Weltonhurst vaatjes (vgl Beersphere & king keg)

Gestart door Twonky, 15-11-2008 21:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Twonky

Hoi Allen,

Ik ben sinds kort weer aan het brouwen, en ik zat eens te kijken naar druk vaatjes... scheelt een hoop poets werk dacht ik...
Ik heb hier een aantal threads gelezen over de minivaatjes, dat die nogal eens willen vervormen en na een paar keer gebruikt te zijn zelfs willen ploffen... tenzij je amper suiker toevoegt . Ventielklepjes gebruikt etc etc.. okay klinkt dus als niet ideaal...

Corny vaatjes zijn het helemaal ja dat lijkt me wel... alleen zo serieus wil ik nog niet aan de slag, ik zit nog even een tandje meer richting hobby te denken...

En in mijn speurtocht kwam ik de Weltonhurst vaatjes tegen, die hebben ze in 5 en 2 gallon uitvoering, nu lijkt 2 gallon mij wel een leuke maat, als je hem aanbreekt dan ben je er niet weken mee bezig om hem leeg te krijgen, en als je een keertje gaat brouwen kan je beter twee vaatjes schoonmaken dan twee kratten met flesjes... Ze lijken een beetje op de HB-Beersphere en op de king-keg vaatjes en je hebt ze met aansluiting voor CO2 patronen en voor s30 flesjes...

Alleen anders dan de shops die ze aanbeiden kan ik er weinig over terug vinden, heeft hier ooit iemand er iets mee gedaan? Ervaring mee?

Ik ben benieuwd?

Groetjes Twonky

Twonky

Is er echt niemand die dit soort vaatjes gebruikt?

Edgar

Misschien een paar plaatjes of links in je bericht zetten. Ik heb er trouwens nooit van gehoord.

Citaat van: Twonky op 15-11-2008  21:19 uEn in mijn speurtocht kwam ik de Weltonhurst vaatjes tegen (...) Ze lijken een beetje op de HB-Beersphere en op de king-keg

Beerspere en King Keg zijn Weltonhurst vaatjes, kan dat? Weltonhurst is gewoon een grote 'blowmoulder' (hoe heet dat in het Nederlands?) die van alles maakt, en dat deels onder eigen naam verkoopt?

- ah nee, Weltonhurst maakt de King Keg, Hambleton maakt de Beersphere. Enfin. Heb je de zoekfunctie al geprobeerd? Ze worden hier weinig gebruikt, dat weet ik wel.

Twonky

Ik had wel gezocht maar kon niet veel vinden, vandaar de nieuwe thread...
En ik dacht iedereen kent de king keg en de beersphere dus plaatjes en extra links zijn niet nodig.... duh.... dom van mij ik geef het toe!

Maar wat ik als potentieel voordeel zie is dat die vaatjes dus maar 10 liter zijn, en dat lijkt mij een mooie maat voor een vaatje...

Alleen ondertussen zit ik zo te denken, die S30 fles heeft geen regelaar of zo volgens mij, dus hoe werkt dat dan? je kan slecht de fles zo rechtstreeks op je vaatje constant aansluiten? ergens las ik dat je een puf van een sec onde moest geven, dus er op draaien en er weer af? dat lijkt me ook niet zo handig...??

hmmm... moeten ik dan toch aan de mini-party-kegs met CO2 patronen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.