Ik vind het een beetje vergelijkbaar met wijn uit een liter pak of het bag is a box systeem. Je associeert het met de onderlaag van de markt en veel "gevoel" verdwijnt als je een pak openknipt ipv de mooie plop te horen.
Genieten zit in alles niet enkel de smaak van een product, alles werkt mee aan de ervaring die je tijdens het hele proces, van aankoop tot wcbezoek aflegt. Ik vind persoonlijk het zacht rinkelen van bierflesjes in de boodschappentas mooi en geniet daar al van.
Sterker nog, qua tradities, als ik een fles wijn opentrek en er zit een plastic kurk in voel ik me toch een beetje genomen, al weet ik dat het theoretisch beter is. Net zoals het ontdekken van een plastic kurk bij een fles Cava ook niet lekker voelt (laatste keer dat ik dat gekocht heb 1 keer meegemaakt), dat verwacht je bij cider. (Al moet ik eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik mijn eigen champagneflessen ook kurk met plastic, gewoonweg omdat ik niet nog zo'n kurkenapparaat wil hebben.)
Bovendien, wordt er nu gesproken over een fles zonder statiegeld? Dat vind ik echt ge***, want "het is zo lekker makkelijk". Kom op zeg, alle beetjes helpen en iets meer moeite zorgt ervoor dat onze kinderen ook lekker kunnen genieten van een goed bier (uit glazen fles

)
Overigens wil ik wel stellen dat het gebruik van petflessen door de thuisbrouwer om een lekker bruisend biertje te verkrijgen zonder gistdepot niet afkeur, helemaal niet, dat vind ik wel een heftige methode die ik zeker wel eens wil gaan testen als ik een vriezer heb waar dergelijke flessen rechtop in kunnen.

Wim