Waar koop ik een schrootmolen?

Gestart door koentjuh_666, 06-10-2008 18:54 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koentjuh_666

Ik doe mijn profielwerkstuk over bier en ik vroeg me af:

1. Waar kan ik een schrootmolen kopen voor het bewerken van kant en klare mout tot maisch.


Alvast bedankt voor uw reacties!
Een mede-bierliefhebber  ;D

ed

Als het allen voor een werkstuk is kun je misschien bij een brouwer in jouw buurt even schroten. Moet je wel even aangeven uit welke omgeving je komt.

Ed

koentjuh_666

Ik kom uit de buurt van Arnhem - Doetinchem, maar ik wil liever zelf een schrootmolen(tje) aanschaffen aangezien ik een groot onderzoek doe en dus veel moet schroten! (geschat zo'n 20 kg mout in verschillende soorten)

ed

Op het prikbord staat een berichtje van tweefout voor de beginnende brouwer. Hier staat een schrootmolen tussen  voor 30 euro. Ik weet niet ofdat die alles in 1 koop wil verkopen of dat die het ook los verkoopt. Neem even contact met hem op.

ed

dennis

Velen van ons kopen onze bierbrouw benodigdheden bij bv Brouwland of bij vanderkooyjubbega.  Een molen die voor een beginner wel geschikt is is http://www.vanderkooyjubbega.nl/frame.php?produkt_id=474&pagid=5&id=3&rdr=n
De volgende molen wordt veel gebruikt door hobbybrouwers die vaak brouwen:
http://www.brouwland.com/shop/product.asp?cfid=4&id=1734&cat=333&dt=7

Dat zijn allebei geen goedkope apparaten en daarom werd gesuggereerd om bij een hobbybrouwer in de buurt te gaan schroten, dat gebeurd wel vaker.
Als ik het goed begrijp ga je proberen om verschillende brouwsels te maken, dan moet je gewoon een paar keer heen en weer.  Zorg dat je je mout al in de goede verhouding gemengt heb en mik het door die molen, ben je zo klaar.

Succes!

Dr. Zoidberg

Ik heb mijn Barley Crusher bij een Duitse bedrijf gekocht - link hier. Het is 30 euro goedkoper dan de Brouwland versie en is verstelbaar. Ik heb nu meer dan 50 kg graan geschroten en hij doet het prima.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.