Recepten > Kloonbrouwsels

Zeezuiper

(1/2) > >>

ollie:
Beste Brouwers,

Ik zou graag een zeezuiper-kloon willen maken, heb een recept gevonden maar dat klopt niet:
2 kg pils, 150 gr cara
15 gr bitterhop
5 gr gedroogde sinaasapelschil
5 gr lievevrouwebedstro.

De zeezuiper is 8% en met deze hoeveelheid mout, kom je daar niet aan. Het recept dat ik gevonden heb, heeft een begin sg van 1050, terwijl je redelijkerwijs toch wel ca 1070 nodig hebt.

Heeft iemand ervaring met brouwen van zeezuiper, iemand tips voor recept?

Groet, Ollie

MO:
Ik ken dit bier niet zo goed. Wat is de kleur, meer Palm, of meer Rochefort?

De hoeveelheden mout zouden best zat kunnen zijn, het ligt er maar aan hoeveel liter bier je wilt maken.

ollie:
Het is een tripel en recept voor 10 liter, het is echt te weinig mout, dat is zeker, sg van 1050 is ook echt niet genoeg om aan 8% te komen.

groet
Ollie

EBC:
Het lijkt mij op het recept van de originele Zeezuiper... inderdaad met iets te weining mout voor moderne maatstaven.

Die cara is cara 20.
Ik zou een IBU nemen van 25.

Sinaasappelschil is er al vrij snel uitgelaten dacht ik. Alleen de lievevrouwebedstro bleef over. Toendertijd was de Zeezuiper rond de 7%.

Maar ik weet niet of de Zeezuiper van de laatste jaren nog wel lijkt op die van toen...

Oscar:

--- Citaat van: ollie op 08-03-2009  22:38 u ---De zeezuiper is 8% en met deze hoeveelheid mout, kom je daar niet aan.

--- Einde van citaat ---

Wellicht dat de verhouding wel klopt ? Dus recept invoeren in een brouwprogamma wat jij prettig vindt, en simpel het SG wat verhogen en daarna de hopstort op de bitterheid aanpassen.... :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie