Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bierbrouwen in Thailand  (gelezen 4053 keer)

Patrick

• Gast
Bierbrouwen in Thailand
« Gepost op: 07-04-2004 10:44 u »
Hallo,

Ik ben sinds vandaag een nieuw lid van deze side, want ik heb een aantal vragen over bierbrouwen. Ik zal me eerst even voorstellen,

Mijn naam is Patrick Ranft, en ik woon al sinds 5 jaar in Thailand. Ik ben hier Engels leraar, en zou erg graag beginnen met bierbrouwen at home!
Maar ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen.

In Nederland ben ik brouwer geweest bij De raaf in Heumen, ik was filtratie medewerker bij De Arcense bierbrouwerij in Arcen en ik heb de laatste 3 jaar in Nederland in het filtratie team bij Heineken in Den Bosch gewerkt.

Nu ik mijn brouw cariere niet helemaal wil opgeven, zou ik heel snel beginnen met deze nieuwe hobby...

Met vriendelijke groeten,

Patrick Ranft ;)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re:Bierbrouwen in Thailand
« Reactie #1 Gepost op: 07-04-2004 11:49 u »
Ha Patrick,

Welkom bij de club. Je kunt al heel veel nuttige informatie vinden in de discussies hier en in de brouwcursus op www.hobbybrouwen.nl. Daar zul je de meeste vragen die je hebt beantwoord zien. Als je dan nog vragen hebt, kun je die hier kwijt. Ik ben trouwens benieuwd of je in Thailand aan ingrediŽnten kunt komen.

Groeten,

A3

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 07-04-2004 11:53 u »
Ingredienten en apparatuur zullen allebei wel lastig zijn. Sorry, maar ik heb geen ervaring met het brouwen in het buitenland dus ik heb geen idee waar je moet beginnen. Op internet misschien.
gr
MO

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #3 Gepost op: 07-04-2004 12:09 u »
Er moet wel ergens mout zijn. Ik heb een tijdje veldwerk gedaan in Thailand (Chiang Mai), en er vielen me twee dingen op:

1) prima bier (Singha, geloof ik)
2) veel whiskey stokerijen, waar ze blijkbaar gek op zijn.

Maar ja, het zal allemaal wel geimporteerd worden, want gerst en hop groeien daar vast niet goed...

JW.

Offline wim

• Super lid
  • Beter 10 bier onder het waterslot dan 1 in de maag
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2004 18:54 u »
Hoi Patrick,

zelf ga ik naar Peru, hoe het met grondstoffen zit weet ik niet, maar de warmt is en probleem dat opgelost moet worden. Misshcien kunen we elkaar helpen.
Ik zal je even op de hoogte bengen van de systemen die ik nu aan het ontwikkelen ben.

Stoomsysteem:
koperbuis (bij ons zal it ongeveer 700m lang worden bevestigd aan een plat oppervlakte, alles zwart met een glazen plaat erover. In Nederland heb je boilers die dit systeem gebruiken om het water voor te verwarmen, 4m2 zou hier voldoende zijn om het water naar 90GrdC te brengen, dus 100M2 veranderd het in stoom. Die stoom willen we gaan gebruiken voor het verwamren van de kookketel en in en later stadium ook de maischketel. Denkelijk zullen we de stoom via een soor fractioneerkolom weer afkoelen en het schone water vervolgens gebruiken als brouwwater ed.

Koelsysteem.
Nog niet zover mee, maar de koelte moet uit de grond gaan komen, ahw een spiraal begraven op aardig wat diepte en daar het lauwe water dat er daar uit de kraan komt doorheen laten lopen. Dit water wordt vervolgens door de dubbel wanden van de gist- en vooral lagertanks geleid, om zo een goede temperatuur te bewerksteligen.

Wat vind jij van deze systemen?
Hoe dacht je het zelf te gaan doen?

:degroeten:

Wim

Offline wim

• Super lid
  • Beter 10 bier onder het waterslot dan 1 in de maag
« Reactie #5 Gepost op: 17-04-2004 18:58 u »
Singha is inderdaad best een mooi bier.
Zou je niet eens bij deze brouwerij langs kunnen gaan?

:degroeten:

Wim

columban

• Gast
Re: Bierbrouwen in Thailand
« Reactie #6 Gepost op: 08-02-2005 09:13 u »
 :weetbeter: Hoi Patric, heden per toevall je bericht gelezen. onder www.bier-sankt-columban.de stel ik mijn brouwinstallatie voor. Mocht je belangstelling hebben stuur mij een e-mail.

groetjes,
Klaus

dr.klaus.nink@t-online.de

Tags: