Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Pomp iwaki gezocht  (gelezen 22583 keer)

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
Re: Pomp iwaki gezocht
« Reactie #50 Gepost op: 03-05-2009 18:33 u »
Gisteren heb ik mijn MD-10 ook op een plankje gemonteerd en uitgetest door mijn koeler, hevelfilter en hopfilter met hete loog te reinigen. In het begin was het even rommelen met aan welke zijde ik de te reinigen apparatuur plaats. Die zet ik nu na de pomp. Voor de pomp heb ik onderstaand kraantje gezet (bedankt voor het idee Jaccques) waardoor je langaam druk kunt opbouwen om lucht kwijt te raken en ook om eventueel terugstromen van vloeistof te voorkomen voordat je de pomp afzet. Werkt perfect.

Wees er op bedacht dat de siliconenslang kan dichtknikken als deze warm wordt. Voor slangen waar hete vloeistof doorgaat het liefst stevige slangen gebruiken.

Zou je het kraantje dan niet helemaal op het eind zetten? Dan kan er geen lucht meer terug lopen. Je houdt dan ook beter druk op de pomp...

Het kraantje werkt overigens prima, ik heb er net zoeen, maar dan met twee mannelijke uiteinden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Land: nl
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #51 Gepost op: 03-05-2009 18:42 u »
Een klein zijspoor: is zo'n md10 eigenlijk geschikt als roermotor in een heet-water vat?

Daar gebruik ik mijn MD10 voor. Gaat uitstekend.

Bert

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #52 Gepost op: 03-05-2009 18:43 u »
Bij mijn testjes ging dit beste voor de pomp. Als ik deze erna plaatste kon er toch nog wat vloeistof teruglopen in het reservoir. De uitgaande stroom staat bij mij verticaal zodat de vloeistof dan altijd in de pomp blijft staan. Als de kraan na de pomp zou staan zou deze waarschijnlijk wel beter druk kunnen opbouwen.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
« Reactie #53 Gepost op: 03-05-2009 18:46 u »
Wees er op bedacht dat de siliconenslang kan dichtknikken als deze warm wordt. Voor slangen waar hete vloeistof doorgaat het liefst stevige slangen gebruiken.

Voor mijn HERMS gebruik ik siliconenslang met 3,5 mm wanddikte, dat levert geen enkel probleem met betrekking tot knikken op.

Bert

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #54 Gepost op: 03-05-2009 18:52 u »
Voor mijn HERMS gebruik ik siliconenslang met 3,5 mm wanddikte, dat levert geen enkel probleem met betrekking tot knikken op.
De slang die ik heb / had  ;D is waarschijnlijk iets dunner

Offline wilko

• Super lid
« Reactie #55 Gepost op: 03-05-2009 19:02 u »
De slang die ik heb / had  ;D is waarschijnlijk iets dunner

Ik heb slang uit Oss die (denk ik?) van Brouwland vandaan komt.  Die knikt inderdaad als je niet uitkijkt.

Morgen ga ik eens even langs de plaatselijke koffiehandel/koffieautomaten service club.  Mogelijk hebben die wat silicone slang
(X your fingers).

Wilko

Offline basterd-brewer

• Super lid
  • Wageningse Hobbybrouwer in Overleg
    • Brouwerij Wageningen: brouwen zonder grenzen
« Reactie #56 Gepost op: 04-05-2009 14:13 u »
De grote koffie automaten hebben vaak zelfs (nylon) gewapende slang met een silicone binnenmantel en een pvc buitenmantel. Een bedrijf dat revisies uitvoert op dergelijke grote (Bravilor?) automaten zal in de werkplaats vast een rol van dat spul hebben staan.

De silicone slangen die gebruikt worden in de laboratoria hier op de WUR (daar waar ik kom, en dat is niet de gehele universiteit) zijn extreem soepel en knakken dus heel gemakkelijk. Verder vind ik ze altijd een beetje viezig aanvoelen en heb altijd het idee gehad dat je daar geen levensmiddelen mee wil verpompen. Het viezige van de slangen zou ook veroorzaakt kunnen zijn door het gebruik op het laboratorium dus hoeft dat niet veel te zeggen over de slangen die voor de rest door forummers gebruikt worden.

Grtz, Stefan

Offline wilko

• Super lid
« Reactie #57 Gepost op: 04-05-2009 20:31 u »
De grote koffie automaten hebben vaak zelfs (nylon) gewapende slang met een silicone binnenmantel en een pvc buitenmantel. Een bedrijf dat revisies uitvoert op dergelijke grote (Bravilor?) automaten zal in de werkplaats vast een rol van dat spul hebben staan.

De silicone slangen die gebruikt worden in de laboratoria hier op de WUR (daar waar ik kom, en dat is niet de gehele universiteit) zijn extreem soepel en knakken dus heel gemakkelijk. Verder vind ik ze altijd een beetje viezig aanvoelen en heb altijd het idee gehad dat je daar geen levensmiddelen mee wil verpompen. Het viezige van de slangen zou ook veroorzaakt kunnen zijn door het gebruik op het laboratorium dus hoeft dat niet veel te zeggen over de slangen die voor de rest door forummers gebruikt worden.

Grtz, Stefan

Peeze Koffie hier in Arnhem had inderdaad siliconenslang.  Helaas wat aan de dunne kant voor mijn 12mm koperpijp.  Maar, goeie service!, ze vertelden me dat hun leverancier van deze slang een vestiging in Arnhem heeft.  Het betreft de firma Duursma Industrietechniek.  Duursma heeft verschillende vestigingen in Nederland, zie http://www.duursma.nl

Slang in de gewenste doornsnede bleek niet op voorraad in Arnhem, maar zal morgen vanuit hun centrale magazijn in Apeldoorn in Arnhem beschikbaar zijn.  Morgen ga ik het ophalen.  :hoera:

Siliconenslang voelt ook nieuw-uit-de-doos wat typisch aan, maar is echt wel OK voor voedingsmiddelen.  Zo'n koffieautomaat staat immers ook de hele dag hete vloeistoffen te verpompen.  Flexibel is het inderdaad heel erg, maar ik geef er sterk de voorkeur aan boven andere voedingsmiddelenslang(!) die al typisch rook nieuw uit de doos en op kamertemperatuur.

Wilko

Offline wilko

• Super lid
« Reactie #58 Gepost op: 05-05-2009 14:31 u »
Het betreft de firma Duursma Industrietechniek.  Duursma heeft verschillende vestigingen in Nederland, zie http://www.duursma.nl

Slang in de gewenste doornsnede bleek niet op voorraad in Arnhem, maar zal morgen vanuit hun centrale magazijn in Apeldoorn in Arnhem beschikbaar zijn.  Morgen ga ik het ophalen.  :hoera:

Vandaag is het dus morgen...  ::)

De slang is opgehaald, en is voor mijn gebruik net wat prettiger dan de Brouwland slang. 

In de eerste plaats is dit 14x10mm slang, dus met 10mm binnendiameter.  Daarmee past ie veel beter op de Iwaki MD10, minder 'aandrang' nodig om 'm over de slangpilaartjes van het pomphuis te krijgen.  Tegelijkertijd is de passing strak genoeg om de slang stevig op de pomp vast te zetten, ook zonder slangklemmen etc.

In de tweede plaats is de wanddikte van de slang groter, en daarmee is de slang gewoon steviger, met minder neiging tot knikken.

Voorlopig ben ik content, binnenkort het geheel maar eens testen 'in het echt'.

Wilko

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #59 Gepost op: 06-05-2009 21:36 u »
Hallo,
Ik wil ook een iwaki m10 kopen 50,- aan huis gebracht.
Ik wil in een soort herms 15 liter wort rondpompen. Opvoerhoogte ca 90 cm.
Is deze pomp voldoende? Aan 6 liter per minuut heb ik voldoende of moet ik zo snel mogelijk rondpompen?
Wie geeft mij advies?
Bij voorbaat dank

Offline Booz

• Junior lid
  • **
« Reactie #60 Gepost op: 10-05-2009 23:08 u »
Ter info...

Mijn (bij de fransman) bestelde pompje is zaterdag 2 mei bezorgd. Toch nog wel redelijk vlot.
Portokosten waren 10,- terwijl je via ebay 22 krijgt opgedrongen.

Al met al ben ik tevreden.

Booz

Offline wilko

• Super lid
« Reactie #61 Gepost op: 10-05-2009 23:31 u »
Ter info...

Mijn (bij de fransman) bestelde pompje is zaterdag 2 mei bezorgd. Toch nog wel redelijk vlot.
Portokosten waren 10,- terwijl je via ebay 22 krijgt opgedrongen.

Uiteindelijk heb ik van de betaalde EUR 22 dus EUR 10 retour ontvangen van de verkoper.  Een (1) emailtje bleek voldoende.

samenvol

Wilko

Offline Booz

• Junior lid
  • **
« Reactie #62 Gepost op: 11-05-2009 17:37 u »
Toch maar even een mail gestuurd.
Doorgaans krijg ik geen 10,- voor een mail die ik verstuur 

:biersmile:

Booz

Offline wilko

• Super lid
« Reactie #63 Gepost op: 11-05-2009 17:57 u »
Toch maar even een mail gestuurd.
Doorgaans krijg ik geen 10,- voor een mail die ik verstuur 

:biersmile:

Booz

Jij snapt 'm...

Wilko

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #64 Gepost op: 12-05-2009 21:26 u »
Hallo,
Ik heb er een aangeboden gekregen voor 50,- iwaki MD20
Heeft water verpompt
Ik weet niet of ik ze zelf kan gebruiken
Heb je interesse?

Offline Booz

• Junior lid
  • **
« Reactie #65 Gepost op: 13-05-2009 09:24 u »
De inkomsten van de mailwisseling met de fransman zijn met 50% gedaald...
Heb zojuist een 2e mail gestuurd, hij zegt tegen mij dat het andere deel van de verzendkosten in de verpakking zijn op gegaan ???

Duur karton in France  :nut:

Dit is ieder geval de laatste poging, anders kom ik zometeen nog op een mailwaarde van 3,33  ::)

Offline Bas G

• Vol lid
  • De Zandheuvel
« Reactie #66 Gepost op: 13-05-2009 09:44 u »
Tja, die vent voelt de bui al hangen natuurlijk... Als straks iedere Nederlander hem met dit verzoek mailt, moet hij nog gaan bezuinigen op kaas en wijn. 

Offline Booz

• Junior lid
  • **
« Reactie #67 Gepost op: 13-05-2009 10:01 u »
Sja, maar om mailverkeer van al die Nederlanders te voorkomen had hij toch ook de portokosten 12 lager kunnen maken en dit bij het pompje kunnen optellen.

Maar goed ik ben niet heel erg thuis in de EBay, misschien kan het niet anders...

Offline Booz

• Junior lid
  • **
« Reactie #68 Gepost op: 14-05-2009 10:24 u »
Update:

De fransman vertelde mij dat ik een (terug)betaalverzoek moest indienen op paypal.

Dus kom ik uit op 5 euro per mailtje... Wie biedt er meer :pan:

Offline weed

• Super lid
« Reactie #69 Gepost op: 15-05-2009 20:05 u »
Update:

De fransman vertelde mij dat ik een (terug)betaalverzoek moest indienen op paypal.

Kan dat dan?

Hij heeft het product geleverd wat je gekocht hebt Paypal kan dan niets ondernemen lijkt me.
Bovendien erg raar als hij je BIC en IBAN nummer vraagt kan hij zo terug storten.

Ik hoop voor jou dat het lukt maar het lijkt mij een dooie mus.

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
« Reactie #70 Gepost op: 15-05-2009 20:36 u »
Kan dat dan?

Ja dat kan. Dat heb ik pas ook gedaan.

Ga naar jouw Pay-pal account (bij mij gekoppeld aan e-bay) en kies betaalverzoek indienen en vul de gegevens in. Wel houdt Pay-pal een klein beetje van de betaling in voor kosten (tenzij je een super account hebt).

Offline Booz

• Junior lid
  • **
« Reactie #71 Gepost op: 16-05-2009 11:44 u »
Ik hoop voor jou dat het lukt maar het lijkt mij een dooie mus.

Nou die mus leeft als ... Ja, als een mus!
Heb het geld daadwerkelijk ontvangen en er is welgeteld 35 cent ingehouden.
Nu sta ik positief op mijn PayPal-rekening.

Offline koen12

• Boven 10 berichten
  • *
  • MIJN MADAMMEN
« Reactie #72 Gepost op: 31-05-2009 14:39 u »
Ik keek op ebay of hij nog pompen in de aanbieding had. Het aanbod was afgelopen. Ik zond hem een mailtje met de vraag of hij er nog voorradig had. Dit was via ebay. Ik kreeg een mailtje terug, weer via ebay, met bovenaan een verwittiging van ebay luidende :
Reageer niet op dit bericht indien u gevraagd wordt om de transactie buiten eBay om af te handelen. Dit type aanbieding druist in tegen het eBay-beleid, kan frauduleus zijn en is niet gedekt door de regeling voor kopersbescherming.
Met daaronder dan het antwoord van djmax38. Heeft iemand ook zoiets teruggekregen of is dit standaard ebay shit?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #73 Gepost op: 31-05-2009 15:13 u »
Ik keek op ebay of hij nog pompen in de aanbieding had. Het aanbod was afgelopen. Ik zond hem een mailtje met de vraag of hij er nog voorradig had. Dit was via ebay. Ik kreeg een mailtje terug, weer via ebay, met bovenaan een verwittiging van ebay luidende :
Reageer niet op dit bericht indien u gevraagd wordt om de transactie buiten eBay om af te handelen. Dit type aanbieding druist in tegen het eBay-beleid, kan frauduleus zijn en is niet gedekt door de regeling voor kopersbescherming.
Met daaronder dan het antwoord van djmax38. Heeft iemand ook zoiets teruggekregen of is dit standaard ebay shit?

Je moet betalen voor de verkopen via ebay. Dus als er verkopen lopen via de ebay site waar ebay geen inkomsten over heeft dan vindt ebay dat niet leuk...

Volgens mij is er niet zo veel aan de hand maar je kunt geen beroep doen op de kopersbescherming.  ::)

Offline jurgenfd

• Vol lid
    • Dodo Brouwerij (2005-2013)
« Reactie #74 Gepost op: 28-06-2009 19:17 u »
Iemand nog een ander adres? Deze franse aanbieder is uitgedroogd?
Misschien moeten we hem een keer een biertje sturen?

Tags: