Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 'De maagd van God'  (gelezen 3267 keer)

Offline Baltika7

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
'De maagd van God'
« Gepost op: 23-07-2013 09:43 u »
Geachte Bierbrouwers. Ik ben hier nieuw, dus geen idee of mijn topic op de juiste locatie staat.

Vorige week sprak ik een bierliefhebber in Watou (België), en deze man had het over bier genaamd 'De maagd van God'. Het zou worden gebrouwen in de buurt van Westvleteren. Weet iemand toevallig meer van dit bier, en is het ook te koop?  :)

Dank u!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RGeraads

• Super lid
  • Land: nl
    • Brouwerij Stijl
Re: 'De maagd van God'.
« Reactie #1 Gepost op: 23-07-2013 11:35 u »
Ik denk dat je de Maagd van Gottem bedoelt. Dit is een bier welke gemaakt wordt door brouwerij Sint Canarus in Oost-Vlaanderen. Omdat het een vrij intensief bier is om te bottelen (aan elk flesje wordt handmatig een hopbel toegevoegd) en de oplage daardoor beperkt is, zal het bier enkel lokaal verkrijgbaar zijn. Als je het flesje opent moet je voorzichtig zijn, want de hopbel wordt omhoog gestuwd, gevolgd door een aardige hoeveelheid bier. In het afgelopen seizoen van Tournée Générale hebben ze aan dit bier aandacht besteed.

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • Land: be
  • napalm is er nog palm
    • De Gentse Biervereniging
Re: 'De maagd van God'.
« Reactie #2 Gepost op: 23-07-2013 14:57 u »
St-Canarus brouwt trouwens ook in opdracht. Zijn bieren zijn erg verdienstelijk! Nieuwste telg Nelle Van Cruysem schenken we op ons bierfestival 17/8: http://www.gentsebiervereniging.be/node/124

http://www.sintcanarus.be/de-bieren

hier het filmpje ;-)

http://www.een.be/programmas/tournee-generale/jean-en-ray-proeven-augustijn-grand-cru-en-de-maeght-van-gottem

Offline Theoken

• Boven 10 berichten
  • *
Re: 'De maagd van God'
« Reactie #3 Gepost op: 26-07-2013 18:33 u »
Ik heb er toevallig een staan  ;)

Offline Theoken

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 26-07-2013 18:49 u »
Sorry, maar het lukt niet de foto te uploaden  :-[

Offline ale-x

• Vol lid
  • bier is geen pils!
« Reactie #5 Gepost op: 26-07-2013 21:05 u »
'De Maagd van God', goede naam voor een bier!

Ps, toch jammer dat het Gottem is.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 27-07-2013 22:49 u »
Sorry, maar het lukt niet de foto te uploaden  :-[

Op elke pagina van dit forum kun je de link Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg vinden.

Tags: