BBQ Na ONK 2009: The Afterparty

Gestart door Oscar, 20-03-2009 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: Maarten op 08-05-2009  09:25 uOscar. Als je het ook OK vindt als ik vantevoren overmaak,

Dat mag..

Henielma

Citaat van: Oscar op 03-05-2009  23:03 uBijgewerkte lijst :

 
Forum naam Echte Naam
OscarOscar
CasparCaspar
MaartenMaarten
AlbertusBert
PimgPim ?
AdrieAdrie
DavidDavid
MariusMarius
EBCJasper (Regelt alles zelf)
HermanHerman
RobinBRobin


Oscar,

Vrijdagavond kom ik aan op de camping en zaterdagavond wil ik graag mee doen met de de barbecue.

Ik weet niet of je in bovenstaande tabel mij bedoeld met Herman. Zoja dan moet je in de eerste kolom forumnaam Henielma invullen in plaats van Herman. Dit voor de duidelijkheid.




JWVG

He, ik kom er nu pas achter dat er op fietsafstand een NIVON huis is (half uurtje fietsen). Het zou fantastisch zijn om daar met gezin te logeren, dan kan ik mee bbq-en en 's avonds naar het huis terugfietsen. Maar zo te zien zit het al vol van za op zo  :-[. Ik ben vast niet de eerste brouwer die op dat idee is gekomen.

 :degroeten: Jw.

JWVG

Oscar, ik kom op de bbq!  :elifant: :elifant: :elifant: :elifant: Ik heb nog even doorgezocht, en kwam er achter dat de Beekse Bergen echt vlakbij liggen. We hebben daar een huisje geboekt voor het weekend - zaterdag gaat Erna met de kids het safaripark in, en kom ik op de fiets naar het ONK tot 's avonds na de bbq. Zondag kunnen we er dan met het gezin nog een Beekse Bergen dagje aan vast knopen.

Ik ben al op vrijdagavond in de Beekse Bergen, maar kom pas op zaterdag opdagen, dus ik zal het geld overmaken.

Ik denk niet dat Erna en de kids op de bbq komen. Tenzij er echt meer kids en vrouwen aanwezig zijn, anders is het voor hun toch niet zo leuk denk ik. Al die vreemde kerels die ze niet kennen  ;).

Best een goede tip, dat vakantiepark  :duimop:.

 :degroeten: JW.

EBC

Vrijdag kom ik af. Misschien toch zaterdag, ik weet het nog niet...

Ik neem wat hopstekken mee voor de liefhebbers.

Maarten

Hebben al die hopstekjes al een nieuwe baas? of is er nog een weesje waar ik me over kan ontfermen?

EBC

Citaat van: Maarten op 10-05-2009  18:45 uHebben al die hopstekjes al een nieuwe baas? of is er nog een weesje waar ik me over kan ontfermen?

Nog wachtend op een nieuwe papa, die er goed voor wil zorgen:
- Centennial
- Hallertau Mittelfruh
- Hallertau Perle

Maarten

Ik zou er graag meer dan 1 willen, maar ik denk dat ik niet de ruimte heb voor meer dan 1 plant. Dus lastige keuze. Ik denk dat ik de Perle erg lekker vind, maar ik ben niet zo bekend met de Centennial. Dus ik twijfel een beetje. Zou je over jouw ervaringen over gezondheid, oogst en smaak van deze plantjes (of liever gezegd hun moeders) uit willen wijden?

EBC

De Centennial is een echte Amerikaanse grapefruit hop, met relatief veel olien. Dat maakt hem, vind ik, de koning voor de Amerikaanse (I)PAs. Het is een zeer sterke groeier.

De Perle is een goede Duitse dual purpose hop. Geschikt voor een veelvoud aan bieren.

Beide soorten zijn behoorlijk resistent tegen de gebruikelijke ziektes.

Zoek je een all-rounder, neem dan de Perle. Wil je de specifieke Amerikaanse smaak, neem dan de Centennial.

Of zoek nog een stukje grond erbij...

Nerro

Hey Maarten eigenlijk moeten we een mooi afgelegen plekje zoeken en daar een paar stekjes planten. Met een beetje mazzel staan er volgend jaar een paar joekels dan...

Waar ga je ze planten? Mag je dat zomaar in je tuin zetten? De hoogte mag meestal een bepaald niveau niet overschrijden.

Oscar

Citaat van: Nerro op 11-05-2009  00:27 uMag je dat zomaar in je tuin zetten? De hoogte mag meestal een bepaald niveau niet overschrijden.

Ja, hoor... is gewoon legaal... Wie houd je tegen?  :) 

Maar deze draad gaat over een BBQ na het ONK en niet over hopplantjes... ;)

Oscar

Voor de mensen die komen kamperen: neem iets van een tafeltje mee, da's wel handig bij een BBQ  ;D  En als je wilt zitten: een stoel.  ;)

Maarten

Ik denk dat, als ik 1 plantje kwijt kan, dat ik niet iets specifieks wil. Ik zou graag een Perle van je adopteren. Alvast bedankt!

Ik zou m overigens gewoon in de tuin zetten, maar ik hou m voorlopig in een kuip denk ik. Overigens zou de bovenbuurvrouw kunnen klagen als haar uitzicht nihil is geworden. Maarja, anders kijkt ze tegen een blinde muur op. Dus ook niet ideaal. Ik ga de hop niet gigantisch hoog leiden, ik dacht aan 2,5 meter hoog en dan dwarsuit. Da's net boven de rand van het schuurtje uit, en daar doet ze t maar mee. Maar deze discussie raakt langzaam offtopic, en kan bij hopoogst 2010 denk ik.

@Oscar: Ik heb geen tafeltje, helaas, dat wordt met het bord op schoot eten. Kamperen is maar een zwaar bestaan. tot dan!

Booz

De overnachting van vrijdag op zaterdag zal zonder mij geschieden...
Zaterdagmorgen moet ik even pennen.

Zal de gelden overmaken (als ik je rek. nummer heb).


Edwin

Oscar

De prijs stel ik dus vast op €13,50 De mensen die op zaterdag komen zal ik vandaag overdag  ;) ff een pb sturen. Voor allen die op vrijdag komen, Graag gepast betalen zodat we niet te veel met wisselgeld hoeven te spelen.  ;D

We verwachten natuurlijk geen regen, maar als iemand een party-tent heeft of zo.... ::)


Caspar

Ik heb nog een gloednieuwe, ongebruikte (impulsief aangekochte ;D) partytent die ik mee zal nemen. Ik zorg wel dat ik vrijdag gepast kan betalen :proost2:.

RobinB

Hey Ozzie!
Herman en ik komen alleen zaterdag!
:)

Oscar

Citaat van: RobinB op 22-05-2009  12:33 uHerman en ik komen alleen zaterdag!

Wel BBQ-en toch ..?

RobinB

Jazeker, en overnachten, maar niet vrijdag bedoelde ik... :D

Oscar

oh...gelukkig maar...'t leek alsof je Alleen zaterdag zou komen/aanwezig zijn  ;)

Menno


Oscar

Nee online reminder voor mezelf... ;)

De-Geert

Citaat van: Oscar op 07-05-2009  16:40 uDe sluiting datum voor opgave is 3 juni, want dan moet ik doorgeven hoeveel BBQérs er zijn...
Nou, volgens mij ben ik ruim op tijd.  ::) 

Als het nog kan kom ik ook naar de BBQ. Ik blijf niet camperen, maar ga in de loop van de avond of zo met de fiets richting de trein.

Wat moet ik naar welke rekening over maken?

Adrie

Ik krijg net een mail van David dat hij niet komt BBQ-en. Heeft hij dat al aan jou doorgegeven, Oscar?

RobinB

Yo Oscar!
De tabel/openbare schandpaal ;D moet naarstig geüpdate worden!

(voor ik nog meer onterechte virtuele tomaten naar mijn hoofd krijg ;) )

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.