Het antwoord van Peter:
- JW: Heeft het voor mij dan zin om deze bieren in te sturen bij het ONK dit jaar? Dit probleem geldt niet alleen voor mij, maar ook voor anderen (bv op het hobbybrouwen forum) die dit afvulpijpje gebruiken.
de keurmeesters zijn geen muggenzifters en kijken niet op 0,1 cm
- JW: Kunnen we er vanuit gaan dat deze regel consequent wordt toegepast door alle bierkeurmeesters, zodat alle gebruikers van het afvulpijpje weten waar ze aan toe zijn?
de keurmeesters zijn geen muggenzifters en kijken niet op 0,1 cm
- JW: Is er wel eens overleg geweest met Brouwland over dit afvulpijpje? Er zijn zoveel leveranciers dat wij als BKG ze niet allemaal afgaan of ons reglement wel voldoet aan hun produkten Het is toch erg onhandig dat normaal gebruik van 1 van de belangrijkste bottelinstrumenten van 1 van onze belangrijkste leveranciers
hoe kan ik dat weten, ze hebben mij nooit benadert
JW: (en de hoofdsponsor van het ONK)
Moet dat meespelen met het beantwoorden van jouw vraag?
JW: leidt tot vulhoogtes die in strijd zijn met de regels van het LABO?
Het BKG is niet verantwoordelijk voor de regels van het LABO
JW: Een kleine aanpassing van de afvulpijpjes, of een oprekking van de vulhoogte tot 4.5 cm
Waarom onze reglementen die we al jarenlang zonder problemen gebruiken aanpassen ondat een leverancier toevallig een vulpijpje probeert te verkopen dat niet voldoet aan de vulhoogte eisen van het LABO ?
JW: zou deze problemen oplossen. Tenslotte wil ik opmerken dat ik natuurlijk snap dat ik met wat extra moeite de flesjes wat hoger bij kan vullen dan het afvulpijpje standaard doet. Dat kan ik echter niet meer doen met de flesjes die ik nu al gevuld heb. Bovendien lijkt het me altijd goed om te streven naar een zo praktisch mogelijke implementatie van regels
Zie boven.
JW: Ik zal deze mail integraal posten op het hobbybrouwen forum, zodat andere mensen die met deze vraag zitten weten of het zin heeft of niet om met het ONK mee te doen. Ik wilde je vragen om toestemming te geven om jouw antwoord op deze mail ook op het forum te posten.
is ok

Peter behoort duidelijk tot de groep mensen die dit totale onzin vindt. Nou ja, je kunt zeggen wat je wilt maar het standpunt is in ieder geval duidelijk. Het is niet het probleem van het BKG, maar van Brouwland en evt. het LABO. Het probleem in de afgelopen jaren was overigens dat sommige bierkeurmeesters wel muggenzifters waren (puntenaftrek bij iets te weinig gevulde flessen) en anderen niet. Dat donderde niet zoveel toen het niet om uitsluiting ging, maar nu wel. Eens denken of ik hier nu nog wat mee ga doen

. Ik weet niet zo goed wat ik anderen die met dit probleem zitten nu moet adviseren.

JW.