Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrewBuddy 5.4 "Sassy Saison" voor Debian/Ubuntu Linux is gereed  (gelezen 773 keer)

Offline Zaphod_B

• Senior lid
  • Land: nl
    • IT Consultant
Met enige trots mag ik vandaag melden dat BrewBuddy (voorheen BrouwHulp) de eerste open source release kent. Deze is op dit moment alleen nog beschikbaar voor Ubuntu Linux 18.04 en hoger.

Deze versie is helemaal hetzelfde als de oude versie van Adrie, alleen zijn de geluiden eruit gehaald. Het lukte ons niet om dit werkend te krijgen. Dit heeft waarschijnlijk te maken met veranderingen in sound libraries. We hebben ervoor gekozen om in ieder geval voorlopig de geluiden uit te schakelen. Verder is deze versie geheel hetzelfde als de oude, met wel 1 groot verschil: de dependencies van het installatiepakket zijn geupgrade waardoor deze release nu zonder toestanden te installeren is op de recentere versies van Ubuntu en andere Debian-gebaseerde distributies.
Maar... de allerbelangrijkste wijziging zit niet in het programma maar in de licentie! Deze is nu geheel open source.

De Windows versie komt hoop ik snel. Ik moet nog even gaan uitzoeken hoe ik precies een Windows installatiebestand in elkaar zet... We hebben al een werkende brewbuddy.exe.

Je vindt de release hier: https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/releases/tag/5.4-ubuntu

Bugs kun je hier melden: https://github.com/BrewBuddyOrg/BrewBuddy/issues
Wees bij het melden van bugs graag zo precies en uitgebreid mogelijk bij de omschrijving ervan. Vermeld ook altijd met welke versie je werkt, welk besturingsysteem etc etc.

Veel plezier met de nieuwe BrewBuddy voor Linux!

NB: deze nieuwe versie heeft de bijnaam 'Sassy Saison' gekregen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
Re: BrewBuddy 5.4 voor Debian/Ubuntu Linux is gereed
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2018 16:11 u »
Voor de mensen die zich willen aanmelden op ons Slack kanaal om wat uitgebreider te kunnen praten over BrewBuddy, hieronder de invite link:

https://join.slack.com/t/BrouwHulp/shared_invite/enQtNDU1MjAwNTk4NzExLTI5YWRkNjRmZmYxYTIzMWJkMDhmYzhiYTdmNTRlYThiZDJlNDJlMGIxMWViNzBiZGZlNzc5YmM4NjA1NjFiMzA

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2019 14:17 u »
Wat goed zeg!
Weet iemand of er ook aan een versie voor Mac wordt gewerkt?

Offline Zaphod_B

• Senior lid
    • IT Consultant
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2019 14:54 u »
Wat goed zeg!
Weet iemand of er ook aan een versie voor Mac wordt gewerkt?
Jazeker! Er is ook al een versie in de pijplijn, die moet ik nog gaan testen en dan kan die er uit. Komt er dus aan!
(beetje vertraging hier door verbouwing etc)

Offline hans_nwk

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2019 15:27 u »

De Windows versie komt hoop ik snel. Ik moet nog even gaan uitzoeken hoe ik precies een Windows installatiebestand in elkaar zet... We hebben al een werkende brewbuddy.exe.
Mooi werk!

Wat mij betreft liever een zip dan een installatiebestand zodat ik hem ook op werklaptop kan zetten...

Offline Mthijs

• Vol lid
  • ...daar kun je op brouwen
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2019 23:32 u »
Jazeker! Er is ook al een versie in de pijplijn, die moet ik nog gaan testen en dan kan die er uit. Komt er dus aan!
(beetje vertraging hier door verbouwing etc)

Geweldig!
Succes met je verbouwing. Zit er zelf ook middenin... yep, kost twee keer zoveel tijd dan je vooraf denkt....

Tags: