Matthé stelt zich voor

Gestart door Matthe, 03-03-2009 14:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Matthe

Sinds een dikke week heb ik ook mijn eerste stapjes gezet op het brouwerspad. Ik ben simpel begonnen met een blik van Brewferm Tripel. Die staat nu een dikke week vrolijk te pruttelen in de garage. Het is dus bijna tijd voor de volgende stap...
En dan over weer wat weken is het tijd voor het eerste biertje.  :proost: Ik ben wel benieuwd naar het resultaat. Zeker na de reacties op dit forum. (Zijn niet echt positief.) Maar goed... Je moet ergens beginnen.

Dan over mezelf... Ik ben in de mooie leeftijd van bijna 30 jaar (zaterdag is de "grote" dag) Ik ben werkzaam in de jeugdzorg. Ik woon in de regio Wageningen. Ik ben op het idee gekomen om ook te gaan brouwen door mijn brede interesse voor bier. Het begon jaaaaaaren terug met het drinken van mijn eerste speciaal bier.  :biersmile: Een wereld ging open. Er bleek meer te zijn dan het pils alleen.  :groots: Een paar vrienden waren bezig met de site www.potjebier.nl Al snel kwam de vraag of ik ook in de officiële bierjury wilde plaatsnemen. (Klinkt officiëler dan dat het is) Uiteraard heb ik dat gedaan en doe ik dat nog tot op heden.
Je leest het een en ander over bier in boeken en op internet. Je bezoekt wat brouwerijen. En tijdens het surfen stuit je op de link van dit forum. Je begint met lezen en was dusdanig enthousiast dat ik vastbesloten was me hiermee bezig te houden.
Dus een starterspakketje gekocht van Brewferm. (Die met 2 emmers, bedoeld voor het "blikbier") en daar nu mee gestart. Zoals ik het nu bekijk een eerste stap in een nieuwe hobby waarvan ik bang ben  :pan: dat die nog best een keer uit de hand kan lopen.

Adrie

Ha Matthé,

Hartelijk welkom op dit forum. Er is een net opgestart brouwersclubje in Wageningen (de heren zullen je hier waarschijnlijk zelf wel over inlichten) waar je ook zeker eens moet gaan kijken.

Citaat van: Matthe op 03-03-2009  14:57 u... een eerste stap in een nieuwe hobby waarvan ik bang ben  :pan: dat die nog best een keer uit de hand kan lopen.

Dat zal zeker gebeuren.  :proost2:

Oscar

Hee Matthé,

Welkom hier op het forum en gefeliciteerd met je hobby  ;D Je eerste tripel zal prima smaken hoor. Echt slechte bieren maak je niet met die blikken. Maar het kan altijd beter.  :brouwen:  Naast het clubje in wageningen zit er ook nog een club in Nijmegen waar je eens zou kunnen kijken.

 :degroeten:

Matthe

Wow! Meteen leuke reacties en tips. Ik zal eens over het www surfen en gaan rondkijken. Meer tips en zeker uit Wageningen zijn welkom! Dan kan je altijd op de fiets gaan. (Wellicht wel handig i.v.m. veiligheid en  :police:;)

De-Geert

Citaat van: Adrie op 03-03-2009  15:00 uEr is een net opgestart brouwersclubje in Wageningen (de heren zullen je hier waarschijnlijk zelf wel over inlichten)
Waarschijnlijk wel  ;D

We noemen ons zelf het WHO (Wagenings Hobbybrouw Overleg), en komen ongeveer 1x per maand bij elkaar. We doen niet aan officiele zaken zoals statuten, maar hebben wel 2 belangrijke activiteiten: Bier proeven en over bier lullen   :proost2:
Je bent natuurlijk van harte welkom om een keer langs te komen.

De vorige meeting was gisteravond, dus de volgende is waarschijnlijk begin april.

Matthe

Citaat van: De-Geert op 03-03-2009  16:43 uJe bent natuurlijk van harte welkom om een keer langs te komen.



Hé dat klinkt goed. Net even op het WWW gezocht, maar kon niets vinden. Dus dan natuurlijk de vraag: hoe wie wat waar? Ik hoor het wel!

 :rundum: En dan nog even een mooi punt in mijn prille bierbrouwcarrière:  :rundum:
Ik heb vandaag mijn eerste bier op fles gebotteld!  :hoera:

Wild Chocolate

Hoi Matthé!

Welkom op het forum. Mooie omgeving, Wageningen. Ik heb er 2,5 jaar gewoond en aan de prachtige omgeving heeft het niet gelegen dat ik er weggegaan ben.

Succes met je brouwsels.

Groet,

Remco

De-Geert

Citaat van: Matthe op 03-03-2009  21:19 uHé dat klinkt goed. Net even op het WWW gezocht, maar kon niets vinden. Dus dan natuurlijk de vraag: Hoe wie wat waar? Ik hoor het wel!
Hehe, nee een website hebben we niet. We zijn niet echt een vereniging of wat dan ook, gewoon een paar mensen die elkaars biertjes keuren.
Stuur me ff je e-mail adres per PB, dan hoor je het wel als we weer een bijeenkomst hebben. We proberen het meestal op de 1e maandag van de maand te plannen, maar soms loopt het ff anders.

RobinB

Hey Mathé!
Welkom op dit forum!

Kijkende op jullie site is er nog wel wat aan te vullen bij het kopje "biersoorten".
Ben je in het bezit van de Biertypengids?
Je zult zien dat jullie lijst vrij beperkt is (en hierdoor onvolledig). Nu is de biertypengids misschien ook niet heilig, maar het geeft wel aan dat er meer is in bierland! ;D

Ook zijn er zeven trappistenbrouwerijen (in plaats van 6 zoals vermeld op de site):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trappistenbier

Veel plezier op dit forum en met brouwen!

De-Geert

Die site had ik al eerder gezien. Leuke site, maar sommige dingen verbazen me wel:
Over Schumacher Alt:
CiteerBier uit Dusseldorf, met kruiden waar men van zegt dat het geneeskrachtige werking heeft.

Old Speckled Hen:
CiteerBrouwerij   Westgate Brewery   
Soort Ale
Gisting Laag

Christoffel Blond:
CiteerBrouwerij   St. Christoffel   
Soort   Speciaalbier
Gisting Hoog

Als je iets op een site zet, zorg dan dat het klopt.  :weetniet:

Matthe

Even over de site www.potjebier.nl Niet als slap excuus, maar inhoudelijk ben ik niet bezig met de site. Ik heb zelf ook al het e.e.a. aan commentaar gegeven aan de webmaster waaronder de bovenstaand. (een aantal ervan) Maar dat is vechten tegen de bierkaai  :bokser: (leuke uitdrukking bij dit onderwerp) Ik heb wel nagedacht of ik zelf dingen kon veranderen, maar dat vraagt kennis van een site kunnen bouwen... En dat kan ik niet en wil ik ook niet leren. Daarbij, de webmaster is webdisigner, dus wat ik maak zal altijd prut zijn. Ik ben gewoon beter in bierdrinken.  :proost: (Als ik het mag zeggen vind ik het eigenlijk wel een kwaliteit van mezelf.  ;D )
Het enige wat ik doe is een subjectieve beoordeling gegeven. Dus allemaal een goed punt, maar helaas kan ik het niet veranderen.
De site is ook meer voor de lol en flauwekul en absoluut niet voor info die absoluut waar is. Maar als er echt dingen op staan die niet kloppen staat het altijd vrij om de webmaster te mailen.  :bijdrage_forum:

JWVG

Hee Matthe, ik had dit nog even gemist - leuk om er weer een brouwer in regio Wageningen bij te hebben! Je bent van harte welkom op het WHO! Voordat je te grandioze voorstellingen krijgt: dat zijn gewoon de-geert, dennis, basterdbrewer (Stefan), Ko en ikzelf  ;). Volgens mij zijn wij het enige brouwgezelschap dat in zijn volledigheid op het forum actief is (zelfs de befaamde vier broeders zijn maar met een stuk of 2.75 aanwezig  ;D) De maandelijkse avonden zijn erg leuk en erg leerzaam! Als je de-geert een pb'tje hebt gestuurd, zal het vast wel goedkomen.

Tot volgende maand!

 :degroeten: JW.

Adrie

Citaat van: JWVG op 05-03-2009  20:09 uVolgens mij zijn wij het enige brouwgezelschap dat in zijn volledigheid op het forum actief is (zelfs de befaamde vier broeders zijn maar met een stuk of 2.75 aanwezig  ;D)

De Roode Toren daarentegen is met 13,2 man actief...  >:D

JWVG

Het gaat om het percentage. Dat is bij het WHO 100%. Bij de Roode Toren niet, of hebben jullie 13.2 leden?  ;)

 :degroeten: JW.

RobinB


Adrie

Wij hebben 1 lid zonder computer.  :verbergen: En natuurlijk leden die wel lezen, maar niet posten, die tellen voor 0,1.

basterd-brewer

LOL

Dus wij van het WHO zijn werkelijk een volforum gezelschap  ;D ;D ;D

Verder drinken en brouwen we bier  :lekkerbier:  :gistsmile:

Matthe

Wat het dan ook mag voorstellen. Een 100% aanwezigheid op een forum klinkt goed en komt betrouwbaar over.  ;)

PB naar De-Geert is al geregeld

JWVG

Citaat van: Matthe op 05-03-2009  20:29 uWat het dan ook mag voorstellen. Een 100% aanwezigheid op een forum klinkt goed en komt betrouwbaar over. 

Betrouwbaar is niet echt het woord dat je zoekt. Wacht maar tot je Geert ziet  ;D

dennis

Dan moet ik natuurlijk ook nog wat van me laten horen, want ik post niet zoveel als sommigen maar lees toch wel iedere dag even.  Dit draadje was me toch even ontgaan, welkom!  En ook welkom op de volgende avond namens mij  :degroeten:

De-Geert

Citaat van: JWVG op 05-03-2009  20:52 uBetrouwbaar is niet echt het woord dat je zoekt. Wacht maar tot je Geert ziet  ;D
Hahahaha.   ;D
Beetje respect he :bokser:

basterd-brewer

Hoi Matthé,

Ben je al aan het brouwen geslagen of ben je nog even blijven steken bij de plannen om een blik-weizen te gaan brouwen? Vorige week heb ik mijn Brouwland spulletjes kunnen ophalen bij Woudenberg dus als jij een paar blikken besteld had kan je nu aan de slag toch? Laat maar weten of je ook nog gebruik wil maken van de Wyeast 3068 want die staat nu al even in de koelkast en als ik de hele vooraad in mijn eigen dunkelweizen kieper moet je weer een tijd wachten.

Grtz, Stefan

JWVG

Ik zag trouwens een gigantische hoeveelheid maisvlokken liggen bij Woudenberg. Had jij die besteld, Stefan? Alles aan jouw brouwsels is tenslotte gigantisch  ;).

 :degroeten: JW.

De-Geert

Wat noem jij een gigantische hoeveelheid?

basterd-brewer

LOL, waarschijnlijk heeft Geert ze besteld...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.