Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bottelen  (gelezen 1979 keer)

Offline Stuifbol

• Boven 10 berichten
  • *
  • A beer a day , keeps the ....
    • Meerdonk330
Bottelen
« Gepost op: 14-03-2004 11:40 u »
 ???
Hoy iedereen,
De laatste tijd zijn mijn brouwsels nogal aan de grote kant.100 liter.Als gevolg duurt het bottelen nogal lang.Nu ben ik op zoek naar een manier om verschillende flessen tegelijkertijd af te vullen.
Wel zou ik graag zelf alles in elkaar knutselen.
ik heb onlangs een poging ondernomen om 4 flessen tegelijkertijd af te vullen. Doch de flessen vulden niet even snel.
Heeft er iemand ideeen of schetsen aub?

Groeten,
Ivan De Stuifbol.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Eduard

• Super lid
  • Land: no
  • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
    • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
Re:Bottelen
« Reactie #1 Gepost op: 14-03-2004 12:50 u »
Bij zulke grote hoeveelheden zou ik toch eerder geneigd zijn om een deel van het bier in grotere flessen af te vullen (0,75 - 2 literflessen), omdat die bij veel gelegenheden toch wel op komen. Is het anders geen idee om 5-literfustjes te gebruiken of zelfs een echt stalen fust met tap in te zetten? Vooral in de VS is dit een beproefde methode die ervoor zorgt dat het bottelen niet net zo lang duurt als het brouwen zelf.

Tags: