Heren,
We laten ons Weizen brouwsel gewoon nog een paar dagen staan, tot vrijdag, dan heeft het ongeveer 5 a 6 dagen gestaan.
Daarna hevelen we het over in een mandfles, en laten die vervolgens ook nog maar een tijdje staan in de navergisting.
Misschien doen we het de volgende keer wel anders, we zullen wel zien. Dit is pas ons eerste brouwsel, dus is het voor ons ook nog allemaal gissen.

We moeten alleen nog kijken wat we met de temperatuur gaan doen, we hebben nu het brouwsel op 18 graden in de hoofdvergisting, nu moeten we zien of we geleidelijk de temperatuur naar beneden brengen, of hevelen we het over en laten dan de eerste dagen van de navergisting het brouwsel ook nog op 18 graden staan en gaan dan geleidelijk naar beneden, of gaan we meteen in de navergisting op een lagere temepartuur zitten. Allemaal vragen waar ik nu nog geen antwoord op weet, maar waar we met de hulp van jullie allemaal wel uitkomen.
Hoe dan ook, hoe langer ik het op mijn kamertje zie gisten, hoe meer dorst ik krijg. Wat duurt wachten dan toch lang......