Brouwschaal

Gestart door koentjuh_666, 20-10-2008 19:37 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koentjuh_666

Voor mijn profielwerkstuk is het handig om niet te veel bier per brouwsel te maken, omdat ik anders straks met meer dan 100 L bier zit (waarvan het overgrote deel waarschijnlijk niet echt lekker of gewoon niet te zuipen is :P) en daarom vroeg ik mij af:

Wat is de kleinste schaal waarop je nog goed kunt brouwen?
De toa dacht namelijk 10 L, maar misschien kan je 5 L of zelfs 1 L bier brouwen met goed resultaat?

Bedankt.

RobinB

Zet eens op een rijtje (wat jij denkt) wat de problemen kunnen zijn waar je tegen aan gaat lopen?

Johannes

Hangt er vanaf wat je doel is. 5 liter is nog te doen, maar echt lager zou ik niet gaan. Dan wordt het met een kanon op een mug schieten.

koentjuh_666

Ik denk sowieso dat de nauwkeurig heid van de hoeveelheid grondstoffen minder word
en dat het misschien lastig zou zijn omdat je per grondstof dan maar heel weinig nodig hebt en dus veel grondstoffen overhoudt, maar is niet echt een probleem want ik maak meerdere brouwsels dus de grondstoffen komen toch wel op

Henielma

Citaat van: koentjuh_666 op 20-10-2008  19:37 uVoor mijn profielwerkstuk is het handig om niet te veel bier per brouwsel te maken, omdat ik anders straks met meer dan 100 L bier zit (waarvan het overgrote deel waarschijnlijk niet echt lekker of gewoon niet te zuipen is :P)

Ondertussen weet je er al zoveel van dat ik er vertrouwen in heb dat het bier wat je gaat maken best lekker zal zijn. MIsschien moet je hierna al weer snel aan de slag met een volgend brouwsel omdat je voorraad op raakt.  :proost2:

Drents Hopbier

Citaat van: Johannes op 20-10-2008  20:24 uHangt er vanaf wat je doel is. 5 liter is nog te doen, maar echt lager zou ik niet gaan. Dan wordt het met een kanon op een mug schieten.

Grappig voorbeeld. Op http://home.wanadoo.nl/jnaikema/nano_brouwsel.htm  geef ik een voorbeeld van een nano-brouwsel dat in Kanon(schot) flesjes gebotteld kan worden.

Hopbier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.