Speidel gistingsvaten

Gestart door Johannes, 29-11-2008 08:17 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Weet iemand waar je in Nederland Speidel gistingsvaten kunt kopen? Het gaat mij om de ronde 30 liter versie.


BuBS

Ik heb de vaten gewoon op hun site besteld, bij de online shop.
Bestellen en een paar dagen later krijg je de spullen thuis.
Zelf heb ik twee 30 L vaatjes, maar voor de hoofdgisting gebruik ik de ovale 60 L vat.
30 L was te weinig voor mijn 23 L thuisbrouwsel, in verband met de headspace.
De inhoud van de 30 L vaatjes, is wel 36 L.

Succes,
BuBs

Johannes

36 liter in een 30 litervat? Logisch  :) Maar mooi formaat voor mijn 20 liter. Weet je zo nog of je veel verzendkosten moest betalen?

BuBS

Dat weet ik echt niet meer, ik denk iets van 10 euro  ???

Johannes

Okido, ik zal ze eens mailen. Bedankt.

Overigens verkoopt van der Kooy ook Speidel of soortgelijke vaten. Alleen vanaf 60 liter. Ook maar even mailen.

EBC

Nou Johannes, ik zou die vaten die Van der Kooy verkoopt (via Brouwland) met die rode deksels maar ver achter me laten.
Die van Speidel lijken hetzelfde, maar ze zijn het zeker niet. Bij Speidel is alles beter, sterker en mooier afgewerkt. Dikker plastic, steviger handvaten, ze zijn inclusief waterslot en zo meer. En bovendien zijn ze ook nog eens goedkoper.

Gewoon bestellen op de webshop van Speidel. Verzendkosten zijn ergens rond de 8,50 EUR denk ik.

Johannes

Het valt op dat zowel Brouwland als van der Kooy het woord Speidel niet noemt. Ik zal de Sint vragen of hij ook bij Duitse webshops bestelt.

Oscar



En zoiets dan? Gewoon hier in Twente te koop... ;)

Johannes


Oh, jong dat Twente toch, mooi man. Maar...

Citaat van: Johannes op 29-11-2008  08:17 uHet gaat mij om de ronde 30 liter versie.

EBC

Citaat van: Oscar op 29-11-2008  14:11 u

En zoiets dan? Gewoon hier in Twente te koop... ;)

En zet daar maar eens een Speidel naast en voel het verschil...bestel nou gewoon in Duitsland!

Oscar

Citaat van: EBC op 29-11-2008  21:01 uEn zet daar maar eens een Speidel naast en voel het verschil... bestel nou gewoon in Duitsland!

Feitelijk weet je zelf het verschil, niet... dus waar praat je over ???  Check-out: http://www.pitplastics.com/  ze hebben meerdere vaten. Ik heb daar een gistvat van 60 liter vandaan voor slechts 10 euro. :hoera:

beermenke

Hallo,
Ik bezit 2 originele vaten van Speidel 60 liter (rechthoekig) compleet met kraan en waterslot
Inderdaad zeer stevig
Voor wijn gebruikt.
Doe een mooi bod en u mag ze komen ophalen. (Limburg)

Herman

Citaat van: Oscar op 29-11-2008  22:20 uFeitelijk weet je zelf het verschil, niet... dus waar praat je over ???  Check-out : http://www.pitplastics.com/  ze hebben meerdere vaten. Ik heb daar een gistvat van 60 liter vandaan voor slechts 10 euro. :hoera:
Speciale Oscar prijs die 10 euro of standaard?

EBC

Citaat van: Oscar op 29-11-2008  22:20 uFeitelijk weet je zelf het verschil, niet... dus waar praat je over ???  Check-out: http://www.pitplastics.com/  ze hebben meerdere vaten. Ik heb daar een gistvat van 60 liter vandaan voor slechts 10 euro. :hoera:

Lang geleden verkocht Brouwland Speidel vaten. Ik denk dat ze toen nog Farma Import heetten, lang van voordat jij ging brouwen Oscar  ;D ...
Toen wilde ik eens een tweede vat, maar Brouwland had Speidel verruild voor het merk dat ze tegenwoordig verkopen. Ik hoefde toen niet te twijfelen, dat spul zou ik niet kopen, inferieure kwaliteit ten opzichte van Speidel en nog duurder ook.
En toen vond ik de website van Speidel...

Ach, doet u allen wat u goed dunkt :D

Oscar

Citaat van: Herman op 30-11-2008  00:04 uSpeciale Oscar prijs die 10 euro of standaard?

Speciale prijs... :) Ik geloof dat €15,- standaard is.

Edgar

Citaat van: Oscar op 30-11-2008  14:59 uSpeciale prijs... :) ik geloof dat €15,- standaard is

Da's apart, want hier in Belgenland betaal je zo € 40,- voor zo'n vat. Ik heb er een paar als moutvat.

Oscar

Citaat van: Edgar op 30-11-2008  15:05 uDa's apart, want hier in Belgenland betaal je zo € 40,- voor zo'n vat.

Leuk he, bij jou zit de tussenhandel er nog tussen... ;)

Edgar

Nou, ik heb ze gekocht in Amsterdam, en daar waren ze nauwelijks goedkoper. Maar daar zit natuurlijk óók tussenhandel tussen. Flinke marges!

Oscar

Juist. Ik koop ze dus rechtstreeks bij de producent..

Johannes

Citaat van: EBC op 30-11-2008  14:52 uAch, doet u allen wat u goed dunkt :D

Maak je geen zorgen EBC, topicstarter bestelt keurig bij de webshop van Speidel. Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit waar jij kennelijk zo van onder de indruk bent.

Voor mijn huidige brouwselformaat is mijn 50+ litervat toch echt wat ruim en onhandig. Ik heb nog wel zo'n ander Brouwland 30 l vat maar die gebruik ik liever voor moutopslag.


Edgar

Ik vind die grote deksels van die Brouwlandvaten erg handig. Die kleine van de Speidels dus niet.

Busters

Heeft iemand een link naar een site waar de Speidel gistvat kopen kan ik ben zelf op zoek naar een gistvat van 40-50 liter.


Johannes

Je heb in die range trouwens keus tussen 30 of 60 liter. Hoeveel wil je erin vergisten?

EBC

Mijn ervaring ligt in het ovale vaten gebied.
Bubs kan je over zowel ronde als ovale informeren.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.