Wetgeving

Gestart door Erick, 04-03-2009 16:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erick

Citaat van: RobinB op 07-03-2009  00:41 uJIJ!
En waarom iemand anders? ???

Kweet niet wat het kost, als je voor een redelijk bedrag aan de aparatuur kan komen?
Maar dat is nog maar het begin lijkt me...

Waarom iemand anders?

Wat denk je?

Om uit de kosten te komen natuurlijk!!
Als ik op wekelijkse basis een dag of wat de brouwerij verhuur aan collega (hobby)brouwers levert dan nog een leuk zakcentje op.  ;D

MO

In NL is er inderdaad de kleine ondernemersregeling. De grens is dacht ik 1300 euro, als je minder dan 1300 euro BTW moet af dragen, dan hoef je dat niet af te dragen. Daar maak ik dus elke jaar gebruik van.

stoffel

Citaat van: Ronnie op 07-03-2009  09:22 uVergeet dat maar, het product is naast BTW onderworpen aan accijnzen. Aan dat laatste kom je niet onderuit.

Die BTW rgeling telt maar voor vzw's beneden een bepaalde omzet, en voor enkele hobby en kunst bijverdiensten, bv keramiek, beeldhouwen, en ze zijn helemaal niet flexibel. Zij moeten die bij-activiteit wel bij hun inkomsten aangifte aangeven. Van zodra je gekend bent voor zo een vraag bij de belastingen zijn ze bij de administratie heel gevoelig om de persoon in de gaten te houden inzake zwart inkomen.

Ook moet je nog voldoen aan de richtlijnen qua goedkeuring hygiëne en veiligheid.


Inderdaad, aan accijnzen kom je jammer genoeg nooit onderuit; tenzij je het op een akkoordje met de controleurs kan gooien.

Maar ik had het wel over een vrijstelling voor kleine ondernemingen (vennootschappen dus). Heel die regeling staat in KB 19 van de BTW. Of zie ik iets over het hoofd?

RobinB

Citaat van: Erick op 07-03-2009  10:38 uAls ik op wekelijkse basis een dag of wat de brouwerij verhuur aan collega (hobby)brouwers levert dan nog een leuk zakcentje op.  ;D

Ach, so!
Het leek nl net alsof je een brouwerij wilde bouwen, maar er vervolgens niet zelf in ging brouwen! ;D

RobinB

Citaat van: MO op 07-03-2009  11:19 uIn NL is er inderdaad de kleine ondernemersregeling. De grens is dacht ik 1300 euro, als je minder dan 1300 euro BTW moet af dragen, dan hoef je dat niet af te dragen. Daar maak ik dus elke jaar gebruik van.

Dus je mag ongeveer € 6842,- ex-BTW omzetten?
Nog best een groot bedrag voor een hobby :)

@

Citaat van: MO op 04-03-2009  21:59 uDe inkoopprijs van speciaal bier is vrij hoog....

Puur uit nieuwsgierigheid, en als het me niks aangaat hoor ik het ook graag  ;D, maar waar moet je dan eigenlijk aan denken als je ergens een brouwerij huurt waar je dan zo'n 300 of 500 liter bier kunt brouwen van je eigen biertje?
Ik kan me daar totaal geen idee van vormen namelijk.


Oscar

Citaat van: @ op 11-03-2009  16:28 uPuur uit nieuwsgierigheid, en als het me niks aangaat hoor ik het ook graag  ;D, maar waar moet je dan eigenlijk aan denken als je ergens een brouwerij huurt waar je dan zo'n 300 of 500 liter bier kunt brouwen van je eigen biertje?

Vrij weinig denk ik. Het bier wat je daar koop daar is al accijns over afgedragen, wellicht dat je nog wat moet regelen voor het verkopen ervan...

stoffel

Ik vermoed je laten inschrijven als handelaar en een BTW-nummer aanvragen.
Je produceert niets, maar verhandelt het enkel.

oranjeboombiertje

Reken maar op 2-3 euro/liter afhankelijk van het biersoort. Een dure hobby dus.

 :degroeten:
Wesley

MO

Eenmanszaak oprichten bij de kamer van koophandel, een BTW nummer aanvragen en een administratie bijhouden. Dat is alles wat je moet regelen om een bierbrouwerij op te richten. Wat is het toch simpel allemaal.

Slijters kunnen overigens ook bij oa BIOS/Van Steenberge tripel/dubbel/blond met een eigen etiket inkopen. Dat zal niet eens zo duur zijn, misschien maar een euro per flesje.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.