Kalender

Gestart door Jacques, 21-03-2004 11:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Ik heb zo juist weer een nieuwe functionaliteit geactiveerd, namelijk de kalender.

Het is vooraan mogelijk gebeurtenissen op te nemen in de kalender van het forum die dan te zien is op de indexpagina op de dag waarop deze gebeurtenissen plaatsvinden.
Ideaal dus voor degenen die wedsrijden organiseren (bijvoorbeeld data start en einde inschrijven) of bierfestivals. Ook hobbybrouwverenigingen kunnen zich profileren door clubavonden te posten.

Doordat alle leden kunnen posten en de leden verspreid over Nederland en België wonen kan de kalender van Hobbybrouwen.nl wel eens dé kalander kunnen worden van de Nederlandstalige bierelirfhebber!

Op de kalender zijn ook de verjaardagen te zien van de leden van het forum. Als een lid daar geen prijs op stelt dan kan hij of zij het desbetreffende profiel wijzigen.
Een optie om deze verjaardagen op de kalender uit te schakelen heb ik namelijk (nog) niet gevonden.

:degroeten:  Jacques

wim

Hoi Jacques,

Mensen die niet opgenomen willen worden in de kalender kunnen gewoon in hun profiel de waarden bij de geboorte datum verwijderen. Dan kunnen ze niet meer opgenomen worden in de kalender, er is immers geen info beschikbaar.

Ik poogde net het Pint Meibock festival toe te voegen, doch hij shcakelde automatisch over naar het starten van een nieuw topic en dat had ik reeds gedaan. Twee topics vond ik wat overdraven (mensen zouden eens gaan denken dat ik promoot voor Pint (terwijl ik er ondanks twee maal aanmelden (via internet en persoonlijk via een bestuurslid) niet eens lid van ben :-[))

Is er een mogelijkheid een kalender item toe te voegen zonder een topic te starten? (al is die autolink zoals nu eigenlijk wel helemaal te gek en erg logisch, dus NEE als antwoord zou heel logisch zijn)

:degroeten:

Wim

Jacques

De kalender is een hele leuke uitbreiding van het forum. Iedereen kan aankondigen plaatsen en is niet meer afhankelijk van een beheerder van een bier-/brouwagenda.
Op de dag van de gebeurtenis wordt de gebeurtenis weergegeven op het onderste gedeelte van de indexpagina. Als op die plek geklikt wordt op de link springt men automatisch naar het bericht dat hoort bij de gebeurtenis. Dat bericht kan vanaf de plaatsing van de gebeurtenis in de kalender gelezen worden in het forum 'Aankondigen gebeurtenissen'.


Het is natuurlijk nog even wennen aan de nieuwe mogelijkheden van dit forum, maar het is wel handig als je even de datum van de gebeurtenis vermeld in het bericht. Nog handiger is het om de datum van de gebeurtenis ook op te nemen in het onderwerp van de gebeurtenis. In het overzicht van het forum zijn dan snel de gebeurtenissen terug te vinden die nog moeten plaatsvinden. Oude gebeurtenissen kunnen vervolgens ook makkelijker verwijderd worden door de beheerders.

Als je al een bericht geplaatst hebt dat gekoppeld moet worden aan de agenda kan dat gerealiseerd worden door de beheerders. Ook is het mogelijk dat je een nieuw item aanmaakt in de agenda met het daarbij behorende bericht en dat je zelf het oude bericht verwijderd. Er zijn dus meer wegen naar Rome.

:degroeten:  Jacques

Jacques

Vandaag de kalenderfunctie zodanig aangepast dat verjaardagen niet meer opgenomen zijn in de kalender.

:degroeten: Jacques

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.