2 tegen 3

Gestart door Edgar, 16-10-2008 19:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

Edgar, wat bedoel je precies met "boers"? Ik hoor meer mensen deze kreet gebruiken... ik moet meteen denken aan koeieschijt ;D.

Edgar

Stalgeur, ingekuild gras, zo van die dingen.

Caspar

Ik kan me er iets bij voorstellen. Laatst moest ik zelfs aan blauwaderkaas denken toen ik een bier dronk.

Edgar

Deze pilzen blijken erg lekker te worden. De eerst gebottelde batch (Czech/Bav), deels gedrooghopt, is heerlijk. Er zat nog wel teveel restsuiker in het bier tijdens het bottelen. Omdat ik dat vermoedde, heb ik een deel zonder bottelsuiker gebotteld. Die bleken na een week al goed op druk (!). De rest heeft dus nog 7g/l extra. Kortom die zijn nogal spritzig. Ook een vaatje heeft 3 g/l dus dat is weeral een blik vol schuim. Maar dat geeft allemaal niks, want de smaak is goddelijk. Mooi moutig, heel stevig bitter, heel vol en met een subtiel Saaz-aroma erbovenop. Ik ben voorlopig tevreden, en er staat nog 45 liter op flessen te wachten. :hoera:

Adrie

Voor degenen die dit later, pakweg over een maand, lezen: in Edgars onderschrift staat nu: "Voorraad: mislukte pils".

Zijn dit de mislukte pilzen, Edgar? Wat is er mislukt aan en waarom?

Edgar

Yep, de Czech-Bav is niet goed. Ik kan niet precies zeggen wat het is eerlijk gezegd. Ik vermoed dat het te maken kan hebben met de luchtlek in de slang, of misschien teveel trub mee het vat in. Zowel de gekoudhopte als de gewone zijn beide groezelig. In het begin gingen ze wel, maar nu is het helemaal niks meer. Ook om die reden is zuurstof zeker een verdachte trouwens.

Ik verbaas me ook over de ommekeer, zeker als ik dit hierboven lees. Ze waren aanvankelijk dus echt best lekker. Even zien wat de andere ondergisters, deels met dezelfde gist, doen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.