Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Etiketten Brouwerij Calvijn  (gelezen 6684 keer)

Offline JWVG

• Super lid
  • Land: nl
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
Etiketten Brouwerij Calvijn
« Gepost op: 15-03-2009 22:09 u »
Ik wil ook al een tijdje een fatsoenlijk etiket voor als ik een keer bier weggeef op een bijzondere gelegenheid of zo. Ik ben echter niet zo kunstzinnig, en had ook niet zo veel zin om voor ieder brouwsel iets anders moois te bedenken. Ik heb daarom voorlopig een heel simpel generiek etiket gemaakt. Ik kan het makkelijk aanpassen voor een ander brouwsel. Daarnaast is het natuurlijk (Brouwerij Calvijn - nomen est omen) een sober ontwerp geworden, dat ik bovendien handig op een normale laserprinter haarscherp kan uitprinten:

Wat vinden jullie? Te saai?

:degroeten: JW.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: Etiketten Brouwerij Calvijn
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2009 22:14 u »
Best stijlvol. Overzichtelijk, duidelijk, veel tekst en info maar niet rommelig. Eigenlijk een prachtig etiket.

Ook nu weer: botteldatum of tht datum zou er nog bij kunnen. Bij ingrediŽnten: wel brouwzouten, geen bottelsuiker?

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2009 22:16 u »
Wat betreft de suiker - je hebt gelijk - het is het 1 of het ander. Ik denk er nog even over na. Die tht datum vind ik onzin voor bier - jij moet er natuurlijk aan voldoen vanwege regelgeving, dus dat snap ik uiteraard wel. Als amateur doe ik daar niet aan mee  :). Maar een botteldatum zal ik toevoegen!

:degroeten: Jw.

Offline ed

• Senior lid
  • Brouwerij "D'n Dijckstoel" 2013-3 HL
    • Brouwerij D'n Dijckstoel
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2009 22:37 u »
JW, leuk tekstje over de brouwer en zijn brouwerij. Ziet er netjes uit.

Ed

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2009 22:47 u »
Zwart wit is inderdaad best cool om te zien. Ziet er strak uit JW! Ik zou hooguit voor het bier zelf een meer eruit springend lettertype of lettergrootte kiezen. Nu verdeel je de aandacht over het etiket. Als je de kop en voettekst wat kleiner maakt en de biernaam wat groter, ben je er denk al.

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2009 22:55 u »
Mooi en opvallend maar sober etiket met een leuke verwijzing naar het kleinschalige (0.22 hl)

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2009 23:08 u »
Stijlvol etiket! Ik geloof meteen dat je hem op een laserprinter echt scherp kunt afdrukken. Een kleurenafbeelding van Calvijn (wel in deze stijl, je zou hem met potlood kleur kunnen geven en dan opnieuw inscannen) zou het etiket volgens mij ten goede komen.

Vind het wel grappig dat ik in veel topics Jan Willem zie schrijven, dat hij veel bewondering heeft voor alle photoshoppers en de ontwerpen en dat hij zelf dan zo'n prachtig etiket maakt. (Gedoogd door gezin en buren :duimop: hoe kom je erop ;D)

Groeten
Muldermans

Offline Nerro

• Super lid
  • Brouwerij de lachende luiaard
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2009 23:59 u »
Weet je zeker dat je het stamwortgehalte, EBC en IBU waardes wilt vermelden?

Verder zou ik zeggen "Bock", ipv "een bock" en de aanhalingstekens weglaten.

Gaaf etiket!

Offline Toine

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2009 07:56 u »
Ik vind het echt een geweldig etiket.
Voor de donkere bieren zou je de kleuren kunnen omdraaien, een zwart etiket met witte tekst en afbeelding...

Het simpelheidsgebot....    :idea:  schitterend!

succes ermee!

Toine.

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 16-03-2009 08:15 u »
Bedankt voor de feedback heren, ik ga er mijn voordeel mee doen. Wordt vervolgd....

Het simpelheidsgebot....    :idea:  schitterend!

Dat heb ik in 2002 een keertje geintroduceerd, alhoewel er op de 1 of andere manier op het forum wat weg van lijkt te zijn gevallen (of misschien was dat wel op het Amerikaanse forum waar Herman en ik toen actief waren). Vooral toendertijd leek het wel alsof iedereen 7 soorten mout en 4 soorten hop nodig had om een lekker biertje te maken. Mijn stelling was toen: hoe lichter het bier, hoe minder verschillende ingredienten. Ik geloof dat ik vond dat er voor elke 10 SG punten 1 extra hop of moutsoort of specerij bij mocht bovenop de basismout en een basis hop. Zo zit ik met mijn ESB van gisteren (1.051, 4 mouten en drie soorten hop) nog net binnen het simpelheidsgebot  :nut:

Inmiddels is die neiging om zo veel verschillends te gebruiken trouwens wel wat weggezakt, geloof ik.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2009 09:02 u »
Schitterend etiket, JW! Simpel, elegant en opvallend. Alleen past "the Dude" natuurlijk helemaal niet bij de brouwerij.  ;)

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2009 09:29 u »
Nee, daar heb je een punt. Qua karakterstructuur past The Dude ook helemaal niet bij mij, trouwens. Maar ik ben er wel erg aan gehecht, dus ik hou de avatar nog wel eventjes.

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2009 09:55 u »
Mooi etiket JW!
Je zou het nog kunnen printen op van dat "gevlekte" papier voor een extra calvinistische effect.  :idea:

Het simpelheidsgebot is natuurlijk een prachtig concept  :duimop:, volgens mij brouw ik zo'n beetje altijd volgens het simpelheidsgebot.

Offline Drents Hopbier

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2009 11:00 u »
Zo zit ik met mijn ESB van gisteren (1.051, 4 mouten en drie soorten hop) nog net binnen het simpelheidsgebot 

Is het nu simpelheitsgebot (etiket) of simpelheidsgebot? Ik zou kiezen voor Simpelheitsgebot of simpelheidsgebod.

Hopbier

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2009 11:02 u »
Tjonge, jij bent kritisch vanochtend  :nut:. Ik zal er eens over nadenken (misschien).

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #15 Gepost op: 16-03-2009 11:04 u »
OK - lang en diep nagedacht: het wordt simpelheidsgebot! Een mengeling van Duits en Nederlands om het ludieke karakter te benadrukken - ik heb het bedacht, dus ik mag het zeggen  :P

JW.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #16 Gepost op: 16-03-2009 11:07 u »
OK - lang en diep nagedacht

Maar liefst 2 minuten ;D
Mooi strak etiket!

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2009 11:14 u »
Mooi etiket JW!
Je zou het nog kunnen printen op van dat "gevlekte" papier voor een extra calvinistische effect.  :idea:

Dat is misschien wel een goed idee. Ik zocht nog naar de mogelijkheid om te varieren - printen op verschillende kleur papier zou kunnen, maar misschien is licht gevlekt ook wel een heel goed idee. Aan de andere kant - zwart/wit denken hoort natuurlijk wel weer erg bij de levensopvatting die mijn etiket representeert. Ik zal eens kijken.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2009 11:27 u »
ik vind 'm mooi !  :duimop:

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2009 11:32 u »
Aan de andere kant - zwart/wit denken hoort natuurlijk wel weer erg bij de levensopvatting die mijn etiket representeert.

Calvijn was helemaal niet zo Calvinistisch. De Calvinistische levensopvatting hoorde meer bij de Nederlandse volksaard dan bij het gedachtengoed en het karakter van Calvijn. Trouw heeft een aantal artikelen over Calvijn en het Calvinisme op zijn site staan. Leuk om te lezen.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #20 Gepost op: 16-03-2009 11:32 u »
Mooi stijlvast etiket. Ademt de sfeer van Calvijn goed uit. Weer eens heel wat anders.
Misschien achtergrond als watermerk van  "handgeschept" papier? Lekker calvinistisch.

Bert

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #21 Gepost op: 16-03-2009 11:35 u »
Calvijn was helemaal niet zo Calvinistisch. De Calvinistische levensopvatting hoorde meer bij de Nederlandse volksaard dan bij het gedachtengoed en het karakter van Calvijn. Trouw heeft een aantal artikelen over Calvijn en het Calvinisme op zijn site staan. Leuk om te lezen.

Way ahead of you, A3. Welke krant denk je dat we lezen in onze familie?  ;) Maar je hebt gelijk - in de toekomst zal ik me wat meer richten op de Nederlandse vertegenwoordigers. Mijn Abraham de Geweldige quadrupel is daar trouwens al een mooi voorbeeld van. Nu eens denken wat voor bier ik naar, pak 'm beet, Piet Hein Donner kan noemen  :denken:. Op de 1 of andere manier associeer ik die meer met een oude jenever.... Iets zuurs misschien?

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #22 Gepost op: 16-03-2009 11:36 u »
Calvijn was helemaal niet zo Calvinistisch.

Zoiets heb ik ook gelezen ca 1/2 jaar geleden, maar weet niet meer waar? (NRC? Historisch Nieuwsblad?)

Offline JWVG

• Super lid
« Reactie #23 Gepost op: 16-03-2009 11:44 u »
Trouwens (om maar helemaal af te dwalen, verzet maar evt., heren beheerders): Abraham Kuyper himself was ook bepaald niet calvinistisch. Hij bezat een boel trekjes die wel ronduit dandy-achtig kunnen noemen.... Maar het grappige is dat dat in de beeldvorming allemaal niets uitmaakt.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #24 Gepost op: 16-03-2009 12:18 u »
Zoiets heb ik ook gelezen ca 1/2 jaar geleden, maar weet niet meer waar? (NRC? Historisch Nieuwsblad?)

NRC

Bert

Tags: