Terugblik Hobbybrouwendag 2008 in Oss

Gestart door Gerb, 18-10-2008 21:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JWVG

Wat een onzin, zeg  :neenee:. Ze weten helemaal niets van je. Voor het zelfde geld ben je een geniale brouwer die een keertje een beetje pech heeft gehad en een iets minder geniaal bier heeft gebrouwen....

 :degroeten: JW.

Oscar

Citaat van: JWVG op 19-10-2008  14:05 uVoor het zelfde geld ben je een geniale brouwer die een keertje een beetje pech heeft gehad en een iets minder geniaal bier heeft gebrouwen....

Dat geldt toch voor ons allemaal, als en bier eens wat minder lekker is... ;D

JWVG

Precies, daarom moeten keurmeesters niet iets zeggen in de trend van 'brouw eerst maar eens iets simpels'. Gewoon zeggen wat er goed en minder is aan het bier, wat tips geven evt, en punten. Maar geen carriereadvies  :neenee:. Voor je het weet krijg je iets te horen in de trend van 'zoek maar een andere hobby'.

 :degroeten: JW.

Oscar

Citaat van: JWVG op 19-10-2008  14:16 uPrecies, daarom moeten keurmeesters niet iets zeggen in de trend van 'brouw eerst maar eens iets simpels'.

 :rundum: :police:  De heren in kwestie waren geen keurmeesters  :police: :rundum: Slechts commerciële brouwers, daar zit verschil tussen!

JWVG

Haha, sorry Oscar! Ik was al zo teleurgesteld in het BKG, maar onterecht dus. Dan blijkt nu maar weer dat het nuttig is dat dat bestaat.

 :degroeten: JW.

Jacques

Citaat van: Oscar op 19-10-2008  15:19 u:rundum: :police:  De heren in kwestie waren geen keurmeesters  :police: :rundum: Slechts commerciële brouwers, daar zit verschil tussen!

"Slechts commerciële brouwers" alsof die minder verstand hebben van bier dan goedwillende amateurkeurmeesters!
Voor de meesten van deze keurders is/was bier dagelijkse kost. Ziji moeten natuurlijk ook hun eigen product goed in de peiling houden. Dat ze minder op biertypen zitten is logisch: een professionele brouwer brouwt wat hij goed kan verkopen of dat nu binnen een bestaand biertype valt of niet. Als een nieuw bier een groot succes wordt dan wordt het vanzelf een nieuw biertype. Biertypen ontstaan doordat minder creatieve brouwers een succesvolle brouwer imiteren.

Oscar

Citaat van: JWVG op 19-10-2008  15:22 uIk was al zo teleurgesteld in het BKG

Zucht... doen we daar zo ons best voor  :-\ :'(

JWVG

.... maar onterecht dus, zei ik!

 :degroeten: JW.

Henielma

Gerb,

Van harte gefeliciteerd met je prijs. Je concept ziet er goed uit en de smaak was blijkbaar ook goed. Een terechte winnaar volgens mij.

Leuk dat ik ook eens op het podium mocht staan naar aanleiding van een bier. Hieronder nog een foto van de drie ingeleverde flesjes Aspergebier.



Ik ben op het idee gekomen naar aanleiding van een flesje sterke drank met daarin een asperge die te koop was bij een aspergeboer. Ik dacht dat kan met bier ook. Alleen een maand geleden na het openen van het eerste flesje bleek dat door de asperge de koolzuur eruit gushte. Toen heb ik nog iets moeten bedenken om de asperge eruit te halen bij het bier dat ik inleverde. Daarnaast nog een fles erbij gedaan als "etalagemodel" met asperge erin.

Over de smaak ben ikzelf niet super enthousiast dus ik kan me de keuze van de winnaar voorstellen.

Jacques

Citaat van: JWVG op 19-10-2008  15:38 u.... maar onterecht dus, zei ik!

 :degroeten: JW.

Overigens was deze wedstrijd heel anders van opzet dan gebruikelijk. De bedoeling was dat er juist bieren ingezonden zouden worden die het commercieel goed zouden doen. Dan is het heel goed dat je mensen uit de commerciële brouwwereld hebt weten te strikken om te keuren.

En dan is een opmerking dat een bier veel te ingewikkeld is ook veel beter te plaatsen. Een super complex bier zal het bij het grote publiek niet goed doen. Simpel is het kenmerk van het ware.

Henielma

Nog even het etiket van het Aspergebier.


Hopmans

Citeer"Slechts commerciële brouwers"
Niet helemaal mee eens brewmate.
Die weten exact waarmee  die bezig zijn.
Er liepen trouwens behoorlijke toppers tussen.

Het bier van Edgar was trouwens super.
Zeer sublieme hoparoma's zaten aan zijn IPA.
 :degroeten:

William

Citaat van: Hopmans op 19-10-2008  16:06 uHet bier van Edgar was trouwens super.
Zeer sublieme hoparoma's zaten aan zijn IPA.

Die was inderdaad erg lekker!

Menno

Citaat van: thibolleke op 19-10-2008  12:38 uSpijtig dat ik zo laat er pas aankwam. Ik denk dat het bijna half 5 was of zo. Toch nog de lekkere biertjes van't vat kunnen drinken. En ook weer iedereen eens terug gezien.
De pizza achteraf was ook best nog gezellig.
Een geslaagt dagje, al stond ik wel zonder trein in Roosendaal om 12 uur 's nachts.
Ik dacht dat je vroeg ging vertrekken vanuit België? Zoveel vertraging gehad? :weetniet:

En vast zitten op een station is op dit forum geen schande, hoor... :clownsmile: Was je de enige dit jaar? ;D

ed

Ik kom net thuis van mijn herfstvakantie. Ik heb zo te zien wel het 1 en ander gemist. Jammer. Volgend jaar beter.

Ed

ed

O ja, ik ben het weekend nog even in het openluchtmuseum wezen kijken. Daar hebben ze ook een brouwerij. Ik dacht dat dit een beetje omabachtelijk zou zijn. Wat bleek. Super moderne ketels. 1 en al glans, pracht en praal. Ze hadden een dubbelbock op de tab die je kon proeven. Was niet verkeerd. Toen ik echter naar buiten via de opslag liep zag ik daar wel kannetjes met aromasiroop staan. Dus niets ambachtelijks aan. Maar supermodern en commercieel. 6,50 euro voor een stenen kruikje.

Ed

Oscar

Citaat van: thibolleke op 19-10-2008  12:38 uEen geslaagt dagje, al stond ik wel zonder trein in Roosendaal om 12 uur 's nachts.

 :D :D  Dejavu... ;D ;D  Hebben ze daar en beetje confortable wachtruimte ?  ;D ;D

Oscar

Oh ja, en voor al die mensen die melden "Jammer dat ik er niet bij was": 3e zaterdag in oktober 2009! Be there or be square  :proost2:

Jacques

Citaat van: Oscar op 19-10-2008  16:35 uBe there or be square  :proost2:

Of in gewoon Nederlands: zorg er voor dat je er dan bij bent want anders stel je niet zo veel voor.

thibolleke

Citaat van: Menno op 19-10-2008  16:18 uIk dacht dat je vroeg ging vertrekken vanuit België? Zoveel vertraging gehad? :weetniet:
Mijn best gedaan. Maar ik had in de voormiddag eerst nog les in Gent. En moest dan vandaar naar Oss geraken. Bleek redelijk lang te duren.

Citaat van: Oscar op 19-10-2008  16:33 u:D :D  Dejavu... ;D ;D  Hebben ze daar en beetje confortable wachtruimte ?  ;D ;D

Ja dat viel goed mee, op de bank naast een dakloze....

René K

Ook ik ben inmiddels weer terug uit Oss. Het was een geweldige dag. Gezellige mensen, interessante lezing en natuurlijk lekker bier!
De beide IPA's van de tap waren echt heerlijk. Van de 'bijdehand' IPA nog een paar flesjes meegenomen. We moeten die arme jongen natuurlijk wel van z'n bier afhelpen :D.
Ook het hotel is goed bevallen, wel was het nog een mooi stukje lopen vanaf het centrum.
De nodige bieren zijn geruild. Dus we hebben weer genoeg te proeven de komende tijd!

De organisatie was weer goed. Bij deze bedankt!

Oscar


Oscar

Nog een filmpje, met Edgar in de hoofdrol.. :-)



is er accijns betaald over dat bier ?  ;D

Oscar

Nog een filmpje! Duidelijke uitleg van het Klam schroten. Voor mij een verrassend onderdeel van de dag, maar geeft mij moed
om het de volgende keer goed te doen.


Oscar

En dan hier de klapperrrrrr van dit seizoen: de CCT!  :groots: :groots:  Gaat op voor de nominatie: beste idee 2008 binnen hobbybrouwend Nederland.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.