Peru BROUWEN

Gestart door wim, 16-04-2004 22:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Patrik_Claes

Citaat van: wim op 21-04-2004  12:44 uOei oei, ik dacht dat de cargo ruimte wel verwarmd werd ivm eventuele dieren, idem over het op druk houden van deze ruimte.
Nu doe je me zelf twijfelen...anders moet je gewoon eens informeren bij de luchtvaartmaatschappij. Een alternatief voor je andere gistculturen is trouwens om er inderdaad een glycerolstock van te maken en ze dan via een koerierbedrijf op droog ijs naar Peru te laten vliegen. Moet gezien het kleine volume nog wel meevallen qua kosten. Beste is natuurlijk wel dat je het pakje zelf in Peru in ontvangst kan nemen, dus op laten sturen door iemand in Nederland?

Groetjes,

Patrik

Patrik_Claes

Citaat van: Adrie op 21-04-2004  12:51 uPatrik, de slangen waar jij op doelt heb ik al eens gezocht, maar ik heb ze hier nergens kunnen vinden. Maar wellicht heeft Wim in Amsterdam meer succes. Wim, als je ze vindt, laat dan even weten waar.

Groeten,

A3
A3, als je ze echt niet vindt en ze graag wil, kan ik je wel de beschikbare diameters eens doorsturen. Kies de geschikte maat en ik stuur ze je op, dat mag niet al te veel kosten vanuit Belgie...Kan je gewoon de kosten terugstorten naar mij. Ik kan ook eens kijken of ik de fabrikant nergens kan terug vinden in de winkel...

Groetjes,

Patrik

Bram

Hi allemaal

Ik zou de gisten gewoon effe DHL-en. Waar ik vroeger werkte DHL-den we ook gewoon monsters van enzymen e.d. zonder extra eisen en we hebben nooit problemen gehad. Trouwens je hebt het dan binnen 2 of 3 dagen in Peru.  

gr.Bram

Patrik_Claes

Dat bedoelde ik dus, maar je moet er wel rekening mee houden dat het hier gaat om levend materiaal. Met de correcte begeleidende papieren moet het dan lukken om meer dan enkel korrelgist of zaken als de smack packs van Wyeast te verzenden. In dat geval (glycerol stock) heb je wel een verpakking met droog ijs nodig. Afhankelijk van hoelang die er nog over doet om van de luchthaven in Peru tot bij Wim te geraken moet je de hoeveelheid droog ijs verhogen. Met een grote piepschuimen doos (50x50cm) CO2 kan je je stocks echter gerust een paar dagen op -80 houden vooraleer alle CO2 op is.

wim

Mooie input mensen.
Heel mooi.
:groots:



:degroeten:

Wim

wim

Persoonlijk vind ik de ijs methode iets te omslachtig, het liefst heb ik gewoon een aantal gisten mee om daar en kleine gistbank op te bouwen.

Zijn er nog mensen die gisten weten, ofwel van Wyeast of in korrelvorm die het goed doen op warme temperaturen?
(ik weet dat ik veel vraag, maar het liefst ook vermelden of het neutrale gisten zijn of juist niet.)

Bij voorbaad dank,

:degroeten:

WIm

wim

Nou A3 die SirIS komt met een hoop nuttige informatie zeg, bedankt voor de tip.
Hij kent echt een hoop mensen allerlei zaken, van die Cooper Ale gist tot schoonmaakmiddelen. Fantastisch

:degroeten:

Wim

PS niemand weet nog meer gisten die houden van een lekker warme temperatuur?

wim

Ohle-ee ohlee oh oh lee ohleee
Ik ga nu lekkernaar de GG&GD
Prikje hier en prikje daar
Qua vaccinaties ben ik straks klaar
 ;D
:degroeten:

Wim

wim

Qua gist gaan er vier gisten mee van SirIS
Danstar Nottingham sachets van 11,0 gram
Danstar Windsor sachets van 11,0 gram
DCL/Lesaafre Safbrew S-33 sachets van 10,0 gram
Coopers Ale Yeast sachets van 15,0 gram

Als er nog Wyeast nummers zijn aan te raden houd ik me aanbevolen.

:degroeten:

wim

http://maleb.scum.org/tmp/Brouwen%20Peru%201vrienden.pdf
een bewerking van het stukje dat ik geschreven heb voor het clubblad van 'T Wort Wat.

:degroeten:

Wim

Jacques

Dit onderwerp heeft een vervolg gekregen in deze thread.

Vandaar dat ik hier het onderwerp sluit.

:degroeten: Jacques

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.