Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Bier uit andere soorten mout?

Gestart door koentjuh_666, 06-10-2008 18:51 u

Vorige topic - Volgende topic

koentjuh_666

Ik doe mijn profielwerkstuk over bier en ik vroeg me af:

1. is het mogelijk om bier te maken uit 100% tarwemout, 100% rijstmout, 100% maïsmout, 100% havermout, 100%gierstmout en 100% roggemout of moet hierbij een combinatie van 50% gerstmout en 50% tarwe/rijst/maïs/haver/gierst- of roggemout gebruikt worden?

2. wat is het verschil tussen pilsmout en gerstmout?

3. waar koop je deze verschillende soorten mout?

Alvast bedankt voor uw reacties!
Een mede-bierliefhebber  ;D

wiwi

Klik hier rechts boven in de hoek eens op “grondstoffen” doe dan nog  een half uur moeite en ge komt al een hele stap verder.
Als ge dan nog gerichte vragen hebt zijn er hier op het forum tal van mensen die u met plezier verder helpen.
Succes met uw profielwerkstuk.

Jacques

Je kunt ook eerst een artikel van mijn hand lezen over mout.

Verder raad ik je aan te kijken bij de tag mout.

Dr. Zoidberg

Nou, je kan bier van 100% druiven maken - maar dan heet het eigenlijk wijn. Hetzelfde geldt voor andere grondstoffen. ;)

koentjuh_666

Kan iemand mij AUB een antwoord geven op de volgende vragen en niet doorlinken naar allerlei andere pagina's, want ik word er niet echt wijzer van en ik wil graag weten hoe het zit. Dus een concreet antwoord graag!!

1. is het mogelijk om bier te maken uit 100% tarwemout, 100% rijstmout, 100% maïsmout, 100% havermout, 100%gierstmout en 100% roggemout of moet hierbij een combinatie van 50% gerstmout en 50% tarwe/rijst/maïs/haver/gierst- of roggemout gebruikt worden?

2. wat is het verschil tussen pilsmout en gerstmout?

3. waar koop je deze verschillende soorten mout?

Edgar

William

Ik heb zo'n gevoel dat het werkstuk zowat af moet zijn  ;D

Henielma

Vraag:

1. Wat heb je nodig om zetmeel om te zetten in suiker?

2. Hetzelfde als tussen hond en dier.

3. Winkel?

Jacques

Brood koop je bij de bakker.
Vlees bij de slager.
En mout koopt een brouwerij bij een mouterij.

Jacques

Pilsmout wordt gemaakt van gerst.
Tarwemout van tarwe.
Gerstmout van...

Oscar

Toch vreemd dat 13 dagen googlen en lezen op dit forum niets heeft opgeleverd. De concrete antwoorden zou je met genoemde tips binnen enkele dagen moeten kunnen vinden... ::)

RobinB

Citaat van: Oscar op 19-10-2008  16:43 uDe concrete antwoorden zou je met genoemde tips binnen enkele dagen moeten kunnen vinden... ::)

Dagen? minuten/uren!   :clownsmile:

Albertus

Citaat van: koentjuh_666 op 19-10-2008  16:16 u1. is het mogelijk om bier te maken uit 100% tarwemout, 100% rijstmout, 100% maïsmout, 100% havermout, 100%gierstmout en 100% roggemout

Da's dus 600 %  ;D, dat wordt een stevig biertje.

Bert

William

Citaat van: Albertus op 19-10-2008  17:09 uDa's dus 600 %  ;D, dat wordt een stevig biertje.

Om Koentjuh's naam eer aan te doen moet er dan nog 66% speltmout bij voor een echt duivels brouwsel. >:D

koentjuh_666

Aan humor ontbreekt het hier in dit forum in ieder geval niet...

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel maar ik zal de vragen dan iets anders stellen:

Moet bier altijd gebrouwen worden uit een combinatie van 50 procent gerstmout en 50 procent alternatief mout, of is het ook mogelijk om het te maken uit een 100% alternatief mout (in verband met met die enzymen die nodig zijn voor het omzetten ja!)

Is er een verschil tussen gerstmout en pilsmout?

Henielma

Koen,

We snappen je vraag, snap jij ook onze antwoorden?

Drents Hopbier

Citaat van: koentjuh_666 op 19-10-2008  17:31 uis er een verschil tussen gerstmout en pilsmout?

Had jezelf nou maar een meisjesnaam gegeven, dan waren de antwoorden al binnen geweest.

Hopbier

Jacques

Pilsmout wordt gemaakt van gerst.

Mout is mout. Dat wil zeggen dat mout enzymen bevat om het zetmeel af te breken.

William

Citaat van: Drents Hopbier op 19-10-2008  17:39 uHad jezelf nou maar een meisjesnaam gegeven, dan waren de antwoorden al binnen geweest.

Hans, wat denk je nu wel niet van ons :D

koentjuh_666

Ja 't probleem is dat ik de antwoorden inderdaad een beetje vaag vind en ook het idee heb dat ze soms lichtelijk sarcastsich bedoeld zijn.

maar ik geloof dat ik het nu begrijp:

100% roggemout of 100% maismout of 100% tarwemout etc. het kan allemaal.
En pilsmout is een andere naam voor gerstmout

?

René K

Citaat van: koentjuh_666 op 19-10-2008  17:31 uMoet bier altijd gebrouwen worden uit een combinatie van 50 procent gerstmout en 50 procent alternatief mout.

Bekijk eens verschillende recepten van dit forum. Hierin moet je zeker toch het antwoord kunnen vinden.
Succes met je profielwerkstuk.

koentjuh_666

Ja, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik de hele tijd word doorverwezen naar andere pagina's.
Ik heb me er namelijk al in verdiept en bij de recepten en zo gekeken maar toen kon ik het niet vinden en ik wil gewoon even snel een antwoord hebben. Of is dat te veel gevraagd? :S

Oscar

Citaat van: koentjuh_666 op 19-10-2008  17:31 uMoet bier altijd gebrouwen worden uit een combinatie van 50 procent gerstmout en 50 procent alternatief mout

Kijk nu eens bij Bewezen recepten bestudeer enkele recepten en trek je conclusies.
Het moge je nu wel duidelijk zijn dat we je willen helpen, maar dat we niet jou profiel werkstuk gaan maken zodat jij er niet van leert  :lessmile:

Oscar

Citaat van: koentjuh_666 op 19-10-2008  18:23 uja, maar ik vind het een beetje vervelend dat ik de hele tijd word doorverwezen naar andere pagina's.
ik heb me er namelijk al in verdiept en bij de recepten en zo gekeken maar toen kon ik het niet vinden

Als je de stortings % bekijkt geeft dat al genoeg antwoord op jou vraag

Citaat van: koentjuh_666 op 19-10-2008  18:23 uen ik wil gewoon even snel een antwoord hebben. of is dat te veel gevraagd? :S

Ja.. :weetbeter:  Er wordt hier duidelijk onderscheid gemaakt tussen een brouwer die wat wilt weten, of een scholier die hier zijn huiswerk ter discussie stelt  ;)

Oscar

Op een ander forum (Delphi.nl) waar ik wel eens zit krijg ik ook niet meteen concrete antwoorden (lees: de juiste code) als ik vragen stel. :denken:  Vaak ook tips en links zodat ik zelf kan uitzoeken hoe het zit... En met een beetje moeite kom ik er dan wel uit.  :weetbeter:

Vergelijkbare Topics (7)

28558

Reacties: 15
Gelezen: 6024

5669

Reacties: 8
Gelezen: 5327

18133

Gestart door Sander_de_Rijk

Reacties: 19
Gelezen: 11813

38835

Gestart door db71

Reacties: 18
Gelezen: 2408

2525

Reacties: 22
Gelezen: 20619

12-03-2007 20:37 u
door oranjeboombiertje

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.