06-06-2009 ONK 2009 bij de Koningshoeven te Tilburg

Gestart door Oscar, 09-01-2009 17:01 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Zo, het nieuwe seizoen is begonnen dus een nieuwe ronde en nieuwe kansen. Wie wordt er dit jaar Neerlands kampioen Bierbrouwen
onder de amateurs? (Die vaak beter brouwen dan de professionals).  En bij De Roerstok zijn ze al druk met het ONK bezig..

En wat ze nog ff niet weten...  Ze zijn al live!  Binnenkort verwacht ik al de beginselen van de berichtgeving, dus houd 'm in de gaten..


Hopmans

Nou, het zal mij benieuwen wanneer ik mijn stickers kan downloaden.
 :dansen:


Oscar

Zo..genoeg onzin.. :P

Dit jaar maken we er natuurlijk wel weer een weekend van  :elifant:  Dus met pre-onk en BBQ (en boterhammen met pindakaas voor MO). Ik geloof dat er een camping op zo'n 4 km afstand van de brouwerij is, dus dat valt goed te doen. Hoewel er bij de brouwerij enkele mooie grasveldjes zijn denk ik niet dat de organisatie dat kan regelen (Kamperen op het terrein van de brouwerij). Dat zou wel super mooi zijn  :). En ik heb vernomen dat Sietze in de organisatie zit... dus dat gaat wel goed komen... :duimop:

Laten we er dit jaar weer een mooi ONK van maken.... 8)

hans100w

 
Zie een aflevering van Klokhuis over de Koningshoeven en Trappistenbier

hans100w

En een filpje van de ONK 1987 ook bij de Koningshoeven. Geen geluid omdat youtube merkt dat er geen auteursrechten betaald zijn over de achtergrondmuziek.  :police: :police:



Hier een link naar MyVideo waar het geluid wel hoorbaar is: http://www.myvideo.nl/watch/5770573

Jacques

Leuk om weer terug te zien. Tja, in die tijd zag ik er toch wel anders uit dan nu...

William

Citaat van: Jacques op 10-01-2009  13:15 uLeuk om weer terug te zien. Tja, in die tijd zag ik er toch wel anders uit dan nu...

Vertel eens, op welke tijdstip in dit filmpje :o

Jacques

Citaat van: William op 10-01-2009  16:22 uVertel eens, op welke tijdstip in dit filmpje :o

Tijdens de prijsuitreiking. Ik ben degene die de diploma's en dergelijke aanreikt. Niet zo verwonderlijk want dit ONK was onder mijn leiding georganiseerd door De Roerstok.

William

Citaat van: Jacques op 10-01-2009  18:36 uIk ben degene die de diploma's en dergelijke aanreikt.
De tijd heeft op jou geen vat gehad  ;)

Een enorm baarden- en snorrengehalte; waarschijnlijk veel brouwende (biologie)docenten en beta's?

Die ene pater / broeder in het wit wordt wel heel erg als genieter weggezet

René K

Citaat van: Jacques op 10-01-2009  13:15 uLeuk om weer terug te zien. Tja, in die tijd zag ik er toch wel anders uit dan nu...

Ik ook Jacques. toen was ik 3  ;)  ;D

Oscar

Eigenlijk is dit jaar best een klein beetje bijzonder en wel om de volgende redenen:

* Het HAB Twents bierbrouwers Gilde bestaat dit jaar 25 jaar en zal ter gelegenheid hiervan het 5e BONK Organiseren !
* De Roerstok bestaat dit jaar ook 25 jaar !!
* Het ONK dat dit jaar georganiseerd gaat worden is het 25e ONK !
* en daarmee bestaat het amateurbierbrouwen in georganiseerde vorm ook 25 jaar!

Alle reden voor een feestelijk jaar!  :elifant: :hoera: :dansen:   Een kwart eeuw Amateur Bierbrouwen !!  :groots: :hoera: :elifant: :dansen:  samenvol :proost2:



Glorfindel

Citaat van: Jacques op 10-01-2009  18:36 uTijdens de prijsuitreiking. Ik ben degene die de diploma's en dergelijke aanreikt. Niet zo verwonderlijk want dit ONK was onder mijn leiding georganiseerd door De Roerstok.

Klopt het dat je tijdens de aftiteling ook nog een tijdje in beeld bent?  ;)


Jacques

Citaat van: Glorfindel op 18-01-2009  12:08 uKlopt het dat je tijdens de aftiteling ook nog een tijdje in beeld bent?  ;)

Nee, ik had in die tijd geen baard, enkel een snorretje.

Oscar

Achter de schermen wordt er al hard gewerkt (denk ik) en de website heeft al een inhoud welke van hun zelf is. Ik heb het concept al ietsje gezien en dat komt wel goed dit jaar  :duimop:

Herman

Citaat van: Oscar op 11-01-2009  12:45 uEigenlijk is dit jaar best een klein beetje bijzonder en wel om de volgende redenen:

* Het HAB Twents bierbrouwers Gilde bestaat dit jaar 25 jaar en zal ter gelegenheid hiervan het 5e BONK Organiseren !
* De Roerstok bestaat dit jaar ook 25 jaar !!
* Het ONK dat dit jaar georganiseerd gaat worden is het 25e ONK !
* en daarmee bestaat het amateurbierbrouwen in georganiseerde vorm ook 25 jaar!

Alle reden voor een feestelijk jaar!  :elifant: :hoera: :dansen:   Een kwart eeuw Amateur Bierbrouwen !!  :groots: :hoera: :elifant: :dansen:  samenvol :proost2:

Grappig: Het Groningsch bier en wijngilde bestaat dit jaar overigens ook 25 jaar! Tijdens ons 20 jarig jubileum hebben we de kick-off voor de huidige BONK gegeven. Deze is aan de 4e editie toe, aangezien er een jaartje is overgeslagen...

Sietze K

Citaat van: Oscar op 14-02-2009  21:05 uHmm... onnodige kosten. Maak er een PDF (Ja Hoppie JA!) van en stuur de link naar iedereen! Laat de pdf ook via de ONK site te downloaden zijn. Printen kunnen we zelf wel (of op het werk  ;D) Spaart tijd, moeite en kosten en je bereik er evenveel dan wel meer mensen mee! Of krijg ik 75 boekjes toegestuurd?  :)

De kosten die je hiermee bespaart kun je weer in mindering brengen op de € 4,- van de deelname!

Een ieder die heeft deelgenomen aan het ONK 2008 en ook de bij het LABO aangesloten verenigingen/gildes. krijg(t-en) een boekje thuisgestuurd, voor zover er een adres bekend is.
Dus ook diegenen die zich niet bezig houden met dit forum.
Zoals het er nu uit ziet zal de website er van af 1 maart gevuld zijn met informatie.
 :brouwen:

Hopmans

Citaat van: Oscar op 14-02-2009  21:05 uHmm... onnodige kosten. Maak er een PDF (Ja Hoppie JA!) van en stuur de link naar iedereen!

PDF is voor lozers.
Maar goed, liever als papier.

Maar ook de inschrijving!
De stickers van de flesjes moet je gewoon kunnen downloaden!

Dat geeft de deelnemers ook nog wat meer tijd om te werken aan een brouwsel.
Ook ouderwetse stickers in een enveloppe is niet meer "done".
 :duimonder:


Jacques

Citaat van: Hopmans op 15-02-2009  13:49 uDe stickers van de flesjes moet je gewoon kunnen downloaden!

Dat geeft de deelnemers ook nog wat meer tijd om te werken aan een brouwsel.
Ook ouderwetse stickers in een enveloppe is niet meer "done".

Met het toezenden van stickers is natuurlijk helemaal niets mis mee.

Als iedereen zelf zijn stickers gaat uitprinten zijn de bieren mogelijk herkenbaar aan de stickers en dat is absoluut niet de bedoeling.
De regel van geen gekleurde doppen en het bottelen in standaard 30 cl flessen zijn er ook herkenning te voorkomen.

Hopmans

Citaat van: Jacques op 15-02-2009  17:20 uMet het toezenden van stickers is natuurlijk helemaal niets mis mee.

Als iedereen zelf zijn stickers gaat uitprinten zijn de bieren mogelijk herkenbaar aan de stickers en dat is absoluut niet de bedoeling.
De regel van geen gekleurde doppen en het bottelen in standaard 30 cl flessen zijn er ook herkenning te voorkomen.
Met Brabanders valt echt niet te discusieren.
Nee is nee, en ja is ja.

Natuurlijk is er wat mis mee, anders zeg ik toch niet dat er wel wat mis mee is?
Je leest nog niet eens wat ik schrijf.
Als iemand die stickers op geel papier uitprint is het gewoon een diskwalificatie.
Het meeste printerpapier is gewoon wit.
Ik snap dat eigenwijze gedoe gewoon niet.




René K

Het argument dat Jacques aandraagt is wel degelijk van belang. Niet iedereen zal op dezelfde manier gaan printen.
Ook zal iedereen de stickers weer anders op de fles gaan bevestigen. Dit omdat niet iedereen op etiketstikkers zal gaan of kunnen printen.
De ene heeft dan weer lijm om het etiket vast te zetten of plakband en de volgende weer een stikker.

Je kunt je natuurlijk afvragen of dit een probleem is maar in het kader van de uniformiteit lijkt het me wel belangrijk dat de etiketten op dezelfde manier opgeplakt kunnen worden.

Jacques

Citaat van: Hopmans op 15-02-2009  17:55 uMet Brabanders valt echt niet te discusieren.
Nee is nee, en ja is ja.

Natuurlijk is er wat mis mee, anders zeg ik toch niet dat er wel wat mis mee is?
Je leest nog niet eens wat ik schrijf.

Het argument dat je meer tijd hebt om te brouwen als je de stickers kunt downloaden is zo'n onzinnig argument dat ik daar nog niet eens op in wil gaan.

PietO

Citaat van: Hopmans op 15-02-2009  17:55 uAls iemand die stickers op geel papier uitprint is het gewoon een diskwalificatie.
Het meeste printerpapier is gewoon wit.
Ja, maar weet je dat het etiketten papier ook gewoon wit is, maar 21,95 per pakje kost (nodig voor de uniformiteit).

Indien een goede oplossing gevonden wordt, werk ik daar graag aan mee voor het OBBK2009!



Hopmans

CiteerHet argument dat je meer tijd hebt om te brouwen als je de stickers kunt downloaden is zo'n onzinnig argument dat ik daar nog niet eens op in wil gaan.
O, we zijn alweer vergeten hoe lang het duurde voordat men de stickers eindelijk in de bus kreeg de afgelopen jaren.
Het downloaden van stickers kan weken schelen in tijd.
Ik heb het niet over stickerpapier.
Ik heb het over gewoon papier wat middels plakband OF een prittstift op het flesje geplakt moet worden op
dezelfde hoogte als nu gebeurd volgens de gebruiksaanwijzing die op de site te zien is.

Ik ga er niet vanuit dat de keurmeester geinteresseerd is in stickertjes en bobbeltjes lijm.
Het lijkt mij dat de keurmeester geinteresseerd is in de smaak van het bier, anders is er iets goed fout.

Blijkbaar is men er nog niet aan toe.

Ach ja.
Einde discussie dan maar.

 :degroeten:


Hopmans

Zit je ergens mee dan?
Als je niet tegen een discussie kan, dan moet je het maar niet lezen denk ik.
Zowel slappe, heftige, als emotioneel hoog oplopende discussies kunnen voorkomen op een forum.
Ik sta ergens voor, en ik laat me niet mond-dood maken, omdat jij ergens niet tegen kan.

Ik weet zeker dat mijn idee werkt met een goede gebruiksaanwijzing online.
En het kan ook kosten en werk schelen voor de organiserende partij, wat dus ook weer doorgerekend
kan worden naar de inzender.
Ik vind dat dus geen geneusel.

Voor het aankomende ONK is het te laat, maar ik wed dat Piet O hier ook over aan het brainwaven is.
Als je iets makkelijker kan maken of kan automatiseren is dat zeker meegenomen.

Groetjes,

(Het niet echte front)

Oscar

Citaat van: Hopmans op 16-02-2009  07:06 uVoor het aankomende ONK is het te laat, maar ik wed dat Piet O hier ook over aan het brainwaven is.
Als je iets makkelijker kan maken of kan automatiseren is dat zeker meegenomen.

Dergelijke zaken zullen voor de "officiele" wedstrijden binnen het LABO besproken moeten worden. Alle verenigingen (een meerderheid) moeten achter een dergelijke methode staan

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.