Mini tanks

Gestart door DP, 27-11-2008 19:26 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DP

 :dansen:

Je zal maar een zwager hebben die biertanks maakt voor zijn dagelijks werk  samenvol

Nou heb ik hem gevraagd mij te helpen om een brouwinstallatie te maken, en heb hem
aan het klussen gezet. Nu ben ik ondernemer :huilen:
En stel aan mijn zwager voor of hij niet op bestelling kleine lager- / gisttanks kan maken,
zojuist hoor ik wat de mogelijkheden zijn..... bijna onbeperkt  :hoera:

Wil je hem gepollijst aan de buitenkant of niet, groot klein dik dun, enkelwandig dubbelwandig, noem maar op
voor elk dus wat wils lijkt mij.

Klein budget, maar wel een gisttank op maat gemaakt voor je brouwsel.

Laat me eens horen wat de wensen zijn, dan kan ik informeren hoe en wat qua mogelijkheden.

DP :degroeten:



Johannes

Nou, een Ckt'tje van 40 liter zou wel wat zijn. Al denk ik dat de prijs hoger zal zijn dan wat ik er voorover heb.

Wil

Oke, ik zei de gek.
Ik heb misschien wel interesse, denkende aan 30 á 35 liter volume. Doe is een prijs en vooral ook de maatvoering.
gr. Wil

RobinB

Een CCT van ca 40-50 l voor een schappelijke prijs is inderdaad interessant.
Maar of het betaalbaar blijft?

RoodeLeeuwVenlo

Eisen; (voorstel dus schiet maar of vul aan)

- Cylindro conisch
- Grote opening voor reinigen (deksel met rubber ring en klemsluiting)
- Koelbaar (dubbelwandig met koelspiraal)
- Stabiel staand (op drie poten)
- Diverse inhoud maten (model 1, 35 liter voor 20 liter bier) (model 2, 70 liter inhoud voor 50 liter bier) (model 3, 150 liter inhoud voor vergisting van 100 liter bier)

Verder een aantal 'custom' opties voor de liefhebber;

- zwenkwielen onder de poten
- temperatuursensor en thermometer/koppel
- Peilglas voor het volume (eventueel maatstreepjes aan de binnenkant
- ...

Ik heb interesse in drie stuks van 150 liter!
Louis

bjgodefr

Misschien dat een grote foruminkoop de prijs ook wat kan laten zakken ...

Ik ben in ieder geval geïnteresseerd, maar eerst de prijs afwachten natuurlijk.

thibolleke

Laat maar een prijs vallen DP! Hier is zeker interesse voor.

Dubbelwandig met koelspiraal lijkt mij echt wel wat.

Anton

Mij lijkt een cct, rvs, 35 ltr met aftappunten etc. ook wel wat.
Het gaat me om een basis cct, Wel conisch, net laswerk, hoeft niet gepolijst te zijn. Ik kan veel zelf maken, alleen schoon laswerk binnen in een ketel of tank krijg ik niet voor elkaar. (Geen backinggas mogelijkheid)
Laat eens een prijs horen.

Anton

Drents Hopbier

Citaat van: DP op 27-11-2008  19:26 uWil je hem gepollijst aan de buitenkant of niet, groot klein dik dun, enkelwandig dubbelwandig, noem maar op
voor elk dus wat wils lijkt mij.


 Cylindro conisch
- glad aan de binnenkant (geen ruwe lasnaad)
- grote opening voor reinigen (deksel met rubber ring en klem sluiting)
- eventueel koelbaar (dubbelwandig met koelspiraal)
- stabiel staand (op drie poten)
- inhoud 25-40 liter
- kogelkraan afsluiter

Verder een aantal 'custom' opties voor de liefhebber;

- zwenkwielen onder de poten
- temperatuursensor en thermometer/koppel
- Peilglas voor het volume (eventueel maatstreepjes aan de binnenkant
- ...

Hopbier

Fons

Dit klinkt mij als muziek in de oren. Ik heb interesse, wanneer het betaalbaar blijkt.
Een mooie 40 liter vergistingstank o.i.d met konische uitloop of zoiets. Eventueel dubbelwandig en goed schoon te maken.

Fons

bartbier

interesse voor 2 tanks van 150 liter
  • dubbelwandig met koelspriraal
  • met PT100 aansluiting
  • grote opening voor reiniging
  • met sproeibol graag

kan er al een budgettaire prijs vooropgesteld worden?

Busters

Ik heb interesse in een vergistingstank van ruim 40 liter met conische uitloop op poten.
Neem aan dat de prijs kwaliteit goed is.

Frank

bjgodefr

Hola de verwachtingen raken hooggespannen!

DP, je hebt een groot aantal forumleden (mezelf incluis) hardop aan het dagdromen gekregen.
 :P

Jacques

Citaat van: RoodeLeeuwVenlo op 28-11-2008  13:01 u- Koelbaar (dubbelwandig met koelspiraal)
...
- Diverse inhoud maten (model 1, 35 liter voor 20 liter bier) (model 2, 70 liter inhoud voor 50 liter bier) (model 3, 150 liter inhoud voor vergisting van 100 liter bier)

Dubbelwandig kost heel veel. Kleine modellen kun je koelen in een koelkast met een UT-100. Dat is heel wat voordeliger en makkelijker dan werken met een koelspiraal.

RobinB

Citaat van: Jacques op 28-11-2008  23:09 uDubbelwandig kost heel veel. Kleine modellen kun je koelen in een koelkast met een UT-100. Dat is heel wat voordeliger en makkelijker dan werken met een koelspiraal.

Ja, dat wordt inderdaad misschien een beetje teveel van het goede (maar wel cool + hoge patsfactor ;) )
Een deksel dat de mogelijkheid om een bierkoeler zoals EBC heeft in te bouwen lijkt me wél mooi en gewenst?

Ach laat DP eerst maar eens richtprijzen noemen, dan kunnen we zien of het overeen komt met hoop en verwachtingen ;)

Ko

Omdat ik dan toch aan het dromen ben: een CCT op maat van een standaard koelkast. Want als de CCT een efficiënte maat heeft kan er toch mijns insziens een behoorlijke hoeveelheid bier vergist worden in een standaardmaat koelkast. Dit is met de huidige CCT's nog niet echt mogelijk in normale Nederlandse koelkasten.

 :elifant: :elifant: :elifant:

DP

 :D

Ook goedemorgen !!

Even geen tijd gehad om het forum te lezen, vandaar mijn late reactie.
Goed bezig geweest met dit topic, ik zal de wensen uitprinten en volgende
week met mijn zwager bespreken, hij zal vervolgens dit met zijn werkgever
bespreken, dus even geduld. (gaat niet op vandaag naar morgen)  :lessmile:

Kleine tanks, kan waarschijnlijk uit rest materiaal gemaakt worden die over
zijn gebleven van de grote tanks, de grotere tanks zal uit nieuw materiaal
gemaakt moeten worden.

Qua prijzen, weet ik natuurlijk niets. Is sterk afhankelijk van de grote.
Maar ik kom hier zeker op terug.
 :proost2:

DP

 :denken:

Ik zal als eerste de vraag voor de 40 liter tanks gaan doen, zodat we vanuit daar wellicht verder kunnen. :nut:

Is er vraag naar een 40 liter tank inhoud, of 40 liter brouwsel?

Als voorbeeld een brouwsel van 20 liter:
een cilinder van dia 34 cm en een hoogte van 40 cm geeft 36,31 liter
het conische gedeelte bij schuinte 75gr, dia 34 x 60 cm geeft inhoud 18,16 liter
waardoor het geheel dus 1 meter hoog is. Voor een brouwsel van 20 liter.
(Diameter 34 cm zou moeten passen in de koelkast, alleen het conische gedeelte maakt het hoog.)

Dus als jullie praten over inhoud, praten jullie dan over brouwsels of daadwerkelijk totale inhoud?

Graag reacties,

Groet,
DP

Adrie

Veel mensen brouwen een liter of 20, dus een 40-liter tank die in een koelkast past zou ideaal zijn. Dan heb ik ook interesse. Eventueel. Mits betaalbaar. En haalbaar, huwelijktechnisch gezien.

bjgodefr

Een CCT met een totale inhoud van 40 L om 20 L brouwsels te brouwen spreekt me ook aan.

Ik denk dat voor veel mensen de prijs van belang zal zijn. Als een kleine CCT (40 L ten opzichte van bijvoorbeeld 150 L) minder kost lijkt me dat een evidente route.

Nog kleiner dan 40 L lijkt me dan weer onpraktisch.


Bart

DP

 :biersmile:

Ik krijg zojuist een tekening binnen van mijn zwager.
graag reactie, op en aanmerkingen. :lessmile:
de deksel is nog in behandeling.

goed voor een brouwsel van 30 liter
ik vind persoonlijk het aantal liters verkeerd. 20-40-60-80 enz. geen 30
 :proost2:




DP

maar dan nu met tekening, :echtboos:



 :degroeten:
DP


Anton

Ja, volgens deze tekening zou ik hem wel willen, afhankelijk van de prijs dan.

Ko

Als hij in mijn (een gemiddelde :P) koelkast past en ik hem kan betalen ben ik ook geïnteresseerd. 30 liter is perfect, want ik ga er van uit dat de meeste brouwers in deze orde van grootte brouwen.

gr. Ko


de sleutel

De maat van de tekening v.d. tank is 75 cm, exact de maat van combi koelkast van mij.
Als de deksel nog iets ruimte inneemt, past hij niet! Als er een beetje met de lengte van de poten
kan worden gespeelt is het misschien wel mogelijk, ligt aan de kranen.
In principe ben ik ook geïnteresseerd, ligt aan de prijs

Groeten de sleutel  Hans  :pan:   


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.