Online Clubbladen

Gestart door Oscar, 18-11-2008 22:29 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Tegenwoordig heeft iedere vereniging wel een website en sommige hebben ook nog een clubblad. Binnen het LABO hebben we afgesproken om deze onderling rond te sturen om zo van elkaar op de hoogte te blijven. Natuurlijk is dat niet echt meer van deze tijd. Met een beetje webspace kan zo'n clubblad gewoon in PDF formaat online gezet worden. En het HAB neemt hierin het voortouw, al een tijdje (ik kwam er laatst pas achter) plaatsen wij onze clubbladen online op onze website. Deze zijn voor iedereen toegankelijk. Dit wou ik even melden.

De laatste paar clubbladen vind je hier:

http://hab.brouwen.nl/hetgilde/hopbel/

Veel leesplezier... :leren:

Edgar

Toch is een blad lezen iets anders dan een pdf doorklikken...

MO

Op mtg-oss.nl (verzorgd door William) staan clubverslagen van het Osse gilde.

Oscar

Citaat van: Edgar op 18-11-2008  22:37 uToch is een blad lezen iets anders dan een pdf doorklikken...

Een PDF kun je afdrukken (er zijn leden die dat dan ook doen.. :) )

Oscar


Hopmans

CiteerMet een beetje webspace kan zo'n clubblad gewoon in PDF formaat online gezet worden.

Neeeee!!! Geen PDF!!!

Wat een K*t-formaat is dat.
Kan het niet in een sneller formaat?
HTML of zo?

'TWORTWAT is hier al heel erg lang mee bezig.



RobinB

Heb je geen foxit-reader of zo?
:D

Oscar

Citaat van: Hopmans op 27-12-2008  12:47 uNeeeee!!! Geen PDF!!!

Wat een K*t-formaat is dat.

Stel je niet aan... :P  Wordt al jaren gebruikt en PDF readers zijn gratis, HTML-formaat vergt veel meer werk, en 't Wort Wat heeft een CMS waar ze alle artikelen in kloppen en vanwaaruit ze hun clubblad ook printen geloof ik. Ons clubblad wordt in Publischer gemaakt.

Hopmans

PDF's produceren is kantoor-terrorisme.
Daarbij zijn er gratis WYSIWYG HTML editors die nog veel makkelijker zijn als Publischer.
Ik wilde vanmiddag even kijken, en toen heb ik de boel maar gecancelled (het duurde te lang).
Als ik ergens de schurft aan heb, dan is het PDF-formaat.
Dat zou nou echt verboden moeten worden.
 :degroeten:




Oscar

Citaat van: Hopmans op 27-12-2008  20:26 uIk wilde vanmiddag even kijken, en toen heb ik de boel maar gecancelled (het duurde te lang).

Traag internet... ;)

Hopmans

CiteerTraag internet...
Eerder de combi Oscar(PDF) en internet.
 ;)

Oscar

Citaat van: Hopmans op 27-12-2008  20:36 uOscar(PDF)

Ik heb dat clubblad niet gemaakt... :lessmile:  Maar PDF is een wereldwijde standaard  :weetbeter:

Hopmans

CiteerMaar PDF is een wereldwijde standaard
Waar de mensheid snel van af moet wijken.

HTML of Word is ook een standaard.
PNG, TIF, JPG etc. etc...

CiteerIk heb dat clubblad niet gemaakt...
Tja, dan kan je er niets aan doen.
 :degroeten:


dennis

Ik verkies het PDF formaat. (Zolang er maar niet acrobat reader wordt gebruikt)

Ik denk dat een document in PDF formaat over 10 jaar nog goed te lezen is en een html formaat is nog wel te lezen, maar dan zonder de opmaak want doordat de parsers wijzigen zal het nagenoeg onleesbaar zijn geworden!

Maarten

PDF is inderdaad een standaard, en anders dan Word of html staan alle afmetingen erin beschreven. Hierdoor blijft het document altijd leesbaar, en heb je nooit dat de helft van de tekst of een plaatje naar de volgende pagina of naast de bladzijde valt. Het is in feite niks anders dan een digitaal printje van welk HTML/DOC/JPG/.* bestand je wilt gebruiken.

Ideaal dus. Je kunt het document op jouw favoriete manier maken, en bij distributie kun je het PDFen (=niet moeilijker dan printen), zodat het bij de lezer niet per ongeluk of expres kan veranderen.

Daarom: mensen die iets tegen PDF hebben, prima, maar je kan een stevig weerwoordje verwachten.

Johannes

Citaat van: Hopmans op 27-12-2008  20:26 uIk wilde vanmiddag even kijken, en toen heb ik de boel maar gecancelled (het duurde te lang).
Als ik ergens de schurft aan heb, dan is het PDF-formaat.
Dat zou nou echt verboden moeten worden.

Ik zou toch maar kijken, zelfs jouw hoofd staat erin. In pdf formaat  :D

Hopmans


CiteerIk zou toch maar kijken, zelfs jouw hoofd staat erin. In pdf formaat
Huh? Welk nummer?
 ^-^


Johannes

Die Oscar als laatste heeft gepost.

Hopmans

Ha, ik zie het.
Geinig.
Het blad ziet er verder wel goed uit trouwens (ondanks het formaat).
 :duimop:

Gerb

CiteerEn dan was er nog de wedstrijd... Dit jaar moest je een bier inleveren met een commercieel concept eraan verbonden. Dat kon een mooi etiket zijn of iets speciaals in/aan je bier. Zo had iemand asperge bier gemaakt waarbij de asperge nog in de fles zat... Tsja of je daar nu op zit te wachten.. Het was in ieder geval erg leuk om te horen. Na deze uitslag (niet belangrijk, en is te zien via youtube) hebben we met elkaar nog lekker wat bieren gedronken en gezellig gekletst.

Ook lekker, win ik eens een keer iets, is het niet belangrijk!

William

Citaat van: Gerb op 28-12-2008  12:45 uOok lekker, win ik eens een keer iets, is het niet belangrijk!

Nee, neem dan de website van het MTG met aandacht voor alles, belangrijk of niet  ;D

Oscar

Citaat van: Gerb op 28-12-2008  12:45 uOok lekker, win ik eens een keer iets, is het niet belangrijk!

eeuh.. :verbergen: :pan:  Niet persoonlijk bedoelt.. :biersmile:

Henielma

Oscar,

Mooi om te lezen jullie clubblad en leuk dat je het hier beschikbaar maakt voor iedereen.  :hoera:

CiteerZo had iemand asperge bier ge-maakt waarbij de asperge nog in de fles zat...Tsja of je daar nu op zit te wachten..

Door Gerb z'n berichtje nog even attent gemaakt op de bovenstaande quote. Je zou bijna denken dat je jaloers was.  >:D

Oscar

Citaat van: Henielma op 28-12-2008  18:08 uJe zou bijna denken dat je jaloers was.  >:D

Tuurlijk ben ik jalours jullie stonden mooi op het podium ikke niet..

Oscar

Beste lezers,

Er is weer een mooi clubblad geboren... Veel leesplezier. En speciaal voor Hoppie in PDF vorm.. >:D >:D :

http://hab.brouwen.nl/wp-content/uploads/2009/03/01/hopbel-jan_febr_-2009.pdf




Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.