Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Zuid Amerika  (gelezen 4160 keer)

Offline wim

• Super lid
  • Beter 10 bier onder het waterslot dan 1 in de maag
Zuid Amerika
« Gepost op: 14-04-2004 05:22 u »
LS,

Hieronder het letterlijke bericht dat ik gepost heb bij mijn FIDO-net biergroep. Lijkt op mijn andere thread (Spaanstalige links) maar is toch uitgebreider. De belofte die ik maak qua eigen brouwsel bier voor info staat voor eenieder die zich zaterdag 1 Mei naar In de Wildeman (Amsterdam) begeeft met informatie voor mij of die het via dit forum geeft.

Beste bierliefhebbers,

Kent iemand mouterijen, leveraciers of iets van dien aard uit Zuid Amerika?
Alles is goed, Spaanstalig, Engelstalig, het maakt niet uit.
Dus eigenlijk is tevens de vraag ook of iemand Spaanstalige bierlinks kent, die zijn niet dik gezaaid lijkt het wel.
IK HEB ZE ECHT NODIG OP KORTE TERMIJN.
Dus drie vragen in één, Hopelijk kunnen jullie me verder helpen. De tip om Engelse pagina's via de vertaalfunctie van Google in het Spaans te vertalen heb ik reeds gekregen via www.hobbybrouwen.nl.
(uitleg vanwaar deze vragen volgt nog nog.)

En ach als we nu toch bezig zijn, ik vraag me af wat julie visie is op Zuid Amerikaanse bieren, zelf onlangs een Cosquena bruin gedronken en het was of "je hap brood neemt" (letterlijk citaat van mijn vriendin), veel te hoog gemaischt, ben er tot dusverre niet echt over te spreken. Dat kan beter en zal beter worden.

Nog een vraag, waarom zouden er vanuit dat werelddeel juist enkel de pilsachtige bieren hier te krijgen zijn? Dat is immer één der moeilijkste soorten om te brouwen, terwijl bovengistend speciaalbier juist in het warme klimaat makkelijker te realiseren zouden zijn?

Een hoop vragen, erg belangrijk voor mij, nogmaals nadere uitleg volgt, nu is alles nog te pril om er te diep op in te kunnen gaan, maar dessalniettemin echt ERG belangrijk.
AUB reageer in grote getale, wellicht een leuk aanknopingpunt voor verdere discussieS :)
BIJ VOORBAAD DANK VOOR DE REACTIES, ALLES IS WELKOM.
Als julie iets weten over de biermarkt in Zuid Amerika of mensen kennen die iets zouden kunnen weten, wat buiten het bestek van mijn vragen valt, post het dan alstjeblieft.

BEDANKT,

Wim

PS zaterdag 1 mei zal ik In de Wildeman zijn om nadere uitleg te geven, dus info op papier kan dan overhandigd worden. Geef het wel even van tevoren door dat je iets hebt, want een eigen gebrouwen biertje is de beloning voor al de nuttige info die ik ontvang, mailen naar annawim@chello.nl is uiteraard mogelijk en wordt door mij toegejuicht.

"beter 10 bier onder het waterslot dan 1 in de maag"

Dit was het bericht en eigenlijk wil ik bij deze jullie dezelfde vragen stellen.
Herman Holtrop en Bram hebben sowieso al een biertje verdient, Herman twee. Kom ze maar halen. Ik ben er vanaf een uur of drie.
Alvast bedankt :)

:degroeten:

Wim

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Bram

• Junior lid
  • **
Re:Zuid Amerika
« Reactie #1 Gepost op: 14-04-2004 10:14 u »
Hey Wim,

Ik zie dat je wel erg verlegen zit om info dus ik heb nog eens in mijn bookmarks gezocht.

De onderstaande pagina is nogal lelijk maar bevat wel een hoop info over het brouwen van bier. Allemaal in het Spaans.
http://www.cerveceria.info/

De ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE TÉCNICOS DE CERVEZA Y MALTA is de Spaanse vereninging van bier en mout technici o.i.d.
Deze pagina bevat een hoop informatie en onderhouden ongetwijfeld ook contacten met Zuid Amerika. Ze hebben nl. een post universitaire bier opleiding waar ook een hoop Zuid Amerikanen  op afkomen.
http://www.aetcm.es/

Een link naar de grootste bierlobby in de spaanse geschiedenis: "BIER IS GEZOND EN WE HEBBEN BEWIJS!"
http://www.cervezaysalud.com/

Verder een link met een hele berg andere links:
http://www.ociototal.com/recopila2/r_aficiones/cerveza.html

Ik hoop wel dat je ons nog een keer vertelt waar je al deze info voor nodig hebt.

gr.
Bram

Offline wim

• Super lid
  • Beter 10 bier onder het waterslot dan 1 in de maag
Re:Zuid Amerika
« Reactie #2 Gepost op: 19-04-2004 19:39 u »
Ik hoop wel dat je ons nog een keer vertelt waar je al deze info voor nodig hebt.

Zie topic: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=1221

en nog hartelijk bedankt. Je zal het wel niet redden de 1e mei in de Wildeman te zijn dus ik hoop dat een virtueel biertje ook goed is  :proost:
 :groots:
:lekkerbier:

:degroeten:

Wim

Tags: