Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Cascade hop  (gelezen 21407 keer)

Offline Adrie

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Cascade hop
« Gepost op: 15-04-2004 15:23 u »
Cascade hop wordt geacht een citrus/grapefruit-achtig aroma aan bier te geven. Welke hopgift is hiervoor (het meest) verantwoordelijk: de bittertoevoeging (60-90 minutenkoken), de hopsmaakgift (15-30 minuten koken), de hoparomagift (5 - 10 minuten koken) of de dryhopgift? Ik zou geneigd zijn voor de laatste twee te kiezen, maar ik heb geen ervaring met deze hop. Wie o wie heeft het verlossende woord?

Groeten,

A3

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re:Cascade hop
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2004 15:58 u »
Ik denk ook alleen de laatste twee giften. De door jouw genoemde aroma's zijn te vluchtig om te beklijven. Over twee weken zal ik je mijn pittige blonde laten proeven, die heeft een 60 min en een 10 min behandeling met Cascade gehad
gr
mo

Offline Adrie

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2004 16:03 u »
Is dat de blonde die ik nog van jou heb staan? Die proef ik nu maar even niet want ik heb te kampen met een fikse verkoudheid.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2004 16:08 u »