Wie weet wat voor schroefdraad een koolzuuraansluiting van een gewone tapinstallatie uit de kroeg heeft? Ik dacht dat het een M25 aansluiting was, maar dat is niet zo. Hij is iets kleiner dan een M25, iets kleiner dan een 3/4 inch en groter dan een 1/2 inch.

Op de aansluiting van mijn Cornelius vaten zit een 3/4 inch schroefdraad, dus ik moet een of ander verloopstukje hebben, maar bij de Gamma en de Praxis heb ik niets kunnen vinden dat past. (JW, let ook even op, jij hebt zo'n verloopstuk ook nodig, voor zowel de CO2 aansluiting als de bieraansluiting).
Ondertussen, en dat is ook interessant voor René, denk ik een oplossing te hebben voor het tapkraan/tapzuil probleem. Ik heb een 4 mm tule besteld om de slang op aan te sluiten. De ronde onderkant kan denk ik op een metaaldraaibank gemakkelijk iets kleiner geslepen worden zodat hij in zo'n schroefding past waar normaal de bierslang mee aangesloten zit. De flairronding op de kraan moet dan ook vlak geslepen worden. Het is me nu in ieder geval gelukt om alle kranen uit de tapstangen te slopen en dat viel niet mee.