06-06-2009 ONK 2009 bij de Koningshoeven te Tilburg

Gestart door Oscar, 09-01-2009 17:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Adrie

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uDie stomme inzenders leveren drie flessen in en betalen ervoor. Ze krijgen er weinig meer voor terug dan teleurstelling. Nou ja, van de 460 zijn er ongeveer 18 gelukkigen, de meesten daarvan vinden het ook nog zeer onverwacht.

En het mooiste is dat het meerdere keren per jaar gebeurt. Die domme inzenders vragen erom, steeds weer.  ;D

Nee joh, dat moet je heel anders zien. Wedstrijden zijn spirituele lessen. Namelijk lessen om ons ego los te koppelen van onze brouwsels én (voor de meesten van ons) een lesje in nederigheid. Vandaar dat een abdij ook zo'n goed gekozen locatie is dit jaar. De meesten van ons maken nog steeds de fout dat wij ons identificeren met onze bieren en dat een beoordeling van ons bier aanvoelt als een beoordeling van onszelf. Bijverschijnsel is, dat een bierkeurmeester hiermee vanzelf een soort God wordt, want hij velt het laatste oordeel.

Om dat af te leren en weer gezond te worden zijn dit soort wedstrijden dus heel goed. Mensen die niet meedoen ontnemen zichzelf een kans om spiritueel te groeien. Of ze zijn gewoon laf. Of verlicht. Hmmm. Onder welke categorie zou EBC vallen?  ;D  >:D

Ik vind 3 prijzen per klasse dus eigenlijk veel te veel, want dan zijn er teveel winnaars. Voor een optimale spirituele ervaring pleit ik voor 1 prijs én voor het afschaffen van het geven van punten aan een bier.

wilko

Citaat van: Adrie op 18-05-2009  15:00 uBijverschijnsel is, dat een bierkeurmeester hiermee vanzelf een soort God wordt, want hij velt het laatste oordeel.

Hm, dat wekt inspirerend: het in te zenden bier dient onder het inzendnummer 666 bekend te zijn..  :verbergen:

Wilko

EBC

Ik heb thuis een kast vol prijzen uit mijn vroege jaren...

Ik heb dus ook wel meegedaan hoor...en ook nog wel eens de ONK klasse D gewonnen in 2003.  :hoera:

Oei wat ben ik toch ook dom geweest  :clownsmile:

Ik denk ook dat ik het licht heb gezien...prijzen zijn niet belangrijk. Het gaat erom of het bier lekker is.  :proost:

Ik denk dat ik verlicht ben.  :idea:

Jacques

Citaat van: Drents Hopbier op 18-05-2009  12:06 uNog steeds door Jan?


Eerlijk gezegd weet ik niet wie met de ton er vandoor gegaan is. Er zijn meerdere stokers bij De Roerstok.

Oscar

Citaat van: Jacques op 18-05-2009  21:50 uEr zijn meerdere stokers

Hier op het forum ook, maar dat zijn dan weer brouwers... ;D ;D

TVERSCH

Citaat van: Adrie op 18-05-2009  15:00 uIk vind 3 prijzen per klasse dus eigenlijk veel te veel,

Wil je mij hiermee helemaal in de vergeethoek drukken?

 ;D ;D

Batavier

Ik denk dat er voor Theo alleen maar een 4e prijs hoeft te zijn de rest kan vervallen :pan:

Oscar

Even wat korte sfeer impressie's van het Pre-onk 2006  :biersmile: om alvast in de stemming te komen







En zo kan het ook  :biersmile:

Maarten

Ziet er goed uit! Dat is wel ongeveer wat ik in gedachte had....

Caspar

Nu ik deze foto's weer zie... komen Gelfing, Huub Krekels en kornuiten nog kamperen?

Adrie

Ik krijg er wel weer heel veel zin in. Het jaar dat de foto's zijn gemaakt was het heel slecht weer, maar de stemming was opperbest. Dat lag niet in de laatste plaats aan de organisatie van het ONK die voor ons een partytent had geregeld.  :duimop:

De weersverwachtingen voor komend weekend zijn niet zo goed als het weer van afgelopen weekend, maar dat zal de pret niet drukken.

Voor het eerst komt er natuurlijk een delegatie van De Roode Toren (Albertus, David en ik) en de Vier Broeders komen gedrieën (Marius, David en ik). Raphaël heeft het altijd veel te druk met werkuitstapjes naar Kazachstan en andere obscure oorden en met een dochter met een paard (tip: als je brouwhobby je lief is, geef je dochter dan nooit een paard).

Albertus

Citaat van: Adrie op 02-06-2009  10:04 uVoor het eerst komt er natuurlijk een delegatie van De Roode Toren (Albertus, David en ik) en de Vier Broeders komen gedrieën (Marius, David en ik).
Dat is zes man :hoera: Of, eh, eh,  :nut:

Bert

RobinB

Citaat van: Adrie op 02-06-2009  10:04 u(tip: als je brouwhobby je lief is, geef je dochter dan nooit een paard).

Sowieso een goede tip, wat je hobby dan ook is!
Aan de andere kant: mogelijk wel makkelijker aan haver en een haverpletter te komen? ;)

Caspar

Zoals eerder gesteld heb ik een flinke party-tent die ons droog kan houden samenvol. Zouden andere campeerders echter wat extra haringen mee kunnen nemen (ik heb helaas weinig tijd :-\)?

Albertus

Citaat van: Caspar op 02-06-2009  15:45 uZoals eerder gesteld heb ik een flinke party-tent die ons droog kan houden samenvol. Zouden andere campeerders echter wat extra haringen mee kunnen nemen (ik heb helaas weinig tijd :-\)?

Hoe groot?

Bert

Caspar


Albertus

Citaat van: Caspar op 02-06-2009  20:03 u3x3 meter, niet enorm groot of zo..

Nee, de tentpennen. Is 20 cm goed?

Bert

JeroenCV

Citaat van: Albertus op 02-06-2009  20:08 uNee, de tentpennen.
Bert


HAHAHAHAAH een Bert maar palen van 3x3 meter de grond in slaan.  >:D

Oscar

Citaat van: Caspar op 02-06-2009  15:45 uZouden andere campeerders echter wat extra haringen mee kunnen nemen (ik heb helaas weinig tijd :-\)?

Had ik je toch al beloofd...ik heb nog een flinke voorraad (van pappie van vroeger... :) ) Neem ik mee. En als het uitkomt ben ik rond 18.00 uur op de camping, dan ff tent op zetten en dan chinezen (Hebben ze toch wel in Moergestel?) met de aanwezigen?

Adrie

Zo, ik ben net klaar met het bestickeren van mijn ruil- en zuipbieren. Toch nog bijna anderhalve krat bij elkaar weten te sprokkelen. Vergeten jullie ook niet te stickeren?

Herman

Wat zetten we er ook al weer op? Naam brouwer, naam bier (,type), alcohol, begin-eind SG en botteldatum?

Oscar

Citaat van: Caspar op 02-06-2009  09:41 ukomen Gelfing, Huub Krekels en kornuiten nog kamperen?

Niets van gehoord...dus ik denk het niet... :'(

Oscar

Citaat van: Caspar op 02-06-2009  15:45 uZoals eerder gesteld heb ik een flinke party-tent die ons droog kan houden samenvol.

Mooi, ik zal wel weer ff een Banner in elkaar knutselen....stond wel leuk in 2006  ;D

EBC

Citaat van: Herman op 02-06-2009  22:23 uWat zetten we er ook al weer op? Naam brouwer, naam bier (,type), alcohol, begin-eind SG en botteldatum?

Bij mij vind je slechts: naam, brouwnummer en alcoholpercentage. De kleur van het etiket geeft ongeveer de kleur van het bier aan.
Ik wil er met de hand EBC bijschrijven. Gesigneerde flessen dus.  ;D

Voor de rest moet je proeven en zeggen wat je ervan vindt. Alle overige informatie verdoezelt je mening. Geen stijl, ha!  :proost:

Ik heb overigens maar twee bieren...ik kan nog wel wat oude meuk meenemen voor de liefhebber van oud en geoxideerd bier? Iemand die wil afstoken?

Oscar

Citaat van: EBC op 02-06-2009  23:21 uIemand die wil afstoken?

Volgens mij ben jij hier degenen die regelmatig stookt   ;D ;D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.