Geen onruststoker

Gestart door Adrie, 05-01-2009 15:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Citaat van: Adrie op 01-01-2011  18:59 uGrrrrr.

Vanmiddag kom ik thuis en wat denken jullie? Temperatuur in de klimaatkast is 76 graden. Niet lachen, hè! De UT-100 zat op aanraden van Bert nu in de klimaatkast, maar dat mocht niet baten. Hij gaf keurig aan dat ie uit stond, maar de lampen brandden volop. Hij is dus echt kaduuk en verdwijnt nu in het zwarte kratje. Weer 25 liter ex-heerlijk bier door de gootsteen.

Er rust een vloek op het brouwen van rookbier met UT 100...  Ik heb met mijn stomme kop de temperatuur verkeerd ingesteld door de onder en bovengrens om te wisselen. De UT 100 dacht dus dat 'ie moest verwarmen dus zette de stroom continue open. Net zolang todat ik een koelkast aantrof waarin het 2 tienden graad boven nul was.... >:(

De-Geert

Citaat van: Johannes op 09-05-2011  21:54 uEr rust een vloek op het brouwen van rookbier met UT 100...

Ter geruststelling, mijn rookbier is onder bezielende temperatuursturing van 2 UT-100's vergist zonder noemenswaardige problemen.

Herman

Citaat van: Johannes op 09-05-2011  21:54 uEr rust een vloek op het brouwen van rookbier met UT 100...  I
Pff, dat geldt niet alleen rookbier. Ik ging net een biertje tappen. 16C? Was de voeler uit de koelkast gedonderd. De koelkast heeft dus een hele tijd gedacht dat ie moest koelen. Temperatuur bleek al onder nul te liggen op -2,5..... Het bier was gelukkig nog niet bevroren.

Cisdevésser

Hoi,

Heb je dan de koelkasttermostaat niet wat te laag ingesteld?
Normaal gesproken instellen een paar graden onder de gewenste temperatuur toch?

Groetjes... Cis

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.