Algemeen > Stel je voor

Wilko stelt zich voor

(1/2) > >>

wilko:
G'day..

Tja.. even voorstellen dan maar.  De naam is Wilko Bulte, ik woon in Arnhem en de voorgeschiedenis wat betreft het brouwgebeuren is een voor de hand liggende: de nodige blikken Brewferm zijn door de brouwemmer gegaan.  Soorten als GrandCru, Tripel en Abdij. Dat ging allemaal zonder incidenten, de collegas lusten het in ieder geval graag  :proost:

Samen met brouwmaatje Robert ben ik een paar weken geleden voor het eerst bij Brouwerij Maasland in Oss geweest.  Dat was dus op de vrijdag voor de  hobbybrouwdag.  Gegeven Frans' uiterst vriendelijke ontvangst hebben we hem beloofd wat "losse eindjes" op te lossen in de elektriek van de Maasland Brouwerij.

Ondertussen hebben we voor Frans een aantal dingen gefixed in de elektrische/electronische sfeer.  Zo heeft de Walhalla nu weer een werkende pompregeling, zit er nu een voldoende lange snoer aan de moutmolen, en hopen we op korte termijn alle tanks en ketels van een centraal afleesbare temperatuurmeting te hebben voorzien.  Bezoekers kunnen de eerste aanzetten daarvoor bewonderen boven de deur van de  gistruimte.  Oh, en als Frans nog eens met rode ogen rondloopt dan komt dat niet meer door de UV lampen van de gistruimte, er zit nu een keurige wisselschakelaar die ofwel het gewone TL-licht ofwel de UV-sterilisatie buizen inschakelt  ;D

Vanmiddag is het eerste niet-blikbrouw brouwsel onder de kroonkurk gegaan.  Het zou een Hoegaerden-achtig tarwebier moeten worden.
Slecht smaken en ruiken doet het in ieder geval niet, ik ben benieuwd hoe het zal smaken met CO2 erin.  Gezien z'n ontstaansgeschiedenis (overlopende filteremmers, het ontbreken van een fatsoenlijke koeler etc... het bekende ge-emmer dus) valt dat nog niet tegen.  Inmiddels ligt hier een nette Alfa-Laval tegenstroomkoeler, een zelf-gefabriekte hevelfilter etc.  Op korte termijn gaat mijn draaibank aan de slag om een nylon sensor huisje te maken voor mijn elektronische temperatuurmeter.  Kan ik de uitgangstemp van de koeler netjes meten.  Voorlopig ben ik nog even druk met apparatuur regelen cq. produceren.  Als dat een beetje achter de rug is gaat de mout die hier ligt te wachten de LIDL ketel in om een abdij biertje te brouwen.  Ik ben benieuwd...

proost!..   :beersmiley:
Wilko

William:
Hoi Wilko,

Dat klinkt als een win-win situatie voor Maasland en jullie zelf.  :duimop:  Ik hoop niet dat jouw elektrieke bemoeienissen de oorzaak was van kortsluiting van afgelopen dinsdag  ;D. 

Oh ja, nog welkom op dit forum. We horen graag hoe jullie het abdijbier gaan brouwen.

wilko:

--- Citaat van: William op 02-11-2008  18:12 u ---Hoi Wilko,

Dat klinkt als een win-win situatie voor Maasland en jullie zelf.  :duimop:  Ik hoop niet dat jouw elektrieke bemoeienissen de oorzaak was van kortsluiting van afgelopen dinsdag  ;D. 

Oh ja, nog welkom op dit forum. We horen graag hoe jullie het Abdijbier gaan brouwen.

--- Einde van citaat ---

Kortsluiting... Frans heeft er gisteren niets over gezegd dus ik vermoed dat de kortsluiting niet aan ons gesleutel te wijten was  8) gisteren bleef het licht keurig branden, en in de brouwzaal is er nu minstens een (1) stopcontact minder wat middels isolatieband bij elkaar gehouden wordt.

Het abdijbier wordt ruwweg het recept van Erik van den Nouweland, ONK 04 D2.  Het is te vinden onder Bewezen Recepten.

groet,
Wilko

Oscar:

--- Citaat van: wilko op 02-11-2008  17:38 u ---Samen met brouwmaatje Robert ben ik een paar weken geleden voor het eerst bij Brouwerij Maasland in Oss geweest.  Dat was dus op de vrijdag voor de  hobbybrouwdag. 

--- Einde van citaat ---

Hoi Wilko, welkom hier... Waarom zijn jullie toen zaterdag niet weer naar Oss gekomen? Dat was natuurlijk wel gezellig geweest...

wilko:

--- Citaat van: Oscar op 02-11-2008  19:09 u ---Hoi Wilko, welkom hier....Waarom zijn jullie toen zaterdag niet weer naar Oss gekomen ?? dat was natuurlijk wel gezellig geweest...

--- Einde van citaat ---

We zijn wel even in Oss geweest, maar op diezelfde dag was er ook Open dag van de Chemie (of hoe het ook precies heette).  We hebben bij AKZO Research in Arnhem gaschromatogrammen van Warsteiner Pils en Warsteiner Malt staan bewonderen (I'm not kidding!).

Wilko

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie