Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kan ik 10 liter wort laten gisten in 15 liter gistingvat?  (gelezen 4892 keer)

Offline Neetje

• Super lid
  • Land: nl
  • De elektrische brouwer
Re: Kan ik 10 liter wort laten gisten in 15 liter gistingvat?
« Reactie #25 Gepost op: 21-06-2018 11:28 u »
Ik kook 25 liter op 2000 Watt, heb de ketel met een mantel geïsoleerd.

Hier heb ik meerdere uitvoeringen van elek-brouwen.
Met een inductiekookplaat Hendi 1800watt kook ik 23 liter en gebruik dan 1400 à 1500 watt.
Een andere inductieplaat van 2000watt moet ik vol open zetten om 20 liter rollend te laten koken.
Dit geldt ook voor mijn elektrische brouwpannen, deze hebben onderling wat verschil. Blijkbaar gaat er energie verloren in de warmte overdracht oid of kloppen de opgegeven waarden niet 100%.
Zou 15 liter een probleem zijn, dan is de ketel van 1800watt niet in orde.
Persoonlijk zou ik gewoon de Lidl-ketel kopen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hans E. Pans

• Vol lid
  • Land: be
  • Smallbatch e-Biab
« Reactie #26 Gepost op: 21-06-2018 12:01 u »
Dan zou je kunnen maischen én koken in die Lidl-pan, zeker als je het bij een liter of 15 houdt dus...

Offline Neetje

• Super lid
  • Land: nl
  • De elektrische brouwer
« Reactie #27 Gepost op: 21-06-2018 13:28 u »
Dan zou je kunnen maischen én koken in die Lidl-pan, zeker als je het bij een liter of 15 houdt dus...

Yep. Zonder problemen.

Tags: