Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: gegevens bijhouden  (gelezen 20531 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: gegevens bijhouden
« Reactie #25 Gepost op: 27-11-2002 22:41 u »

Citaat

Zelf denk ik er soms over om op een promash over te gaan. Het pakket biedt me op dit moment nog wel erg veel opties waar ik niet zo in geintresseerd ben, maar als iemand zo gek zouden zijn om de databases (bijv. via deze site) wat beter aan te laten sluiten op onze Nederlandse / Belgische ingredienten, dan zou ik wel bekeerd zijn. Lijkt me erg mooi / handig om een database van alle mouten van bijv. Brouwland te hebben, en recepten van dit forum direct te kunnen downloaden en in promash in te kunnen laden.

Dat een pakket meer opties kent dan je gebruikt lijkt mij geen probleem. Wie gebruikt (en kent!) alle opties van de tekstverwerker warmee je werkt. De vele mogelijkheden van Word XP bijvoorbeeld is geen reden om massaal met dit programma te gaan werken.

Je hebt volkomen gelijk als je stelt dat de mogelijkheden van ProMash voor ons bewoners van de lage landen enorm toeneemt als we de mout- en hopsoorten van Brouwland opnemen in de databank (en voor het gebruikersgemak bepaalde Amerikaanse moutsoorten verwijderen).

Om dit te werkstelligen heb ik de thread doorgezonden aan Brouwland.

:degroeten: Jacques

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #26 Gepost op: 27-11-2002 23:57 u »
Hoi Jacques e.a.,

Met name voor de poging tot opname van de stijlgegevens uit de Biertypengids van Derek Walsh ben ik jouw medestander!

Daarnaast nog het volgende. Op zich kan je de database zelf ook al aanpassen, deze databases kunnen natuurlijk ter bvewchikking gesteld worden. Heb je het idee dat Brouwland de benodigde gegegevens aan gaat leveren? Zou wel slim van ze zijn natuurlijk, dat lever immers geld op.

Voor mezelf heb ik al wijzigingen in de hop, gist en moutdatabases aangebracht, dat gaat vrij eenvoudig, zonder problemen.

Ik zit alleen nog even te dubben over de brewsessions. Tot nu toe herhaal ik brouwsels slechts zelden, vaak zit er wel enig verschil in. Kun je met een nieuwe sessie het recept aanpassen, zonder dat je eigenlijke recept ook wordt aangepast?

Brouwgroet,
Herman

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #27 Gepost op: 28-11-2002 08:56 u »
Ha Herman,

Ja hoor, dat kan. Ik doe het zelf ook en het originele recept blijft precies zoals het was. Het recept en de sessie zijn namelijk twee verschillende bestanden.

Groeten,

A3

Offline Bas

• Senior lid
« Reactie #28 Gepost op: 28-11-2002 10:53 u »

Citaat

En Bas? Ik ben geinteresseerd in jouw spreadsheet. Ik heb er zelf inmiddels ook een aantal, maar vergelijkingsmateriaal is altijd welkom!

Hoi Herman,

Ik zal het je direct mailen. Laat maar weten of er nog wat interessante informatie voor jou bijstond.

Grt, Bas H.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #29 Gepost op: 05-12-2002 23:03 u »
De moutsoorten van Brouwland afkomstig van de mouterijen Weyermann en Dingemans heb ik inmiddels in Promash geklopt.
Ook heb ik waterprofielen van BelgiŽ ingeklopt (uniek materiaal - nooit eerder gepubliceerd- , door mij samengesteld mede dankzij Ronald Baert  :groots: ). †:leren:
Van Derek Walsh heb ik nog niets gehoord. Afgelopen week heb ik zijn voicemail ingesproken maar hij heeft mij nog niet teruggebeld.
Verder wil ik de databank "extra grondstoffen" nog verder aanvullen en vertalen. Zodra ik daar mee klaap ben wil ik de al aangepaste databanken beschikbaar stellen.

:degroeten: Jacques

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
« Reactie #30 Gepost op: 06-12-2002 08:36 u »
H die Jacques,

dat is echt ontzettend leuk! Ook die waterprofielen van Belgie b.v. Ik weet zeker dat daar ook in het buitenland een aantal freaks heel erg geinteresseerd in zijn! Laat me maar weten als je vertaalhulp nodig hebt als je dat ziet zitten!

Jw.

Tags: