Turin stelt zich voor

Gestart door Turin, 02-09-2008 18:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Turin

Ik ben een fanatiek bierdrinker en dan geen  :neenee: pils zullen we maar zeggen.  :lekkerbier:


Maar goed ik heb het dus al een paar jaar in mijn hoofd om zelf bier te gaan brouwen, ik heb al eens gedacht aan zo'n beermachine maar dat leek me erg nep.

Dus nu ben ik hier eens aan het rond kijken.


Johannes

Welkom, een beermachine staat nogal ver van brouwen. Bovendien is het resultaat volgens mij ook niet geweldig. Het zal vast niet nog jaren duren voordat je aan de slag gaat.  :brouwen:

JeroenCV

Turin,

Welkom.

Begin met brouwen, durf de stap de nemen en spring in de wondere wereld van hobbybrouwen. Lees op dit forum hoe je verschillende mouten combineerd met verschillende hoppen en een mooie gist erbij. Koop een installatie, en neem de roerstok te hand.

Maar brouwen in die beermachine... Niet doen.

Waar woon je? Ik brouw zondag weer. Dus als je in de buurt bent...

ed

Beste Turin, welkom op het forum. Er zijn al eens discussies geweest over zo'n beermachine. Volgens mij is dat toch ook een beetje werk en wil je starten, dan ben je ook toch ook zo'n 100 euro verder. Als je voorzichtig wil beginnen kun je altijd met blikbrouwen beginnen. Heb je toch het idee dat je echt bier aan het brouwen ben en als het bevalt kun je, je materiaal uitbreiden naar het echte brouwen. Ik heb ook jaren met het idee rondgelopen om een keer te gaan brouwen en heb een cursus-je van 5 avonden gevolgd en ben aan de slag gegaan met blikken. Nu 2 jaar later zit ik op brouwsel 21 (waarvan er ongeveer 7 blikken waren). Kijk of er een clubje bij jouw in de buurt zit en ga een keer kijken. Een hele leuke hobby, die je zo gek kunt maken als je zelf wilt.

Succes met je beslissing. :denken:

ed

Turin

Het was heel gezellig bij Jeroen veel geleerd, nu weet ik zeker dat ik ga beginnen. :gistsmile: 

Albertus

Citaat van: Turin op 07-09-2008  19:27 unu weet ik zeker dat ik ga beginnen. :gistsmile: 

Hoi alweer een brouwer er bij.  :hoera:

Bert

JeroenCV

Ja Turin,

Het was erg gezellig  :proost2:
En de brouwdag ging prima.

groet
Jeroen

Turin

Mijn brouwerij bestaat inmiddels uit een mandfles 25 liter 3 ''Grolsch'' flessen van 1 liter en 3 van 2 liter.

Verder heb ik een ding om de mandfles schoon te maken, wat gist (bedankt Jeroen).

En een koffiemolen. Nog nooit gebruikt en ik vind het nu al een waardeloos ding  :huilen: .

 

JeroenCV

Hoi Turin,

Kijk eens op www.Brouwland.nl en dan bij "bierbereiding". Daar vindt je mooie moutmolens.

succes met de hobby.

Turin

Ik had dus een mandfles van 25 liter :echtboos: ik giet er warm water in om schoon te maken klapt het glas  :bokser: nu geen mandfles meer dus.

Ik heb nu wel zo'n gistingsemmer van Brouwland daar maar mee aan de slag dan.


RobinB

Tja, warm water moet (geleidelijk) kunnen, heet water geeft problemen...

Turin

Inmiddels heb ik een grote elektrische weck ketel bij de Lidl vandaan vanavond even proberen of hij het doet.

Nog een paar extra flessen, hevel, een maischfilter, gistvat met zo'n mooi groot waterslot en gistemmer met zo'n klein waterslot deze emmer ga ik waarschijnlijk alleen nog maar gebruiken om te filteren, zuur weger. 

Dit weekend nog zo'n slangfilter maken en een koeler dan ben ik een eind compleet.

McFred

Turin welkom
Denk er aan dat je schoon werkt.
Ik merk dat je voortvarend aan de slag bent gegaan, maar dat geeft vaak ook gelijk de nodige aanloop problemen.
Zoals de gebroken fles en de molen. :bokser:
Ook een infectie is dan niet ondenkbaar, maar zeer ongewenst, je bent druk geweest en hebt gewacht en dan is het bier kapot :weetbeter: :weetbeter:

Dat is niet de bedoeling.
groeten freddy

Turin

Die weckketel van de Lidl gaf wel weer wat problemen hij wou niet warmer worden dan 90 ºC.
Nu heb ik het ding open gemaakt om af te stellen zit er dus ook geen afstel schroefje in heb ik de temperatuur sensor maar afgeplakt met een beetje bakpapier.
Nu wordt hij wel 100 ºC.

Nu alleen nog op zoek naar meer flessen want die zitten inmiddels vol met blikbrouwsels.
En een schrootmolen.

HansW

Ik heb ook hetzelfde probleem gehad. Ik denk dat ik de die van mij ook eens ga openhalen.

Groeten Hans

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.