Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Pomp iwaki gezocht  (gelezen 23259 keer)

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • Land: nl
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Re: Pomp iwaki gezocht
« Reactie #75 Gepost op: 28-06-2009 19:21 u »
Hey Jurgen,

Heb je hem een e-mail gestuurd? Hij is nogal laks in reageren maar uiteindelijk kwam het altijd goed.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline jurgenfd

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Vol lid
  • Land: nl
    • Dodo Brouwerij (2005-2013)
Re: Pomp iwaki gezocht
« Reactie #76 Gepost op: 28-06-2009 20:28 u »
Klopt, maar het is nu een week geleden. Zomaar iemand op internet die daarbinnen niet reageerd bestaat voor mij niet;-)

Trouwens, nu ik net aan het uitzoeken ben over pompen wil ik dit nog delen/vragen.

Eheimpompen zijn erg mooi, jarenlang met zoutwater geen enkel probleem gehad. Ze zijn wat kleiner en goedkoper dan de Iwaki's. Bovendien nog stiller.
Ze hebben een gesloten pomphuis vandaar dat ze zout water prima aankunnen. Makkelijk schoon te maken. Dat is bij mijn Iwaki (110V; geen optie meer) wel anders.

Ik zag alleen "Watertemperatuur max. 35C." in de handleiding:
http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/anleitungen/pumpen/universal_1260_1262_3260_3264.pdf
Misschien caviteren ze enorm met tegen kookpunt liggende temperaturen?

Heeft iemand ze ooit geprobeerd nog eentje liggen om te proberen met 'gewoon' net niet kokend water? Ze zijn populair met de computer freak coolers.

Tags: