Winkel MaltOss

Gestart door Muldermans, 02-02-2009 23:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Muldermans

Citaat van: MO op 02-02-2009  22:00 uDe mout van Holland malt is voor kleine brouwerijen alleen te koop in 25 kg zakken via MaltOss (link). In Oss is ook een thuisbrouwwinkel (link), er zijn plannen voor een on-line winkel.
Overigens staan er weer leuke aanbiedingen op de MaltOss home pagina voor thuisbrouwers.

Hey die site van Malt Oss kende ik nog niet! Das interessant.

Groet
Muldermans (die nu van een la Trappe tripel geniet)

Oscar

Citaat van: Muldermans op 02-02-2009  23:24 uHey die site van Malt Oss kende ik nog niet! Das interessant.

Tsja...Hop aanprijzen met een afweegprijs... ??? Dat klinkt niet echt vers verpakt  :-\

En ze melden dat er glasschaarste is... ???  Het moet niet gekker worden.... :D

Adrie

Wat is dat Hobby-Clean precies voor spul?

Hopkorrels onverpakt verkopen kan natuurlijk niet anno 2009, maar dat is typisch Maaslandbrouwerij. Vroeger lag de hop daar ook nog eens ongekoeld!  :neenee:

Oscar

Citaat van: Adrie op 03-02-2009  09:04 uVroeger lag de hop daar ook nog eens ongekoeld!  :neenee:

Hmm... bruine hopkorrels... :-[  :duimonder:

RobinB

Wel goed voor je lambieken toch? ;D

Oscar

Dat dan weer wel..... :brouwen:

MO

De hop wordt in afgesloten plastic bakjes bewaard in de koelkast. Niet luchtdicht, wel koel. Misschien niet optimaal, maar goed.

oranjeboombiertje

Als die bakjes leeg zijn worden deze aangevuld vanuit een grote emmer in de brouwerij (niet koud, niet luchtdicht).

 :degroeten:
Wesley

Oscar

Het wordt wel steeds gruwelijker... advies: geen hop (korrels) kopen daar... :duimonder:

Wordt die hop ook in zijn eigen bier gebruikt?  :-\

Albertus

In oktober heb ik er hop gekocht.
Zat in vacuümverpakking en lag in de koelkast, zoals het hoort.

Bert

RobinB

Dat zal ook wel goed zijn, maar het ging hier om de hop tegen "afweegprijs" :D

oranjeboombiertje

Die verpakkingen vacuum liggen er al een aardig tijdje en zijn bellen. De pellets zitten in die bakjes.

 :degroeten:
Wesley

MO

De winkel heeft recent oogst 2008 ingekocht bij Brouwland. In vacuum verpakt en koel bewaard.

Adrie

Citaat van: Adrie op 03-02-2009  09:04 uWat is dat Hobby-Clean precies voor spul?

Niemand die hier meer over weet?

Oscar

Misschien ff een mailtje naar Malt-Oss  ::). 't zegt mij ook niets....

JeroenCV

Citaat van: Adrie op 04-02-2009  08:49 uNiemand die hier meer over weet?

Het komt uit de zwembadwereld:

Met Hobby clean, door zijn unieke samenstelling is het niet enkel ecologisch maar bevat het ook geen agressieve stoffen waardoor het zowel veilig is voor de mens als voor de materialen in het zwembad. Dit verwijdert roet, luchtvervuiling, olie, vet, groenaanslag ...

Adrie

Dat is een hoop blabla waar niemand iets wijzer van wordt. Wat zijn de werkzame stoffen? Is het ook desinfecterend? Wat is dan de contacttijd? Is naspoelen noodzakelijk?

Adrie

Nou, ik heb maar even een mailtje gestuurd. Benieuwd naar de antwoorden.

JeroenCV

Citaat van: Adrie op 04-02-2009  10:46 uDat is een hoop blabla waar niemand iets wijzer van wordt. Wat zijn de werkzame stoffen? Is het ook desinfecterend? Wat is dan de contacttijd? Is naspoelen noodzakelijk?
Klopt, maar meer kon ik ook niet vinden. :verbergen:

Adrie

Citaat van: JeroenCV op 04-02-2009  10:55 uklopt, maar meer kon ik ook niet vinden. :verbergen:

Geeft niet. Hopelijk kan Frans ons meer vertellen.

Oscar


MO

Frans zegt dat hij het zelf heeft ontwikkeld, samen met de leverancier. De basis is natronloog.

Batavier

Weet iemand wat nu de pilsmout bij Frans kost?

 :proost:

Henielma

Een paar weken geleden koste 1 zak van 25 kg mij EUR 25 bij MaltOss. Dus EUR 1 per kg.

Hopmans


Citaat van: Henielma op 04-02-2009  17:25 uEen paar weken geleden koste 1 zak van 25 kg mij EUR 25 bij MaltOss. Dus EUR 1 per kg.
Dit gaat niet op bij benadering van de lichtsnelheid.
Dan kan je wel eens hoger uitkomen.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.