Poll "Limburgers met grote snor"

Gestart door rlorijn, 03-02-2004 11:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Er bestaan verdeelde ideeën over wie wij - thuisbrouwers- zijn. Je hoort allerlei vooroordelen: van 'limburgers met een grote snor' tot biologen en gastronomen. Om opheldering en inzicht inzake bovenstaande in te winnen heb ik deze poll opgestart. Hierond

WW/WAO/anderszins niet werkzaam
2 (7.7%)
Werk waarvoor geen middelbaar onderwijs vereist is
1 (3.8%)
(werk dat aansluit op) VMBO/Lager Technisch Onderwijs
1 (3.8%)
(werk dat aansluit op) MBO
4 (15.4%)
(werk dat aansluit op) HBO
9 (34.6%)
(werk dat aansluit op een) universitaire opleiding
9 (34.6%)

Totaal aantal stemmen: 24

rlorijn

Eduard

Ik zie het nut van deze poll niet echt in. Volgens mij kunnen er in elk gebied "Limburgers met grote snor" voorkomen.
En wat wil deze poll nu eigenlijk aantonen?


Eduard Mollenkamp2

Tja, of-ie nuttig is? Het is wellicht interessant om te weten wat de algemene achtergrond is van de thuisbrouwers in Nederland. Dat voorbeeld met 'die grote snor' is enkel een quote van iemand op het fok-forum die dat als prototype van de thuisbrouwers aanduidde, en ik ben van mening dat de thuisbrouwers in Nederland van veel diverser kaliber zijn.

Iedereen is uiteraard vrij om de poll in te vullen.

Met vriendelijke groet van de bebaarde/snorde Flevolander in Tukkerland :)

Adrie

Ik wil eraan toevoegen dat deze poll absoluut niet representatief is, aangezien het slechts aantoont welke hobbybrouwers op dit forum actief zijn. Het zou mij niets verbazen als het meerendeel van de actieven op dit forum hoger opgeleid zijn, terwijl dit voor de gemiddelde amateurbrouwer helemaal niet hoeft te gelden. En de gemiddelde bejaarde zit ook niet regelmatig te surfen. Het aantal snorren zou trouwens weer wel representatief kunnen zijn, omdat dit niets zegt over vaardigheden met computers en internet.

Groeten,

A3

JWVG

Allemaal mee eens, maar dat neemt niet weg dat ik het best leuk vind om te zien wat voor brouwers er op dit forum actief zijn. Nog een suggestie: buikomvang vs. jaren gebrouwen  ;)

 :degroeten: JW.

Edwin

Hoezo?  :proost:

Begin JIJ uit te dijen?  ;D

Edwin

rlorijn

Ik reageerde op deze poll omdat ik er eigenlijk een beetje een bitter (hop) smaakje aan overhield. Die laatste reactie van JW over de suggestie "buikomvang vs. jaren gebrouwen" vind ik dan wel leuk. Stel dat iedere bierbrouwer ongeletterd en werkeloos is of erger nog hoog afgestudeerd en allemaal Raad van Bestuur. Willen we dat wel weten?

Maar ik wil het niet al te veel opblazen.
Groet,
Ruud (een autodidactische loonslaaf)

Jacques

Deze poll is oorspronkelijk gestart op 2 februari 2004 door Eduard Mollenkamp.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.