Sinds een dikke week heb ik ook mijn eerste stapjes gezet op het brouwerspad. Ik ben simpel begonnen met een blik van Brewferm Tripel. Die staat nu een dikke week vrolijk te pruttelen in de garage. Het is dus bijna tijd voor de volgende stap...
En dan over weer wat weken is het tijd voor het eerste biertje.

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat. Zeker na de reacties op dit forum. (Zijn niet echt positief.) Maar goed... Je moet ergens beginnen.
Dan over mezelf... Ik ben in de mooie leeftijd van bijna 30 jaar (zaterdag is de "grote" dag) Ik ben werkzaam in de jeugdzorg. Ik woon in de regio Wageningen. Ik ben op het idee gekomen om ook te gaan brouwen door mijn brede interesse voor bier. Het begon jaaaaaaren terug met het drinken van mijn eerste speciaal bier.

Een wereld ging open. Er bleek meer te zijn dan het pils alleen.

Een paar vrienden waren bezig met de site
www.potjebier.nl Al snel kwam de vraag of ik ook in de officiële bierjury wilde plaatsnemen. (Klinkt officiëler dan dat het is) Uiteraard heb ik dat gedaan en doe ik dat nog tot op heden.
Je leest het een en ander over bier in boeken en op internet. Je bezoekt wat brouwerijen. En tijdens het surfen stuit je op de link van dit forum. Je begint met lezen en was dusdanig enthousiast dat ik vastbesloten was me hiermee bezig te houden.
Dus een starterspakketje gekocht van Brewferm. (Die met 2 emmers, bedoeld voor het "blikbier") en daar nu mee gestart. Zoals ik het nu bekijk een eerste stap in een nieuwe hobby waarvan ik bang ben

dat die nog best een keer uit de hand kan lopen.