Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van Bol.com

Auteur Topic: Waar koop ik een schrootmolen?  (gelezen 3012 keer)

Offline koentjuh_666

• Junior lid
  • **
Waar koop ik een schrootmolen?
« Gepost op: 06-10-2008 18:54 u »
Ik doe mijn profielwerkstuk over bier en ik vroeg me af:

1. Waar kan ik een schrootmolen kopen voor het bewerken van kant en klare mout tot maisch.

Alvast bedankt voor uw reacties!
Een mede-bierliefhebber  ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline ed

• Senior lid
  • Land: nl
  • Brouwerij "D'n Dijckstoel" 2013-3 HL
    • Brouwerij D'n Dijckstoel
Re: waar koop ik een schrootmolen? (pws)
« Reactie #1 Gepost op: 06-10-2008 18:59 u »
Als het allen voor een werkstuk is kun je misschien bij een brouwer in jouw buurt even schroten. Moet je wel even aangeven uit welke omgeving je komt.

Ed

Offline koentjuh_666

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 06-10-2008 19:03 u »
Ik kom uit de buurt van Arnhem - Doetinchem, maar ik wil liever zelf een schrootmolen(tje) aanschaffen aangezien ik een groot onderzoek doe en dus veel moet schroten! (geschat zo'n 20 kg mout in verschillende soorten)

Offline ed

• Senior lid
  • Brouwerij "D'n Dijckstoel" 2013-3 HL
    • Brouwerij D'n Dijckstoel
« Reactie #3 Gepost op: 06-10-2008 19:17 u »
Op het prikbord staat een berichtje van tweefout voor de beginnende brouwer. Hier staat een schrootmolen tussen  voor 30 euro. Ik weet niet ofdat die alles in 1 koop wil verkopen of dat die het ook los verkoopt. Neem even contact met hem op.

ed

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #4 Gepost op: 06-10-2008 19:21 u »
Velen van ons kopen onze bierbrouw benodigdheden bij bv Brouwland of bij vanderkooyjubbega.  Een molen die voor een beginner wel geschikt is is http://www.vanderkooyjubbega.nl/frame.php?produkt_id=474&pagid=5&id=3&rdr=n
De volgende molen wordt veel gebruikt door hobbybrouwers die vaak brouwen:
http://www.Brouwland.com/shop/product.asp?cfid=4&id=1734&cat=333&dt=7

Dat zijn allebei geen goedkope apparaten en daarom werd gesuggereerd om bij een hobbybrouwer in de buurt te gaan schroten, dat gebeurd wel vaker.
Als ik het goed begrijp ga je proberen om verschillende brouwsels te maken, dan moet je gewoon een paar keer heen en weer.  Zorg dat je je mout al in de goede verhouding gemengt heb en mik het door die molen, ben je zo klaar.

Succes!

Offline Dr. Zoidberg

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Waar koop ik een schrootmolen?
« Reactie #5 Gepost op: 09-10-2008 16:55 u »
Ik heb mijn Barley Crusher bij een Duitse bedrijf gekocht - link hier. Het is 30 euro goedkoper dan de Brouwland versie en is verstelbaar. Ik heb nu meer dan 50 kg graan geschroten en hij doet het prima.

Tags: profielwerkstuk