06-06-2009 ONK 2009 bij de Koningshoeven te Tilburg

Gestart door Oscar, 09-01-2009 17:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RobinB

Hahaha, ja inderdaad! :D
Maar die 4 bieren staan wel vrij vaak in zijn album en het gaat om de eindronde...

[edit]

Hé! nu zijn de foto's weg!
Hebben we toch teveel gezien?
 >:D

Jacques

Citaat van: RobinB op 17-05-2009  20:26 uIn de link van Jacques kan je nog meer foto's van deze bieren vinden:

Ook de bieren in volle glorie...

Volgens mij zeggen die foto's niet veel. Ze laten alleen de kleur zien van een paar bieren. Maar welke bieren dat zijn?
Om verder speculaties te voorkomen heb ik de foto's van de 4 flessen en de daarbij behorende glazen verwijderd.

Overigens is de bierkleur in zo'n iso-keurglas anders dan in een gewoon bierglas. Keurmeesters zijn dat gewend en houden daar rekening mee.

Adrie

Citaat van: RobinB op 17-05-2009  20:48 uMaar die 4 bieren staan wel vrij vaak in zijn album en het gaat om de eindronde...

Precies. Sfeerimpressies zijn leuk, maar liever geen foto's van eindrondebieren.

Jacques

Citaat van: Adrie op 17-05-2009  20:51 uPrecies. Sfeerimpressies zijn leuk, maar liever geen foto's van eindrondebieren.

Knappe jongen die zijn bier herkent aan de kleur bij een wedstrijd met 467 inzendingen...

Om van al het gezeur af te zijn heb ik de betreffende foto's verwijderd.

JWVG

Citaat van: Jacques op 17-05-2009  20:59 uKnappe jongen die zijn bier herkent aan de kleur bij een wedstrijd met 467 inzendingen...

Als je een fruitbier hebt gebrouwen kan dat anders zijn....  ::) En als je hoop hebt op een kampioenschap met je pils en je ziet alleen koperen of donkerder bieren ook  :weetbeter:.

Maar goed: we hebben inderdaad altijd wat te zeuren...

 :degroeten: JW.

RobinB


Adrie

Citaat van: Jacques op 17-05-2009  20:59 uKnappe jongen die zijn bier herkent aan de kleur bij een wedstrijd met 467 inzendingen...

Om van al het gezeur af te zijn heb ik de betreffende foto's verwijderd.

Kom Jacques, je kunt natuurlijk (vooral bij klasse B en D als je lichtere bieren hebt ingestuurd) best zien dat jouw bier er niet bij zit. Zo'n foto zegt meer dan je denkt.

Jacques

Citaat van: RobinB op 17-05-2009  21:05 uGelukkig nog een backup gemaakt! ;D

Succes er mee!  :)

RobinB

Hehehe, bedankt!
Zal er niks mee doen hoor! ;)

Geeft wel aan dat (gevoelige) info zich sneller verspreid dan je (mogelijk) lief is, waardoor je er geen controle meer op hebt!  :weetbeter:

Jacques

Citaat van: RobinB op 17-05-2009  21:16 uGeeft wel aan dat (gevoelige) info zich sneller verspreid dan je (mogelijk) lief is, waardoor je er geen controle meer op hebt!  :weetbeter:

Volgens mij was de info veel minder gevoelig dan hier gesuggereerd werd. Het maakt veel uit of het gaat om een wedstrijd met 50 of 467 bieren. Alleen de kleur van een bier zegt niet veel. Ook niet als je niet weet welke ronde precies gekeurd wordt...

Oscar

Sommige mensen vinden het leuk om met de kracht van suggestie te spelen..Dat was vorig jaar ook al zo en zal ieder jaar zou zijn...Dat maakt het geheel nog ietsje spannender. Voor mij is het wel spannend welke namen er bij de winnende bieren horen (ik heb ze allen ff kort geproefd  :lekkerbier:)

RobinB

Het biedt in ieder geval wel veel stof tot speculatie:
- eindronde bieren
- 4 bieren 2 lichte en 2 donkere

Mijn idee:
Het zijn de winnaars van de klassen, waaruit de algemeen kampioen wordt gekozen. Daarom zie je er ook meerdere keurmeesters van proeven en moeilijk kijken!
Aangezien je er 4 foto's van had gemaakt en de overige bieren 1 vluchtige of geen, geeft ook aan dat dit bijzonderdere bieren waren.

;D

Oscar

Citaat van: RobinB op 17-05-2009  22:14 uDaarom zie je er ook meerdere keurmeesters van proeven en moeilijk kijken!

Dit gebeurd ook bij de eindronde van iedere klasse voor de bepaling van  nrs 1,2 & 3  :)  En de kleuren binnen 1 klasse kunnen nog behoorlijk varieën heb ik gemerkt  :)

RobinB

Zal wel, maar 1,2 en 3 zijn drie bieren, niet vier! ;)
Verder zal dat in 1 klasse niet toevállig 2 lichte en 2 donkere bieren opleveren, waar je dat natuurlijk wel verwacht voor de nummers 1 van A, C en B,D! ;D
 :denken: :pan:

MO

Wat een leuke foto's allemaal in de links van Jacques. Oscar, wat deden jullie toch met die trechtertjes? En wat gaat er gebeuren met dat vat restbier? Verstoken?

Jacques

Citaat van: MO op 17-05-2009  22:40 uEn wat gaat er gebeuren met dat vat restbier? Verstoken?

Goed geraden.

Oscar

Citaat van: MO op 17-05-2009  22:40 uOscar, wat deden jullie toch met die trechtertjes?

Jullie ? Dat was alleen ons opperhoofd  :D  Die gebruikte hij om vies bier in te spugen... Wel een handige optie... had ik ook wel kunnen gebruiken. Ik heb 't nu allemaal moeten slikken  :ziek:

Citaat van: MO op 17-05-2009  22:40 uEn wat gaat er gebeuren met dat vat restbier? Verstoken?

Ik heb het volgende advies gegeven: beetje suiker toevoegen en bottelen of fustelen. Jij komt toch ook op de BBQ  ;D ;D ;D ;D

EBC

Slimme jongens hè, die keurmeesters...

Die stomme inzenders leveren drie flessen in en betalen ervoor. Ze krijgen er weinig meer voor terug dan teleurstelling. Nou ja, van de 460 zijn er ongeveer 18 gelukkigen, de meesten daarvan vinden het ook nog zeer onverwacht.

De keurmeesters kunnen gratis tegen vergoeding lekker met hun hobby bezig zijn. Wat niet lekker is spuug je uit, wat lekker is drink je op. En je krabbelt vervolgens wat op een papiertje. Eénoog is koning.  :clownsmile: En op de koop toe werken ze aan hun tweede hobby, alcohol stoken, zo houden ze er ook nog een paar liter alcohol aan over.

En het mooiste is dat het meerdere keren per jaar gebeurt. Die domme inzenders vragen erom, steeds weer.  ;D

Oscar

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uSlimme jongens hè, die keurmeesters...

Kwestie van marktwerking: vraag en aanbod... :D

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uZe krijgen er weinig meer voor terug dan teleurstelling.

Tsja... soms wel inderdaad. Er zitten altijd bieren bij die werkelijk niet binnen te houden zijn. Dan vraag je je af als keurmeester: wat wil deze deelnemer nu van mij horen/lezen?

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uNou ja, van de 460 zijn er ongeveer 18 gelukkigen.

Niet iedereen gaan voor de prijzen, en gelukkig maar, wat juist de goede bieren van de beste bieren onderscheiden is een lastige opgave.

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 ude meesten daarvan vinden het ook nog zeer onverwacht.

Het, door jou genoemde, loterij effect..?  :)

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uDe keurmeesters kunnen gratis tegen vergoeding lekker met hun hobby bezig zijn.

Welke uit nood is geboren...

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uWat niet lekker is spuug je uit, wat lekker is drink je op.

Lijkt mij logisch.

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uEn je krabbelt vervolgens wat op een papiertje. Eénoog is koning.  :clownsmile:

Yeah right.. je hebt natuurlijk een bepaalde verantwoordelijkheid, want je naam staat op het papiertje. En velen weten werkelijk niet wat ze proeven en komen niet verder dan lekker/niet lekker (Binnen het hab was het vroeg ook zo. Het bier is goed  :duimop: of het bier is niet goed  :duimonder: De HAB Duim is hier bekend om  :) ).

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uEn op de koop toe werken ze aan hun tweede hobby, alcohol stoken, zo houden ze er ook nog een paar liter alcohol aan over.

Tjsa als je stokers in de vereniging hebt is weggooien zonde!

Citaat van: EBC op 17-05-2009  23:16 uDie domme inzenders vragen erom, steeds weer.  ;D

En bij deze noem je in 1 zin toch zo'n 100 - 140 deelnemers dom en wellicht alle andere mensen die aan vergelijkbare wedstrijden meedoen (Wijnmakers, kaasmakers). Jij hebt een natuurlijke vloek over je heen hangen voor wat betreft wedstrijden, dat is dan weer jou handicap (of angst  >:D >:D )


JWVG

Oscar, jongen: laat je toch niet zo opjutten. Zag je niet dat Jasper een beetje zat te plagen? En je loopt er met open ogen in  ::)

 :degroeten: JW.

De-Geert

Citaat van: Oscar op 17-05-2009  23:41 uDan vraag je je af als keurmeester : wat wil deze deelnemer nu van mij horen/lezen..?
Anwoord op de vraag: wat ging er mis?

Adrie

Citaat van: Oscar op 17-05-2009  22:11 uVoor mij is het wel spannend welke namen er bij de winnende bieren horen (ik heb ze allen ff kort geproefd  :lekkerbier:)

Weet je dat dan nog niet?

Adrie

Citaat van: RobinB op 17-05-2009  22:14 uHet biedt in ieder geval wel veel stof tot speculatie:
- eindronde bieren
- 4 bieren 2 lichte en 2 donkere

Mijn idee:
Het zijn de winnaars van de klassen, waaruit de algemeen kampioen wordt gekozen. Daarom zie je er ook meerdere keurmeesters van proeven en moeilijk kijken!
Aangezien je er 4 foto's van had gemaakt en de overige bieren 1 vluchtige of geen, geeft ook aan dat dit bijzonderdere bieren waren.

Het kunnen ook de beste bieren uit de vrije klasse zijn. In die klasse maakt kleur niet uit. En in dat geval: geen prijs voor mijn Märzen.  ;)

djeetn

Citaat van: Oscar op 17-05-2009  22:11 uVoor mij is het wel spannend welke namen er bij de winnende bieren horen (ik heb ze allen ff kort geproefd  :lekkerbier:)

En... lekker  :D

Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 17-05-2009  22:43 uGoed geraden.

Nog steeds door Jan?

Hopbier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.