Ik zat er net aan te denken om een dergelijk topic te openen, maar hij bestaat al, dus zetten we deze maar weer even in het zonlicht.

Natuurlijk is het vervelend als een bier mislukt is, maar ik denk dat velen het bier te snel weggooien en/of door de gootsteen spoelen. E.e.a hangt ook van de soort mislukking en/of welke fout er in het bier zit, en vooral of je de opslagplaats/flesjes snel weer nodig hebt.
Zelf heb ik ook nog een partij bier wat niet helemaal koosjer is. Maar wat doe je hier nu mee ?
* Normaal gesproken als ik een pan soep maak gaan er 1 of 2 flessen bier van 0,75 liter is (licht verzuurd bier).
* Vanavond heb ik met 2 flesjes bier mijn pannenkoeken beslag aangemaakt.
* Ik kan mij voorstellen van een flesje bier ook niet misstaat in een macaronisaus
* of in een potje stoofvlees
* of je kunt een flesje bier gebruiken om er na het vlees bakken je jus er mee te maken (nog niet geprobeerd trouwens).
Maar je mislukte bier (lichte infectie, of geur/smaak afwijking) kun je prima gebruiken bij het bereiden van je eten aangezien er dan nog verwarming plaats vindt, waardoor ongewenste stofjes vaak verdwijnen, en zuren hebben vaak (of soms) een positief effect op je eten...
Iemand nog ervaringen hiermee? Volgens mij zijn er genoeg mogelijkheden/alternatieven..