Biertap

Gestart door rlorijn, 11-11-2002 10:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rlorijn

Hoi,

Vanaf vandaag bij Praxis een biertap(je) aanbieding voor 39 Euro. (voor 5 liter vaatjes)

Heeft iemand er (al) ervaringen ermee??

Groeten,
Ruud

Arny

Dat is interessant!

Heb je een link of een plaatje of zo?

rlorijn

Hoi Arny,

Geen plaatje, Praxis heeft een folder, niet op Internet. Ga tussen de middag even kijken.

Groeten,
Ruud

Adrie

En, Ruud, ben je al wezen kijken?

Herman

Ik heb het dingetje wel gezien toen ik even bij Praxis was. Een standaard tapje, vgl met degene die ik al heb. Volgens mij ook wel wat te duur. Volgens mij is het gewoon de Beerking die o.a. Brouwland verkoopt voor 32,50 Euro. Alleen zit er hier een sier plastic vat om je vaatje heen.

Los hiervan, heb je nog te maken met hier al eens genoemde nadelen van 5l vaatjes. Het is best leuk, toegegeven, maar voordat je de kosten er uit hebt?

Herman

rlorijn

Hoi,

Inderdaad een beetje eenvoudig apparaat en dus best wel prijzig. Plaatje is nu te zien op www.praxis.nl, pagina 14 van stapelgekke stunt4daagse.

Toch maar weer verder zoeken.

Groet,
Ruud


De_Storm

Hoi brouwers,

Het leek mij altijd wel leuk om m'n eigen brouwsels te kunnen tappen en was dus eigenlijk op zoek naar zo'n apparaatje als deze. Ik geloof alleen dat jullie niet zo enthousiast zijn?? Hebben er mensen ervaring met deze tapjes?? Kan ik ergens lege blikken kopen waar ik m'n eigen bier in kan laten nagisten?
Ik ben even wezen kijken bij de Praxis en het is inderdaad een Beerking, met 10 CO2 patronen. Helaas heeft de Praxis geen reservepatronen en ook navraag bij enkele slijters leerde mij dat ze al 10 jaar geen Beerkings en toebehoren meer verkochten. Voor reparaties en nabestellingen moest je volgens de bijsluiter met een Duitse firma contact opnemen. Ik vind het allemaal wel een beetje omslachtig voor die enkele keren dat ik mijn eigen bier ga tappen (en ik zit ook niet op die 100 bijgeleverde Warsteiner bierviltjes te wachten! Sterker nog: ik lust geeneens Warsteiner  :nut: , dus ik heb ook niks aan die kortingsbon!). Heeft iemand adviezen of betere ideeën?

Groetjes Mars

Edwin

Hoi Mars  :proost:

Brouwland verkoopt een en ander voor tapbieren, keggen, koolzuurpatronen enz. Ze hebben ook een internetsite (www.Brouwland.com). Daar kun je eens kijken.

Edwin

Ep

Ik zou zeggen kijk eens bij het volgende onderwerp:
http://www.hobbybrouwen.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Vragen&action=display&;
amp;num=1032781495

En wat de Wasteiner betreft: ik vind dit toch wel het lekkerste pilsje dat gewoon in de supermarkt verkocht wordt.
Maar goed, smaken verschillen ;D

Ep

Sander J.

Ik heb de 5 literblikken wel eens met eigen bier opnieuw gevuld en getapt, maar het afsluitende rubbertje gaat vaak stuk. Ook is 1 koolzuurpatroon vaal niet genoeg per vaatje, dus een doosje van tien stuks kopen kan geen kwaad. Beviel al met al niet zo.
Inmiddels ben ik al zover dat ik de eigenbrouw op fust kan afvullen en tappen. Dat is minder moeilijk dan het lijkt. De 10 liter Heineken vaatjes (gewoon bij de Gall&Gall/Mitra etc. te koop) zijn ideaal omdat de tapstang met een borgring vast zit en zo makkelijk verwijderd kan worden om het fustje goed schoon te kunnen maken. Verder moet je regelen: een koppeling, slangen, reduceer, koolzuurfles, tapkraan en koeling. Alles is eenvoudig te koop; Of met een beetje goede contacten en regelwerk wel te krijgen. {zie elders op dit forum}
Mijn laatste bier was 20 liter was gesloten vergist is in een dertig liter fust. Voor de lagering over in een 20 liter fust. CO2 erop en tappen maar. Tip brouw voor fust geen zwaar bier maar iets met minder dan 5% alc. Dat drinkt lekker weg; zeker als er wat mensen langskomen om te helpen het vat weer leeg te krijgen. Het bevalt mij uitstekend.
Zijn er nog anderen die ook een complete tapinstallatie hebben staan?
Sander.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.