Algemeen > Stel je voor

Startend brouwerke Kim

(1/2) > >>

kimdek:
Beste Forumleden,

Ik ben Kim(m) De Koninck uit Merksplas BelgiŽ. Ik ben sinds enige maanden gebeten door het brouwvirus. Ik heb voorheen al eens wijn geprobeerd, maar de resultaten waren matig. Ondertussen was ik ook al wat meer verschillende soorten bier aan het proeven en is de liefde overgegaan naar het bier.
In eerste instantie ben ik met blikbrouwen begonnen, na dat dit zo goed meeviel, en er op dit forum te lezen was dat bier uit mout nog zoveel beter was ben ik begonnen met een kleine installatie te bouwen(foto's zullen volgen in de topic laat je installatie zien).Mijn installatie bestaat uit drie waterboilers van 25L en een omgebouwde espresso molen om te schroten. Momenteel is het eerste brouwsel met deze installatie net op fles gedaan en is het tweede aan het lageren.
Nog even geduld dus.

Alvast bedankt aan alle leden van het forum voor de vele info die je hier kan terugvinden. ik denk dat ik de laatste maanden 70% van mijn internettijd op dit forum doorgebracht heb.

Adrie:
Ha Kim,

Welkom op dit forum en fijn dat je je nu ook officieel aanmeldt. Je hebt al gemerkt dat er heel veel info te vinden is, maar schroom vooral niet om vragen te stellen, recepten te posten en resultaten van je brouwinspanningen met ons te delen.

Gaat dat trouwens, schroten met een espressomolen? Geen filterproblemen? Wat heb je gewijzigd aan de molen?

kimdek:
Hey Adrie,

De espresso molen is aangepast aan de uitloop, deze is veel groter gemaakt zodat het schrootsel er direct uit kan en niet onnodig
in de molen blijft, ook is de schijvenafstand vergroot. Bij het eerste brouwsel was het zelfs nog te grof (schrik voor verstopping filterbed)
maar bij het tweede schrootsel was het resultaat al veel beter, foto's volgen nog.

Edgar:

--- Citaat van: kimdek op 13-10-2008  20:05 u ---Alvast bedankt aan alle leden van het forum voor de vele info die je hier kan terugvinden. ik denk dat ik de laatste maanden 70% van mijn internettijd op dit forum doorgebracht heb.
--- Einde van citaat ---

Volgens mij vindt iedereen (en vooral Jacques) dat soort berichten heel leuk om te horen. Graag gedaan namens allen.

Welkom hier natuurlijk. Leuk om er weer een echte knutselaar (ik bedoel iemand die improviseert met materialen) bij te hebben.

thibolleke:
Te grof? Hele korrels dan? Ik geloof niet dat je met zo'n espresso te grof kan schroten.
Verstopping van het filterbed komt meestal door te fijn geschroote mout (of teveel ongemoutegranen, etc..)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie