en het zeker balen als het eindbod 50 cent boven je maximumbod uitkomt. Toch heb ik ook al vaak leuke dingen van E-bay afgehaald (bijvoorbeeld een 20-platen koeler voor krap 45 Euro). Ik bepaal wat ik er maximaal voor wil betalen (bij de koeler was dat 45 Euro) en trek daar de verzendkosten (bij de koeler 12 Euro) van af. Wat overblijft is het maximumbod. Ik wacht dan inderdaad zo lang mogelijk met het plaatsen van een bod, maar doe dat gewoon handmatig. Maakt deel uit van het spel.

Bas G

Citaat van: wimn op 23-03-2009  20:54 u(...) Ik wacht dan inderdaad zo lang mogelijk met het plaatsen van een bod, maar doe dat gewoon handmatig. Maakt deel uit van het spel.

Inderdaad, F5'en tot 10 seconden voor sluiting en dan je bod inrammelen kan een aardige rush geven. Het vooraf vaststellen van een maximaal bod is aan te raden.  :)

bazje

Ik had deze magneetroerder al elders gezien en kunnen kopen voor 20 euro!
De volgende keer zal ik hem daadwerkelijk kopen en inderdaad hier aanbieden voor mijn collega hobbyisten die er wel wat mee kunnen.
Mocht er echt iemand intresse hebben zou ik er nog eens een mailtje aan kunnen wagen....

warningh

Beste Heren,

De magneetroerder heb ik inmiddels in mijn bezit.
Dank voor de tip !

Hans Warning

weed

Citaat van: Bas G op 23-03-2009  22:09 uInderdaad, F5'en tot 10 seconden voor sluiting en dan je bod inrammelen kan een aardige rush geven. Het vooraf vaststellen van een maximaal bod is aan te raden.  :)

 :denken: wat doe je als de veiling afloopt tijdens een weekendje weg of tijdens je vakantie ?
Of dat de kleine huilend de kamer in loopt, ga je dan door met F5en?

Daar is dus de automatisering voor je hebt een keus.
Ik hoop dat je nog eens je voordeel kunt doen met de tip.

Groet, Ronald

wilko

Citaat van: Jacques op 23-03-2009  20:27 uGoh, dit wist ik allemaal niet. Blijkt er zelfs een gratis add-on te zijn voor Firefox. Zie hier.

Ik heb in het verleden met veel succes JBidWatcher gebruikt, http://www.jbidwatcher.com/

Wilko


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.