RVS bruissteentje?

Gestart door BuBS, 08-04-2004 09:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BuBS

Ik zoek een RVS bruissteentje, weet iemand waar die te bestellen zijn en wat deze kost?

Gr Kees

Henk oet Paiz

Hoi Kees,

Even zoeken op het forum met de woorden bruissteentje en rvs levert een lijst met resultaten op.

Onder deze thread is er ook al eens over gesproken.

Groeten,

Henk  :proost2:

fritz

Er is vroeger ook eens een discussie geweest over een reeks van keramische bruissteentje van slechte kwaliteit van bij Brouwland.  Bij Brouwland hadden ze toen gezegd dat ze RVS bruissteentjes in hun assortiment zouden opnemen.  Twee weken geleden hadden ze er nog geen.  "We werken er aan" was het antwoord ;)

:degroeten:

fritz

Bas

Hoi Kees,

Kijk eens in deze discussie voor een Nederlands adres.

Grt, Bas H.

Paenke

Hoi iedereen,  waarom beluchten via een geforceerde beluchting?  Is het niet genoeg om bij het koelen je wort in het gistingsvat te laten kletteren? Wordt er op die manier niet genoeg zuurstof toegevoegd?       
In de chemische industrie wordt er gebruik gemaakt van keramische filters om apparaten te ontluchten.

Jacques

Citaat van: Paenke op 01-01-2015  20:37 uHoi iedereen,  waarom beluchten via een geforceerde beluchting?  Is het niet genoeg om bij het koelen je wort in het gistingsvat te laten kletteren? Wordt er op die manier niet genoeg zuurstof toegevoegd?       
In de chemische industrie wordt er gebruik gemaakt van keramische filters om apparaten te ontluchten.

Dit is wel een heel oud topic dat je nieuw leven in blaast. In de afgelopen 10 jaar zijn we anders over het beluchten gaan denken. Dit komt voor een stuk doordat we ons steeds meer bewust zijn van het gevaar van oxidatie van het wort.
Niet het wort wordt tegenwoordig intensief belucht maar de giststarter. Op die manier krijg je veel gezonde en actieve gist (dat was ook de reden om het wort te beluchten).
Als je korrelgist gebruikt is het huidige inzicht dat je niet hoeft te beluchten. Korrelgist is namelijk in een goede conditie gedroogd en zit vol met reservestoffen. Die gist kan bij wijze van speken meteen zijn werk doen als deze weer vocht heeft opgenomen.
Een beetje kletteren van afgekoelde wort overigens kan niet zo veel kwaad. Die zuurstof wordt snel opgenomen door de gist.

peter


i-love-ipa

Citaat van: peter op 02-01-2015  20:58 uHier kan je het bestellen.
http://trade.aliexpress.com/order_detail.htm?orderId=65076104926338

De link werkt helaas niet...

HuygenMeester

Citaat van: i-love-ipa op 03-01-2015  13:22 uDe link werkt helaas niet...
Probeer deze eens
https://www.hopshopuk.com even zoeken op' wort aerator                 
Overigens woont mijn zoon in Plymouth naast de Hopshop. Als het om een RVS bruissteentje gaat, kan hij in februari evt. een steentje voor je meenemen. 11 Pound is aanmerkelijk goedkoper dan wat er in Nederland voor moet worden betaald. :degroeten:
Huygenmeester

jelle

Ik heb ze bij Van der Kooy Jubega gezien. Hij had er zeker nog 3 hangen.
Wat ze kosten weet ik niet.

Bennemans

Citaat van: jelle op 03-01-2015  19:22 uIk heb ze bij Van der Kooy Jubega gezien. Hij had er zeker nog 3 hangen.
Wat ze kosten weet ik niet.

53 euries, bij Brouwmarkt 30 euro, zien er wel net wat anders uit.

Wouter1220

Ik heb zelf een RVS exemplaar van Ebay:
http://www.ebay.com/itm/brand-new-Stainless-Steel-Diffusion-Stone-Air-Stone-2-Micron-home-brew-carbonati-/321651056954?pt=Bar_Tools_Accessories&hash=item4ae3e5a13a

17 dollar (euro of 15), gratis verzending.

Nu 3 keer mee belucht icm een aquarium pomp. Gaat prima!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.