Kweken van brouwkruiden (gruit)

Gestart door Penners, 13-03-2009 17:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Penners

Zijn er mensen die naast of in plaats van hop andere brouwkruiden kweken?

Adrie

Ik heb een gagelstruik in de tuin, van een stekkie van een collega. Hij stelt nog weinig voor (twee takjes), en hij groeit langzaam. Voorlopig zal er nog te weinig te oogsten zijn.

Jacques

In mijn kruidentuintje staan onder andere rosemarijn, salie en tijm. Deze kruiden woorden vooral in de keuken gebruikt.

Ronnie

Heb ook nog koriander geteeld. Zaden weggegooid, smaakten naar elastiekjes. Koriander vraagt een hittegolf zomer of ie rijpt niet genoeg af.
Het loof kan je wel gebruiken voor bij gerechten en soep.

JWVG

Koreander schiet juist enorm door! Het ene moment is het nog niet goed, het andere moment is het doorgeschoten! Het doorgeschoten blad smaakt heel vies, naar zeepsop. Na ettelijke pogingen probeer ik het dit jaar niet meer. Mij ging het dus trouwens om het blad, niet om de zaadjes (die zijn zo goedkoop in de toko, en van goede kwaliteit - misschien is dat in Belgie anders? 1 van de voordelen van ons 'roemruchte' koloniale verleden....).

In mijn kruidentuin staat heel veel peterselie (platbladig natuurlijk!), tijm, rozemarijn, salie, hysop, oregano, en elk jaar kweek ik gewone basilicum en thaise basilicum (zijn eenjarig). Maar ik gebruik dit dus niet voor bierbrouwen.

 :degroeten: JW.

Penners

Citaat van: JWVG op 14-03-2009  09:29 uKoreander schiet juist enorm door! Het ene moment is het nog niet goed, het andere moment is het doorgeschoten! Het doorgeschoten blad smaakt heel vies, naar zeepsop.

Ik heb een keer Thais gegeten wat naar zeepsop smaakte zou dus goed kunnen dat daar dezelfde koriander inzat. :D :D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.