Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Namen van forumleden  (gelezen 3750 keer)

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Land: nl
  • Brasserie le Grillon
Namen van forumleden
« Gepost op: 16-02-2005 15:09 u »
Naar aanleidng van het onderwerp De voordelen van het lidmaatschap van dit forum onstond een discussie over namen van forumleden. Omdat deze discussie niet gaat over de voordelen van het lidmaatschap heb ik het onderwerp gesplitst. Jacbier.

Hallo forumleden.

Vaak vraag ik mij af, waarom sommige forumleden zich inschrijven onder namen, waar totaal geen "persoonlijkheid" tot uiting komt, bijvoorbeeld een of ander nummer of combinatie van nummers en cijfers. Naar mijn mening is de privacy in dit forum goed gewaarborgd en kies je er zelf voor wanneer je meer uit de anonimiteit wilt treden. Een nummer en getallen kiezen als forumnaam vind ik heel onpersoonlijk. Bij mij komt zelfs het idee op, dat deze personen iets te verbergen hebben. Ik kan het best fout zien, doch dit gevoel bekruipt mij als ik zo'n naam zie. Hebben jullie dit ook ?. :weetniet:

:bijdrage_forum:

Gr.

Huub.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Hopmans

• Super lid
Re: De voordelen van het lidmaatschap van dit forum
« Reactie #1 Gepost op: 16-02-2005 15:16 u »
Hey Huub,

ik vind het ook rare namen.
Het lijken wel door de computer gegenereerde namen.
Ik ben ook wel annoniem, maar het slaat tenminste nog wel ergens op.

Ik zie het al voor me:

Hoi e4PKlf76563h,

Nee je moet eerst zus en zo

Groetjes,

Hoppie

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Brasserie le Grillon
« Reactie #2 Gepost op: 16-02-2005 15:22 u »
Hallo Hoppie. je slaat de spijker op zijn kop. Het forum waarborgt je anonimiteit voldoende. Een gekozen naam mag best. Ik vind dit zelfs leuk. Kijk maar eens hoe Cisdevisser tot zijn naam is gekomen toen hij zich aan het forum voorstelde. Geweldig toch. Hoppie trouwens vind ik ook leuk gevonden. :duimop:

Gr. :degroeten:

Huub.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #3 Gepost op: 16-02-2005 15:58 u »
Ha Huub,

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Bij namen als C-3PO en r2d2 ga je denken dat we in Star Wars terecht zijn gekomen. Ik voel me daar niet toe aangetrokken (geef mij maar Star Trek  ;D ).

Even zonder gekheid: ik vind dergelijke namen niet praktisch en zou er zelf nooit voor kiezen. Het kan natuurlijk zijn dat iemand die zich met die naam inschrijft wel de berichten met zijn eigen (voor)naam signeert en dan vind ik het weer minder erg, want dan kun je hem of haar met die naam benaderen. Daarnaast is het zo dat je van iemand met de naam 3x4 net zo weinig afweet als iemand met de naam Moutje, dus wat dat betreft maakt het niet zoveel uit. Ik vind het persoonlijk belangrijker hoe iemand zich opstelt op het forum dan zijn of haar naam.

Groeten,

A3

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 16-02-2005 16:46 u »
Hoi, collega's,

Even voor de duidelijkheid :
Ik ben niet anoniem omdat ik wat te verbergen heb, of dat mensen op dit forum dat niet mogen weten. Maar alleen voor de buitenwereld.
Google, mijn werk etc. Het gaat sommige mensen gewoon geen bal aan, wat ik prive' doe.

Alhoewel je wel wat ongeremder bent met discussie uitlokkende kreten zonder er 100% zeker van te zijn (Bv.: Pilsmout is de oudste mout). Maar zo ben ik in het echt ook dus.......

Groetjes,

Hoppie

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #5 Gepost op: 16-02-2005 16:50 u »
Beste Hoppie,

Gezien jouw constructieve en hoogst gewaardeerde bijdrage op dit forum zal niemand jou iets kwalijk nemen. Het is m.i. zeker niet nodig dat iedereen zijn hele hebben en houwen op dit forum plaatst (liever niet). Namen zijn wat mij betreft niet zo belangrijk, maar moeten wel hanteerbaar zijn.

Groeten,

A3

Offline Hopmans

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2005 17:08 u »
Hoi Adrie,

Dat geeft de burger weer moed.  :proost2:

Met gezamenlijke evenementen ben ik natuurlijk niet anoniem. Alhoewel mensen mij gewoon Hoppie mogen noemen.  ;)

Groetjes,

Hoppie

Offline Huub Krekels

• Super lid
  • Brasserie le Grillon
Re: Namen van forumleden
« Reactie #7 Gepost op: 17-02-2005 19:53 u »
He Hoppie,

het zal moeilijk worden om je anders te noemen. Je humor heeft al een bepaald stempel op je gezet. Niets negatiefs overigens. :elifant:

Gr. :hoera:

Huub.

Tags: