Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Geen onruststoker  (gelezen 38220 keer)

Offline Johannes

• Super lid
  • Land: nl
    • De Brouwketel
Re: Geen onruststoker
« Reactie #125 Gepost op: 09-05-2011 21:54 u »
Grrrrr.

Vanmiddag kom ik thuis en wat denken jullie? Temperatuur in de klimaatkast is 76 graden. Niet lachen, hè! De UT-100 zat op aanraden van Bert nu in de klimaatkast, maar dat mocht niet baten. Hij gaf keurig aan dat ie uit stond, maar de lampen brandden volop. Hij is dus echt kaduuk en verdwijnt nu in het zwarte kratje. Weer 25 liter ex-heerlijk bier door de gootsteen.

Er rust een vloek op het brouwen van rookbier met UT 100...  Ik heb met mijn stomme kop de temperatuur verkeerd ingesteld door de onder en bovengrens om te wisselen. De UT 100 dacht dus dat 'ie moest verwarmen dus zette de stroom continue open. Net zolang todat ik een koelkast aantrof waarin het 2 tienden graad boven nul was.... >:(

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #126 Gepost op: 11-05-2011 11:16 u »
Er rust een vloek op het brouwen van rookbier met UT 100...

Ter geruststelling, mijn rookbier is onder bezielende temperatuursturing van 2 UT-100's vergist zonder noemenswaardige problemen.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #127 Gepost op: 12-05-2011 23:04 u »
Er rust een vloek op het brouwen van rookbier met UT 100...  I
Pff, dat geldt niet alleen rookbier. Ik ging net een biertje tappen. 16C? Was de voeler uit de koelkast gedonderd. De koelkast heeft dus een hele tijd gedacht dat ie moest koelen. Temperatuur bleek al onder nul te liggen op -2,5..... Het bier was gelukkig nog niet bevroren.

Offline Cisdevésser

• Senior lid
  • Brouwen, Bottelen..........Genieten
« Reactie #128 Gepost op: 12-05-2011 23:20 u »
Hoi,

Heb je dan de koelkasttermostaat niet wat te laag ingesteld?
Normaal gesproken instellen een paar graden onder de gewenste temperatuur toch?

Groetjes... Cis

Tags: rookmout