Algemeen > Stel je voor

Joerie is net begonnen met bier en wijn maken

(1/2) > >>

jadebree:
Hallo allemaal,

Ik ben net begonnen met het maken van wijn, bier lijkt me ook erg leuk om te maken, heb het al van een blik gemaakt, maar dat is me te makkelijk.
Hoe het allemaal werkt is me nog niet helemaal duidelijk, maar ga er maar gewoon stap voor stap mee beginnen denk ik.

Oscar:
Hoi Joeri, welkom hier! Als je al de juiste apparatuur hebt om te brouwen, kun je wellicht eens een moutpakket van Brouwland proberen. Moet je alleen wel ff een andere gist kopen. ;)

Edgar:
Hoi Joeri, welkom. Een moutpakket is inderdaad een perfecte volgende stap. Er is ook nog een tussenstap die minder investering vraagt maar toch veel meer mogelijkheden biedt: brouwen met losse moutextract en losse hop. Een heerlijke tripel is zo gemaakt!

jadebree:
Heb inderdaad al een moutpakket besteld en tevens ook een Bierpakket Brewferm abdijbier voor 9 l.
Ben van plan om eerst bier te maken van het moutpakket en daarna van het bierpakket, zo kom ik iedere keer een stapje verder.
Heb op internet een grote pan gekocht met grote zeef. Is het verstandig om daar mee te beginnen of kan ik beter gelijk een brouwketel kopen?

Oscar:
Joeri : Pan = brouwketel   Zeef = filter  :weetbeter:  dus die pan die je gekocht hebt zal ongetwijfeld voldoen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie