Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 14-03-2009: forumuitje Dusseldorf  (gelezen 16905 keer)

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
14-03-2009: forumuitje Dusseldorf
« Gepost op: 15-01-2009 12:53 u »
Iedereen is welkom om op zaterdag 14 maart 2009 mee te gaan naar Dusseldorf om te genieten van vers alt-bier in de diverse brouwcafe's in het centrum van die stad.

Dusseldorf is uitstekend met de trein te bereiken. De brouwcafes liggen op loopafstand maar niet heel dicht bij elkaar.

Optioneel (bij voldoende belangstelling) kan de zondag gebruikt worden om naar Keulen te gaan om daar verse Kolsch te drinken. Een (goedkope, gezamelijke) overnachting in Dusseldorf behoort tot de mogelijkheden.

Aanmelden is niet nodig, maar het is wel handig om te melden als je gaat proberen te komen. Ik zal hier bijhouden wie heeft aangegeven mee te willen.

Dusseldorf
MO (Martin)
Adrie
Johannes
Oscar
Thibolleke
Wesley heeft toch wat anders
Geert gaat het niet redden
Jacques (nog niet bevestigd)
Edwin
Edgar (nog niet bevestigd)
EBC (bevestiging volgt)

Keulen
MO (Martin)
Oscar (interesse)
Wesley (dorstig)
Thibo (reist door Europa)

Moduitje 2006, bijna precies drie jaar geleden: link
Moduitje proefnotities met links naar brouwerijen: link
Overzicht Ron Pattinson: link

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: 14 maart 2009: forumuitje Dusseldorf
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2009 13:30 u »
Klinkt goed! Ik wil mee, maar zal pas te zijner tijd bevestigen...

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2009 13:34 u »
Ik ga proberen die dag vrij te houden.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2009 13:48 u »
Keulen is optioneel voor mij... Denk ik over (het moet er niet te veel donderen... ;D). Wordt nog een drukke en bierige maand, maart 2009... en dan moet er nog gebrouwen worden ook... :nut:

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2009 17:11 u »
Ach, als ik zaterdag ga zuipen kan zondag er ook wel bij ;D

Offline thibolleke

• Super lid
  • beerteam world press
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2009 20:15 u »
Ja doe mij Keulen er ook maar bij.

Edgar, moest je meegaan. Hoe plan jij dan in Dusseldorf te geraken? Uit België is het met de trein nog een hele onderneming.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
« Reactie #6 Gepost op: 18-01-2009 11:45 u »
Leuk idee! Ik zit alleen net in de oplevering van de verbouwing en vijf uur reizen op een dag is wel erg lang... ik laat het nog even bezinken ;).

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #7 Gepost op: 18-01-2009 13:50 u »
...afgieten, en alsnog gaan.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 18-01-2009 13:51 u »
Edgar, moest je meegaan. Hoe plan jij dan in Dusseldorf te geraken? Uit België is het met de trein nog een hele onderneming.

Ik denk dat ik zou rijden en overnachten in Düsseldorf. Maar ik weet nog niet of ik meega. Brouwerinneke ziet het wel zitten.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #9 Gepost op: 18-01-2009 16:07 u »
He, jij zei toch altijd zonder vrouwen? Inge wilde misschien ook wel mee, maar dan ga ik ervan uit dat zij gaat winkelen en ik met jullie bier ga drinken.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #10 Gepost op: 18-01-2009 16:08 u »
Mogen de kinderen ook mee? Misschien is een gezinsstedenweekendje dan wel een optie.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: 18-01-2009 18:31 u »
He, jij zei toch altijd zonder vrouwen? Inge wilde misschien ook wel mee, maar dan ga ik ervan uit dat zij gaat winkelen en ik met jullie bier ga drinken.

Ik denk dat Brouwerinneke mee wil de brouwerijen in.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #12 Gepost op: 18-01-2009 19:05 u »
Met kids lijkt het me niet heel handig. Of wel misschien met goede afspraken wanneer wel en niet. Ik kan niet geconcentreerd proeven als mijn hele gezin mee is.

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 18-01-2009 19:09 u »
Proeven of zuipen :D

Offline TreinJan

• Vol lid
    • Bier en Trein
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2009 15:32 u »
Op verzoek van MO wat trein-adviezen:

Zaterdag 14 naar Düsseldorf.
Via Arnhem altijd per ICE, vertrek uit Arnhem / aankomst D. Hauptbahnhof (Hbf): 8:08 / 9:20 (eindbestemming Frankfurt/Main), 9:07 / 10:20 (Basel), 11:37 / 12:46 (Frankfurt).
Kaartjes zijn wat prijziger, als je snel bent zijn er mogelijk aanbiedingen te scoren. Dit kan via NS internationaal ("Hispeed"  ::)): http://www.nshispeed.nl/, via de DB http://www.bahn.de/international/view/nl/index.shtml, via een buitenland-balie op het station (voorzover nog voorhanden) of via een reisbureau (bijvoorbeeld: http://www.treinreiswinkel.nl/).
NB: de DB rekent tegenwoordig administratie/verzendkosten!

De goedkopere weg is via Venlo, daar vertrekt 4 minuten na elk uur een RE (Regional-Express = sneltrein) naar D. via Mönchengladbach. Via deze route kan vanaf Kaldenkirchen gebruik gemaakt worden van een SchönerTagTicket NRW, een dagkaart voor al het OV in NordRhein-Westfalen (dus inclusief de tram in D.!). De groepsversie (maximaal 5 personen) kost ongeveer 30 euro, een koopje.

[Even tussendoor: mensen uit de omgeving van Nijmegen kunnen naar Kleef reizen en daar een trein pakken via Duisburg naar Düsseldorf, ook weer met STT-NRW.]

Zondag 15 naar Keulen.
Neem weer een STT en pak een van de twee sneltreinen per uur (.40 en .58) van D. Hbf naar Keulen Hbf, reistijd ongeveer 26 minuten. Met IC/ICE is een stuk duurder en maar weinig sneller. Je kan ook met de S-Bahn, maar dat is boemelen geblazen.

Terug naar NL vanuit Keulen / Düsseldorf via Arnhem:
ICE naar Amsterdam om 17:48 (Düsseldorf 18:13, Arnhem 19:23), 19:17 (D 19:40, A 20:53) en 20:48 (niet op zaterdag!, aankomst Arnhem 22:23).

Terug via Venlo:
Vanuit D. om .48 na elk uur, laatste om 21:48, aankomst in Venlo 69 minuten later, dus die laatste komt aan om 22:57.
Vanuit Keulen of via M'gladbach of via "Dusseldorp". Er is alleen doordeweeks 1 rechtstreekse verbinding Keulen - Venlo, vertrekt om 16:35 uit K. Hbf, aankomst 18:09.

Tot zover, als er nog meer vragen zijn lees ik dat wel.
Jan

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #15 Gepost op: 20-01-2009 16:06 u »
Bedankt Jan,

Moet je officieel geen speciaal kaartje hebben van Venlo naar Kaldenkirchen?
Als ik mij niet vergis kun je in Venlo een SchönerTagTicket NRW kopen. Ik neem aan dat je daar ook het aanvullende kaartje kunt kopen.

Heb jij tussen haakjes ook toevallig gehoord wanneer het Kruidvat weer met de treinaanbieding komt?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #16 Gepost op: 20-01-2009 16:58 u »
Heb jij tussen haakjes ook toevallig gehoord wanneer het Kruidvat weer met de treinaanbieding komt?

Dit is volgens mij pas nog geweest (ik geloof oktober 2008)

Offline TreinJan

• Vol lid
    • Bier en Trein
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2009 00:04 u »
Zoals in de draad over de vorige uitstap reeds gezegd, heb je voor het stukje Venlo-Kaldenkirchen een "Zusatzticket" nodig, dat kun je net als het STT in Venlo uit de Duitse automaten halen (ook per 4 tegelijk). Niet vergeten af te stempelen!

Overigens: voor Venlo - Düsseldorf kun je ook een VRR (Verkehrsverbund Rhein-Ruhr) kaartje gebruiken, in de hoogste prijsklasse (Stufe) is die meen ik echter vrijwel even duur als een STT. Keulen valt buiten het VRR (daar is het 't VRS, Verkehrsverbund Rhein-Sieg).
Een VRR kaartje voor Düsseldorf stadgebied is natuurlijk wel handig voor degenen die per ICE komen.

Aan de overkant van het stationsplein in D. zaten de laatste keer dat ik er was kantoren van het plaatselijk OV en van de Tourist Information, handig voor plattegronden en lijnennetkaarten.

Offline De-Geert

• Super lid
Re: 14-03-2009: forumuitje Dusseldorf
« Reactie #18 Gepost op: 27-01-2009 12:56 u »
Het ziet er naar uit dat het niet gaat lukken die dag vrij te houden, helaas.  :huilen:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #19 Gepost op: 27-01-2009 22:24 u »
Martin,

Ik denk er sterk over (als in bijna zeker, niemand die mij tegenhoud) om te overnachten. Keulen kan dan wel, maar geen bier meer drinken want dan ga ik met de auto... scheelt in de kosten en tijd  ;) Laat te zijner tijd ff weten wanneer en waar je wat gaat boeken  :proost2:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2009 21:07 u »
Het is een beetje stil op dit gebied. Ik wil 1 of 2 Dusseldorfse brouwen bellen voor een rondleiding. Rondleiding is toch niet Führung, of wel? Klinkt zo nazi'erig.

Mag ik nog de bevestigingen van degene die nog niet bevestigd hebben? Afmelden kan ook, nieuwe aanmeldingen zijn welkom. Ik wil toch wel met een man of 10 gaan, anders is het niet de moeite.

Mijn brouwclub is zo handig geweest om op 13 maart een bezoek aan de Utrechtse brouwerijen te plannen. Druk weekeinde dus. Misschien dat Keulen voor mij dan niet doorgaat. Aanmeldingen daarvoor liepen ook nog storm, ondanks Treinjans prima uitleg.

Graag een reactietje mensen.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2009 21:26 u »
Op dit moment is het voor mij lastig om dingen te plannen. In principe ga ik gewoon mee maar ik wil nog wel een slag om de arm houden.

En ja, Führung is een prima woord voor een rondleiding. Je zou ook het woord Rundgang kunnen gebruiken. Of de term Brauerei Bezichtigung.

Offline TreinJan

• Vol lid
    • Bier en Trein
« Reactie #22 Gepost op: 18-02-2009 21:43 u »
Op verzoek van MO:

Laatste treinen uit Düsseldorf Hbf op zaterdag:

naar Arnhem 19:40 (ICE 104, Basel SBB - Amsterdam)

naar Venlo 21:48 (maar wie verder wil dan Eindhoven moet een uur eerder gaan).

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
« Reactie #23 Gepost op: 18-02-2009 23:02 u »
Ik houd mij nog steeds aanbevolen. I'll be there....

oranjeboombiertje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2009 10:03 u »
Ook ik ga nog steeds mee naar Düsseldorf, heb er al zin in. Zal eens kijken of ik ook nog een brouwmaatje van me mee kan slepen.

:degroeten:
Wesley

Tags: