Hoi Allen,
Ik ben sinds kort weer aan het brouwen, en ik zat eens te kijken naar druk vaatjes... scheelt een hoop poets werk dacht ik...
Ik heb hier een aantal threads gelezen over de minivaatjes, dat die nogal eens willen vervormen en na een paar keer gebruikt te zijn zelfs willen ploffen... tenzij je amper suiker toevoegt . Ventielklepjes gebruikt etc etc.. okay klinkt dus als niet ideaal...
Corny vaatjes zijn het helemaal ja dat lijkt me wel... alleen zo serieus wil ik nog niet aan de slag, ik zit nog even een tandje meer richting hobby te denken...
En in mijn speurtocht kwam ik de Weltonhurst vaatjes tegen, die hebben ze in 5 en 2 gallon uitvoering, nu lijkt 2 gallon mij wel een leuke maat, als je hem aanbreekt dan ben je er niet weken mee bezig om hem leeg te krijgen, en als je een keertje gaat brouwen kan je beter twee vaatjes schoonmaken dan twee kratten met flesjes... Ze lijken een beetje op de HB-Beersphere en op de king-keg vaatjes en je hebt ze met aansluiting voor CO2 patronen en voor s30 flesjes...
Alleen anders dan de shops die ze aanbeiden kan ik er weinig over terug vinden, heeft hier ooit iemand er iets mee gedaan? Ervaring mee?
Ik ben benieuwd?
Groetjes Twonky