Moutextract

Gestart door Jacques, 07-03-2004 22:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Als startende brouwer die nog veel apperatuur nodig heeft vraag ik ma af in hoeverre jullie gebruik maken van moutextracten

Ik gebruik enkel moutextract voor de giststarter
14 (70%)
Ik gebruik moutextract voor de giststarter en ophogen van begin SG
0 (0%)
Ik gebruik voor mijn brouwsels minder dan 50% moutextract
0 (0%)
Ik gebruik voor mijn brouwsels minder dan 50% moutextract
1 (5%)
Ik gebruik bijna alleen maar moutextract voor mijn brouwsels
2 (10%)
Moutextract? Daar wil niets mee van doen hebben
3 (15%)

Totaal aantal stemmen: 19

Jacques

Oorspronkelijk gestart op 8 februari 2004 door Wim.

wim

Bij de Prael kan ik 25L vloeibaar moutextract ophalen. Twijfel of ik het zal doen, wellicht een mooie kans om met precies gelijke basis te varieren met kruiden, hoppen ed.
25l is toch voldoende voor 250l bier? (zij weten er weinig van, ze kregen het twee jaar geleden en hebben het nooit gebruikt (logisch) maar onlangs heeft een hobbybrouwer er een aardig goed biertje mee gemaakt)

Ik weet dat het net is alsof je soep maakt uit een zakje ten opzichte van het echte werk, maar dat zeer eenvormige beginpunt spreek mij ergens wel aan. Ergens ook weer helemaal niet, want je moet het uiteraard wel bottelen e.d., er dus een hoop tijd en werk in investeren.

Flame :echtboos: maar raak ;D.

:degroeten:

Wim

MO

Ik zou het alleen gebruiken als je een extra hoog begin SG wilt.
gr
MO

wim

Ik zie van het vloeibare spul af, volgens mij is het onmogelijk doseren die stroop en ik heb ook geen idee wat het precies is. Dat weten ze bij de Preal niet eens :)

:degroeten:

Wim

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.